T.I. Completes Prison Sentence

The King can return to his kingdom. As of today, T.I. is officially a free man, having completed his sentence on federal gun charges, but he still has certain guidelines he has to maintain.

According to TMZ the rap superstar will be under 23 days of “supervised release,” which means he will have to be home by 11 p.m. every day, and 1 a.m. if he is performing. Tip still also has to clock in 400 hours of community service and he will be on probation for the next three years.

The Grand Hustle general began serving his time last May. As XXLMag.com previously reported, he was released to a halfway house last December. Since then he was allowed to serve out the remainder of his sentence on house arrest.

He has reportedly been working on his new album in his home studio, releasing two tracks as of late, “I’m Back” and a remix to his Grand Hustle artist B.oB.’s “Bet I Bust.” —Elan Mancini

  • Ayre

    T.I. was locked up?

    • Mr Terrence

      Yeah nigga. You been asleep under a rock or something? He got arrested last year for buying guns in a parking lot, and was originally gonna be sentenced to 25 years in federal prison. But, instead he copped a plea deal. So basically, in exchange for snitching, he would get his sentence reduced to a year and a day.

      • Ayre

        Sarcasm dumb ass. SMH.

        • lesotho

          Oh man that was funny! The guy really took you seriously! Mr.Terrence, why so serious?

        • pheniox

          well something happened sentenced for federal gun charges pretty serious no doubt he snicthed i didnt know he was even in jail and now hes out pretty quick or maybe just being TI got him out early a normal person would rot in da pound does anyone know what lil wayne went in for

  • Gorrilah

    The snicth is finally free. SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

  • these posts are racist

    Yes, he snitched. Anyone who doesn’t think so is silly. He is an informant.

    • glad the kings back

      ok so 25 years in jail or 1 hmmmmmmm id say he did what most people would do he has a family im a father and missing see my children grow up when i dont have to doesnt make sense im glad the kings back hip hop has suffered the quality of the music has been poor cant wait for your new music coz at theend of the day its music its entertainment and its his life so dont listen if you dont want to but i will T.I.P king of the south

  • Pingback: T.I. Released From Prison!

  • soprano

    how the hell would u ever know if he snitched?? would you do 25 years in prison if you where that famous and had alot to lose?? yall would snitch even if yall werent famous, so stop acting like your hard n shit.. who cares if he snitched?? thats how it goes nowadays bitches

  • Mr.I Rap Better Than U

    Good he’s officially back..the wait wassent as bad as i thought it would be..him gettin locked up was a little overhyped but oh well..

  • co-sign

    Co-Sign Soprano. I ain’t no thug, I’m legal money, so I would not put myself in that situation. But I know for a fact 90% of muthafuckas facing 25 years would be talking so they could be street walking. And y’all know that’s true…happens all the time.

  • Kermitt387

    Who he snitch on?? who else got arrested?

  • Kermitt?

    You some kind of muppet? What kinda name is that???

  • raazi36

    The Kings Back ! !

  • DV8

    I remember a skit on Hell Rell’s The Exterminator mixtape where this dude was on the run wit his chick and she called him a snitch. And he said “I didnt snitch. I cooperated there is a difference.”

    @ Kermitt387

    he may have “cooperated” in the arrest of the guys who shot up his van and killed his friend in Cinncinati.

    • bullets

      my nigga thats the same thing dont be fooled by rap music cooperate is the legal term

      • DV8

        im aware what cooperating is (good looking out though).

        thats why I put qoutation marks around the word cooperated

    • bullets

      thats the same thing cooperate is the legal term dont be fooled by some stupid as rap song

  • http://xxl.com BZ

    He also did a commercial for Crime Stoppers you tube that shit!T.I is hard as fuck!

  • bullets

    tip got bread i dont know if he snitched! i’ve seen crazier shit this world works based on powerful peoples interests a billionaires daughter could be a big fan and all your charges go out the window not saying thats what happened but thats how it works in New york gun laws are ridiculously strict but nigas got alot of gun violence so bloomberg makes examples out of entertainers to scare the common folk i dont know the situation in Atlanta but you cant say he definitely snitched but if he did who cares he’s not hustling anymore any way fuck it most these rap nigas is cowards if your surprised then that just means your the fool that believed lil wayne was a g or ti was solid as nails or rick ross wasn’t a CO thats your mistake if your life is real you should just enjoy music and stop giving power to artists

  • bullets

    DV8 cooperate and snitching is the same thing brother cooperate is just the legal term dont be fooled by some stupid as rap song hell rell probably told on a nigga too lol

  • http://myspace.com/kidpistol Kid Pistol

    It’s nice to have all the most real, true, street credible trapstars who have vast knowledge on all street subjects and definitions and who would never snitch compiled conveniently right here on this very post.

    Man I hate the clowns XXL attracts on here sometimes.

  • AKADEMICS7

    Anybody remember the No-Limit rapper/revolutionary named Mac. Look up his album titled World War III and Armageddon. All this pollution in hip hop has to stop.

  • sway-z

    You niggas forget the shooters’ OWN BROTHER snitched on him, like for real snitched on him, what the fuck is T.I. gonna tell after that?

  • fardeas

    t.i is a snitch,ross is a cop,50 is a schoolgirl,game is a fake blood,lil wayne is gay and tupac is dead.

    • south on deck

      and buns the truth

  • made

    scarface highpowered is a response to Ti homie listen up

  • Corey

    I agree with every thing Fardeas said except 50 my nigga and if dre and em fucks with hom I do also.

  • So252(NC)

    Are we serious on this shit? Look people; we need to leave this man alone!! Yall think Jay-Z was still hustlin when he was talkin bout coke? You think all these killers are just going around tellin on themselves to sell records? If they are they some damn fools.. This nigga got 6 kids and alot of family to take care of, so fuck dem streets!! Trust me in NC niggas is gettin it in; we got major dope boys niggas think its mayberry till they stretched out and the choir singing amazing grace!! But if you got what he got to lose why wouldnt you cooperate(that doesnt always mean snitchin; who the fuck he gonna snitch on?) Niggas always gonna try to pull you down; hell im in the airforce now.. Former dope boy and I aint ashamed I go back to my hood and some niggas was sayin I was fake cause I aint in the trap houses no more. I aint lookin for a lick to hit; I just fell back!! Now just cause of shit like dat Im labeled!! Lame niggas do better; real recognize real.. I wont talk about what I did I’ll just let niggas remember!! Same wit T.I., he aint gotta prove shit to yall like he said quarter million dollars cars everywhere he goes!! FOR YOU SLOW NIGGAS REAL DONT MEAN GANGSTA….

  • Pingback: Donnell » Blog Archive » Exploring Hanford

  • mrkcmo

    Can I see an official something or other that says he snitched? Hey let us not forget the meeting was arranged by a bodyguard. He changed

  • http://www.bboycult.com $yk

    Real talk, real fast.

    Hell yeah he cooperated, too much to lose. And he’s a multiple felon, he knows what the word in the street is. Bottom line.

    N*ggas still sold ‘The Bull’ E when they knew his status.

  • Mr 843

    Yo deadass though, until I see some kinda official document saying T.I. snitched and who he snitched on, then Imma keep on thinking that the fact he got such a light sentence is because the nigga is rich and famous as fuck. Look at ALL the prior examples of that shit. Donte Stallworth, Gilbert Arenas, OJ, R. Kelly, Michael Jackson……..the list goes on and on. Point blank, in America if you’re rich and famous(fuck it, just rich) you can literally get away with fucking murder and won’t shit happen to you like it would happen to a regular person like all the other people who are posting on this site.

    • http://www.bboycult.com $yk

      You are right, it can come down to that, even a ‘daddy I like them, don’t do that’ can give a cat a new breath of life. Them circles work different than ours.

      But for cats like Phil Spector, and Jayson Williams to name a few, all it did was bleed them of dough and sanity.

      I’m more amazed that no one uses RAY LEWIS as a better example of this conversation.

  • COGA_DA_CUB44

    LOOK ITS’S REALLY FUCKIN FUNNY Y’ALL SAYING HE FUCKIN SNITCH LIKE YALL LIVE IN FUCKING DOWNTOWN ATLANTA IN THE COURT BUILDING MOST OF YALL NEVER BEEN ARESTED SO UNLESS YOU WAS THARE TO SAY HE SNITCH SUCK 10,000 WEE-WEE CUZ YALL JUST TALKING OUT THE SIDE OF YA NECKS ANSWER THESE QUESTIONS…
    DID HE PROVIDE YALL WITH GOOD MUSIC TO LISTEN TO?
    DID YOU BY THE ALBUM?
    DID YOU LIKE THE ALBUM?
    AND WERE YALL THERE WHEN HE TOOK THE PLEA?
    NOW, I KNOW THAT WOULD 3 YES AND 1 NO UNLESS YOU WORK FOR THE ATLANTA POLIE DEPARTMENT AND IF YOU DO THAT WOULD BE FOR YESES AND YOU BETTER GET OFF THIS SITE AND STOP WASTING MY TAX MONEY AND BUST SOME CRIMINAL AND STOP S KILLING OLD LADIES SWATS ALL DAY

  • crackee

    T.I. sucks,he aint no king of the south

  • pstone97

    PLEASE PLEASE PLEASE STOP! Where is the documentation stating that he cooperated with law enforcement to the point of snitching. Surely the case for his best friend murder was recorded by a stenographer. The court is required to keep a written record of the shit. Someone produce that document. Smoking gun or somebody. Cooperating does not necessarily mean snitching. If I saw a murder and the police asked if people were shooting and I say yes, I cooperated. I didn’t say who it was. I didn’t snitch! Until someone shows documentation that states that he is an informant, or the court documentation is sealed which is suspect, it can’t be proven he snitched. Continuing cases to their maximum number of times can wear courts out because of the cost. He is a multiple felon, but he has threats on his life as well as millions of dollars in jewelry, cash, cars, clothes. Maybe he sold some flour to a lame nigga or two when he was young. Maybe he robbed a nigga or two when he was young. Niggas could kidnap and ransom one of his fam. A competent lawyer getting paid seven figures would use all of that. Just saying.

  • Anonymous

    PLEASE PLEASE PLEASE STOP! Where is the documentation stating that he cooperated with law enforcement to the point of snitching. Surely the case for his best friend murder was recorded by a stenographer. The court is required to keep a written record of the shit. Someone produce that document. Smoking gun or somebody. Cooperating does not necessarily mean snitching. If I saw a murder and the police asked if people were shooting and I say yes, I cooperated. I didn’t say who it was. I didn’t snitch! Until someone shows documentation that states that he is an informant, or the court documentation is sealed which is suspect, it can’t be proven he snitched. Continuing cases to their maximum number of times can wear courts out because of the cost. He is a multiple felon, but he has threats on his life as well as millions of dollars in jewelry, cash, cars, clothes. Maybe he sold some flour to a lame nigga or two when he was young. Maybe he robbed a nigga or two when he was young. Niggas could kidnap and ransom one of his fam. A competent lawyer getting paid seven figures would use all of that. Just saying.

  • Real talk

    only person he coulda snitched on was the person he got the guns from, and if that woulda happened that person would be whining to all of us right now from his cell how ti snitched on him.

  • Nezzy

    Whether he snitched or not..he is rich! Im pretty sure he doesn’t give two damns what any of you (regular) people think of him, he doesn’t even know you exist.

    And like someone else said he has a family so…

  • Weapon

    Money talks bullshit walks. He has money & status that’s how he got his deal. If a regular broke ass nigga did the same thing of course he would be away for life. Real niggaz know what it is. It’s these kids (trying to create a grown-up sounding screen name to sound hard. Except that kermit nigga lol) typing this bs caused the watched some hood movie and think they know street politics or probably did some dumb shit in which they needed to be arrested for and now it’s fuck the cops stop snitchin. It’s not always they fault though it’s tha niggaz who started throwing that phrase out without explaining the meaning of it. Now simple ass niggaz twisting it to what they want it to be.

  • redblue

    that nig is a informant no way out of it. How you a 7time felon and only get a yr for machine gun with sliencer and bullets to go with the gun..We all got family members doing time for less… all im saying is dont act street if you aint built for it.. he already sold his soul for money now his we know he aint cheating on his girl so talking about chicks is out.. that nig is a entertainer now

  • Anonymous

    First of all if he had snitched the papers would be all over the internet and news! Everyone knows The Smoking Gun would of been put his discovery report all out just like they did alphamega and 50 snitch! The man has strong politital tie and money as long as most of you alls mind expand!

  • Anonymous

    fuck yall nigguzz

  • Pingback: XXLmag.com - » XXcLusive: DJ Drama Talks New T.I. Mixtape, Promises Lil Wayne/Tip Collabo

  • Pingback: XXLmag.com - » New T.I. Studio Album Coming on August 24

  • Pingback: XXLmag.com - » T.I. to Sit Down With Larry King