50 Cent Shoots Gun this December, Speaks on New Film

Continuing to venture into the movie world, 50 Cent announced to MTV News that he plans on shooting his latest film, The Gun, next month.

Fif, who wrote the script, will also star in the movie alongside Val Kilmer. “It’s about how a weapon goes from manufacturing to its distribution point, to being in a citizen’s custody —and how it ends up in the wrong hands,” he said, describing the plot to mtv.com. “We watch the actual gun travel through a few different people’s hands.”

According to Variety, The Gun will be directed by Jessy Terrero (Soul Plane) and filmed in Grand Rapids, Michigan. It will be the first project under the new partnership between 50’s production company Cheetah Vision and entrepreneur Richard Jackson’s Action Jackson Films. Under the new agreement, 50 plans on releasing three to five movies per year. His next project will be a remake of the horror staple Jekyll and Hyde, which he will appear in with Forrest Whittaker.

As of press time there are no scheduled release dates for either movie. —Elan Mancini

  • LOl @ 50

    look at the pic, why so serius Fif…your alvbum floppped, nobody caes about ur movies…ur sonned urself…50- cent weack ass bum

  • SOMETHIN NEW

    50 seems to be addicted to anything having to do with guns.I think dude needs to talk to someone.

  • Real people know

    Man 50 is a hustler! He stays getting money. Dont know how you can hate on a guy for his accomplishments and ambition. There are a lot of females that comment on here like the two above me.

  • SOMETHING NEW

    @ Real people hoes
    If you could smoke weed outta a bong that resembled 50′s dick,you’d be in heaven.

    • zayzkidd

      Yall be on some gay shiit on this site.

  • vonnievonn65

    HE BETTER WORRY ABOUT THESE EARLY CD SALES REPORTED…HE MIGHT NOT EVEN REACH 150,000 LOL

    CHART DATE: 11/23/2009
    LAST UPDATE: 11/23/2009 12:50:09
    NOW IN: 37.17%

    LW TW artist / album label power index
    – 1 JOHN MAYER COLUMBIA 74,077
    BATTLE STUDIES
    – 2 JUSTIN BIEBER ISLAND/IDJMG 55,022
    MY WORLD
    3 3 CARRIE UNDERWOOD 19/ARISTA NASHVILLE 37,535
    PLAY ON
    4 4 MICHAEL JACKSON EPIC 35,181
    THIS IS IT
    6 5 NOW THAT’S WHAT I CALL MUSIC SONY MUSIC 32,015
    NOW 32
    10 6 TWILIGHT SAGA: NEW MOON CHOP SHOP/ATLANTIC 29,241
    SOUNDTRACK
    19 7 MILEY CYRUS HOLLYWOOD 29,112
    TIME OF OUR LIVES
    2 8 ANDREA BOCELLI DECCA 26,968
    MY CHRISTMAS
    – 9 NORAH JONES BLUE NOTE 26,706
    THE FALL
    – 10 KRIS ALLEN 19/JIVE/ZLG 26,252
    KRIS ALLEN
    – 11 50 CENT SHADY/AFTERMATH/INT 23,762
    BEFORE I SELF DESTRUCT
    5 12 TAYLOR SWIFT BIG MACHINE 22,884
    FEARLESS
    12 13 LADY ANTEBELLUM CAPITOL NASHVILLE 20,409
    LADY ANTEBELLUM
    15 14 TIM MCGRAW CURB 19,476
    SOUTHERN VOICE
    – 15 LEONA LEWIS J RECORDS/RMG 18,081
    ECHO
    – 16 JANET JACKSON A&M 17,088
    #1′S
    1 17 BON JOVI ISLAND/IDJMG 17,038
    THE CIRCLE
    – 18 PAUL MCCARTNEY HEAR MUSIC 16,055
    GOOD EVENING NEW YORK
    – 19 THEM CROOKED VULTURES INTERSCOPE 16,022
    THEM CROOKED VULTURES
    14 20 ZAC BROWN BAND ATLANTIC 15,263
    FOUNDATION

    • sb

      are these sales for the week or the day? nevermind i see it’s only 37% of sales..John Mayer should do well..yeah you’re right about 50..damn..i liked his cd too

  • nae

    The haters are so obsessed with seeing 50cent fail they all over this flop thing as if this really going to hurt 50cent as you can see 50cent is still on his grind getting his money and aint thinking about you bitches 50cent is worth 400million got 30million albums sold world wide one flop album wont kill him I seen him last night performing at the amas crowd went nuts when he came out 50cent stay winning these haters are on a roll trying to take you out fuck them

  • $ykotic/Don McCaine

    sealsaa where you @?

    “Under the new agreement, 50 plans on releasing three to five movies per year.”

    Was I wrong?

  • Somethin New

    The only thing i respect about 50 is that he has a loyal gang of yayos to come to his defense to explain his flops and mishaps of late.

    To all the yayos out there who come in here e-thuggin,TAKE THE SHIT TO THISIS50.COM. AND STOP MASTERBATIN ON THE NIGGA IS THE COMMENTS.

    Take the g-unit thong out your ass and pop that mussy ova there.

  • Caino

    3 to 5 movies per year!! get the fuck outta here! why not just drop ONE HOT FILM per year, instead of 3-5 mediocre straight to DVD trash!

  • QUE ROLLO

    LOL. U D ONE THATS ALL ALL E THUGGIN NIGGA. READ UR COMMENTS. U SEEM 2 BE D ONLY MUTHAFUCKA TRYIN 2 GET ALL GANGSTA N SHIT. U A GANGSTA NIGGA?? THAT SHIT MAKE U FEEL BETTER?? THEN U SAY D ONE THING U RESPECT IS YAYOS WHO MASTURBATE & GOT THONGS ON!!! LOL U A STUPID LIL NIGGA!!!

    • Somethin New

      GET OVER IT GROUPIE AND WASH YOUR MUSSY!!!!

      • QUE ROLLO

        LOL. INTERNET GANGSTA GOT HIS THONG N A TWIST. FUCKIN CRACKHEAD.

        • Somethin New

          Don’t you have anything to do other than respond to me?.My comments about 50 and being a yayo brought the bitch out in you,didn’t it.I guess if the shoe fits,50 cent dick riders gotta wear it.If my comment is so lame,why would you respond to it?

          Why don’t you go bedazzle the G-Unit logo on your bandana and steal some of your little sister’s nail polish remover to polish up that G-Unit spinner neckpiece you bought from Iced Out Gear.com.I know you’re upset about dude fallin off but just because i don’t masterbate on the nigga like you do doesn’t make me a hater.Niggas be countin his money and defending him like they’re fuckin him or somethin.

          Que Rollo,lighten up.Don’t take none of this shit personal.You’re actin too sensitive to a comment I made that don’t even mention you by name.If callin you a groupie hurt you,then i apologize.I never seen another dude so passonate about comments made by another man.Just keep in mind that these are opinions not facts.

          When you keep addressing me it just shows me that i’ve must have said somethin that was true about you or you would’ve read my shit and moved on.

  • http://www.xxlmag.com No Bitch-assness Allowed

    They owe Nas a check for this “original” movie.
    Is it me,or does it sound like the movie version of”I Gave You Power” from the It Was Written album.
    Just thinkin is all…

  • LA Pharaoh

    LMAO @ haters
    Fif not only got bread, but guess what, he is getting more. He hasnt setlled for 100 mill plus, he is tryin to get even more dough. Learn, dont hate

  • Pingback: 50 Cent @fanpixie - 50 Cent Shoots Gun this December, Speaks on New Film

  • Mckeldin

    I’m sorry, but i’ve been reading these comments for so long and I got to say please everybody get off 50 cents dick! seriously like the guy made one hot album back my freshmen year and eversince than he has put out mediocre albums. The massacre average, Curtis average, BISD is average! The way GRODT was orchestrated from the intro to the end was tight (the quarter droppin on the ground, than into what up gangsta). And yeah he makes money but that dont make him great! Im into the music cause it tells me kind of who he is! Not his money what 50 eat dont make me shit So personally I could ive a fuck what he’s worth. He has a couple hot joints every now and than, but the hottest rapper? Hell No. Than on top of that he takes shot at niggas that are out of his league. I understand that hip hop is competition but god damn Im tired of his fake ass beefs. The beefs are a cover up for his lack of originality to market. He’s like watching the news channel that only reports the negative news, yeah its cool for the first 5 minutes but after a while you want to hear something else because it becomes tire some and aggrevating.

  • ujfeij;wi

    lol at these haters. This shit got nothin to do with album sales and all they gotta talk about is his flop. If he flops so what. He aint never bragged about BISD like he did Curtis or any of his other shit. He knew Interscope would bullshit him around.

    I mean damn its not like he flopped because nobody checkin for him (Fat Joe, Triple C). Interscope fucked with the release date. It wasnt even in most stores till today so yall that happy to see a nigga fall? Thats why black people wont get nowhere

    • macdatruest

      lol at these haters. This shit got nothin to do with album sales and all they gotta talk about is his flop. If he flops so what. He aint never bragged about BISD like he did Curtis or any of his other shit. He knew Interscope would bullshit him around.

      I mean damn its not like he flopped because nobody checkin for him (Fat Joe, Triple C). Interscope fucked with the release date. It wasnt even in most stores till today so yall that happy to see a nigga fall? Thats why black people wont get nowhere
      ^^^^^^^^^

      He been bragging about it since it got repeatedly pushed back. He went on shows to promote it both TV and Radio shows and did a movie for it. Why would Interscope fuck their own money up? Im sick of niggas actin like Fiddy over there revolutionizing rap. The whole G-Unit got dropped, they was all garbage and they got paid before they left. And as far as Fiddy? He was happy to see other people fail but now him being held to his own words is why black people cant get nowhere??? We behind because we aint supportin Pimpin Curly??? Yea I should take my kids to see “Guns” right? Fuck atta hea

  • Black Rick

    It’s still early,so he got a minute to put out a hot joint from BISD and do respectable numbers afterwhile.I ain’t the biggest 50 fan but he makes solid music,i can bump a majority of his shit,can’t say that about a lot of other rappers.I will say this tho.50 make fun of others niggas album sales,so now that his shit ain’t doing so well he’ll just have to suck it up.The dude set for life tho,so i don’t think he gonna kill himself anytime soon,lol.

  • Somethin New

    @Macdatruest
    I totally agree with you.When 50 disses people for no reason and bring up all types of shit,it’s o.k.But now the game is not in his favor and certain people act like we’re suppose to sit back and stay quiet.

    He just can’t handle that his style is played and no one is paying him any attention.He tried to come at Wayne and Kanye but failed and even said fuck Jimmy Iovine on a track.And he was always talkin about sales.He’s the one that set himself up.Also why would Jay Z have to get at him when in reality there’s nothing there for him to gain at the end.50 is on a downward spiral.

  • Tezzy

    I thought this post was about a movie lol ya’ll niggas really dont like this man lol

  • G-bo

    WHAT IN THE WORLD ARE U CATS TALKIN ABOUT? 50 JUS PUT OUT THIS ALBUM, AND U NIGGAS TALKIN BOUT FLOP THIS AND THAT CAUSE U SAW PREDICTIONS? AND THIS AINT EVEN ABOUT MUSIC, ITS BOUT MOVIES! U C THATS WHY BLACK PEOPLE FAIL ALOT COZ THEY STICK TO ONE THING! e.g BOBBY BROWN FUCKED UP COZ HE GOT STUCK IN MUSIC. AND ALL OTHER RAPPERS ARE FUCKED UP BCOZ THEY WANTED TO BE LOYAL TO DISLOYAL BITCH MADE FOOLS LIKE U! I KNOW 50 BEEN CLOWNIN NIGGAS, BUT DONT HATE ON THE NIGGA BCOZ OF HIS HUSTLE! THATS JUST BEEN A BITCH! JUS LISTEN TO HUSTLER’S AMBITION AND YOU’LL KNOW WHAT THIS DUDE IS ABOUT!

  • Robinson

    50… blah… “The Talented Mr. Finley” is the name of new Def Jam artist Mr. Finley’s album. I’ve heard a lot of his music and seen him a lot online. Did my research and dude is from Vegas… oh shit! That’s something different. Hi s joint “She A G” is kinda nice.

    http://www.youtube.com/watch?v=OSxTSUl-dSY

  • Stoh

    All 50 cent hate aside, this is being directed by Jessy Terrero (Soul Plane)

    SOUL PLANE! This is a fail in itself!

    Oh yeah and 50s album is gonna flop ahaha

  • QUE ROLLO

    LOL. U A FUNNY CHARACTER MAYNE. TAKE IT EZ INTERNET GANGSTA. I DIDNT DEFEND 50 ON NOTHIN ALL I DID WAS BREAK DOWN YER LIL COMMENT. U D 1 THAT POSTD ABOUT HAVIN RESPECT 4 YAYOS MASTURBATIN & HAVE THONGS ON. THATS UR OWN COMMENT NIGGA. HOW IS IT MY FAULT U STUPID & MADE URSELF LOOK LIKE A FAG. LOL. I NVR TOOK NOTHIN PERSONAL. READ NIGGA. MY POSTS STARTD OFF W/ME LAUGHIN. I DIDNT SAY UR COMMENT WAS LAME. I LAUGHD. THEN U WANNA COME & POST AN ESSAY ON MY RESPONSE. HMM SEEMS LIKE U WANNA BE MY GROUPIE.LOL. RETARDED ASS NIGGA. LOL. IM DONE. STUPID CRACKHEAD. BIIIIAAAAATTCCHHHH!!!!

  • SOMETHIN NEW

    LOL,Bum ass nigga ain’t got shit to do.Nigga you write like a 12 year old white girl.

    Instead stalking me,why don’t you take your laptop back to Rent a center and have them fix that caps lock button.The reason why you’re LOL all the time is because you’re the one smokin that ready rock.I must’ve wrote something to make you because a fan since you address me first.LOL,please stop stalking me,i’ve been through with you writing me these Miley Cyrus,uneducated and mispelled messages that you have to go get a sherm head like yourself to read.Eat my shorts and go suck out of your moms ass with a straw,sherm smoking groupie.

  • Pingback: XXLmag.com - » New 50 Cent Movie Goes for $2 Mil at Sundance

  • http://www.32weekspregnantultrasound.com/babyfetus-apperas-bigger-than-its-age-i-am-32-weeks-pregnant/ pelvic pain at 32 weeks pregnant

    The perfect!These articles written too great,they rich contents and data accurately.they are help to me.I expect to see your new share