• S
    • M
    • L
    • XL
    • XXL
      • XXL
      • XL
      • L
      • M
      • S

Field Mob
Light Poles and Pine Trees

fieldmob.jpgRespect has been hard to come by for Field Mob. Even with a hit single like 2002’s “Sick of Being Lonely,” Shawn Jay and Smoke can’t seem to shake the misperception of being just another countrified rap group. Now backed by Ludacris, the Albany, Ga., natives are ready to change all that with their DTP debut, Light Poles and Pine Trees, and prove they’re a force to be reckoned with.

Field Mob gets right down to business on the South Georgia area code anthem “229.” Over producer CKAY1’s swirling sirens and frantic scratches, Shawn confidently spits, “I don’t care what you think, I don’t care what you say/Leader of the New South, Shawn Jay!” Smoke exudes equal confidence on the guitar-heavy “It’s Over,” as he chimes in, “It’s ’cause we country that we under-appreciated/I ain’t arrogant, I ain’t conceited.”

The two continue to shine on their respective solo cuts. Inspired by Kelis’ 1999 hit “Caught Out There,” Shawn vents about his baby-mama drama on the rock-influenced “I Hate You So Much.” Not to be outdone, Smoke flexes his lyrical muscle on “Blacker the Berry.” Supported by a 2Pac vocal snip, Smoke retraces his childhood issues dealing with skin color (“They said I was so black that I sweat coffee/Nobody would touch me/No girlfriends ’cause shorties thought I was ugly”).

While Field Mob makes a point to raise the bar lyrically, they do stumble at times. Take the Jazze Pha–produced lead single, “So What” featuring Ciara, which comes off like a cheesy dance track. And although the raucous “Baby Bend Over” should get the tip drills in a 90-degree angle, the whisper flow has been beaten to death already. But with infectious records like “At the Park” and “Smilin’,” the Mob’s quest for respect is not lost as they make a smooth transition from “ashy to classy to classic.”—MARK ALLWOOD

  • Black LONDON (With Half Nigerian Blood) Supporting Ghana in the World Cup

    Field Mob > Yung Joc

  • TATE

    229 that’s my hometown area code AMERICUS,GA Country niggas can rap to please believe that.

  • block burner

    Field Mob is that trill ass group and fucc every one up north saying rap is dead because the south got it. Hot albums sell period and thats the bottom line

  • Georgia AD

    I’ve been a fan of theirs for years. Field Mob is one of the best groups out as far lyrics and delivery go. I hope they get their just do

  • PAYCHEXX

    THEY WERE ALWAYS DOPE IT JUST PEOPLE LISTEN TOO SLOW. CANT WAIT FOR THE CD.

  • TATE

    229 is n da building,yep.

  • The Critic

    Field Mob are two fo the top 10 Emcees period.

  • Toine

    FIELD MOB ALWAYS BEEN HARD.

  • RICE

    I DONT LIKE FEILD MOB

  • TIs_Motivation

    Field Mob been hot since their first album release

  • Chris

    Shawn jay cold but smoke aint shit. Shawn jay would be so cold without smoke. Smoke is killing his career

  • Cappastro

    Yo if u ain’t heard Field Mob u sleep. Them cats been doing it. That’s my word!!!!

  • jasmine

    field mob always be keepin it real

  • http://myspace.com Aziza

    Field Mob, Stay True!

  • honeykiss

    field mob is one of the most slept on groups ever…. its bout time they get they shine on…

  • http://www.myspace.com THA Baddest

    Field Mob is a group of two real ass niggas, I love the way the rap, they rap about real shit they not stuck in some kinda fairy tale like most of these rappers. I been supporting Field Mob since they came out with their first cd.

  • El Guapo

    You all sound like morons, or you are all from Georgia. Field Mob is an average rap group at best. Their content is the same as at least 25 other rappers’, and their delivery is sporadic and inconsistent at best.

  • Lil One (Dooly County)

    Field Mob is lyrically the best duo in the rap game, you can’t take that from them, Country Niggaz stay on the rise, holla atcha boi!

  • El Guapo

    Hey Lil One, ever heard of Outkast? Or how about UGK?

  • Dee

    Does anyone know why Field Mobs album is on Geffen REcords? And not DeF JAM like all other DTP Luda records??

  • yungtbaby

    Becuz no one wants them they notall that cold there regular rappers theres nothing that makes them stand out. And they is so ugly

  • sexxybutterpecan

    Y’all really need to stop hatin on dem boys. I mean what’s the problem are y’all mad cause y’all ain’t from 229 or what. Field Mob has talent and that is all to it. But I understand, what da business is with y’all. We all can’t be country.

  • TATE

    ALL these nigga hatin i guess they mad cause us country niggas don’t say SON,WORD,KID,AND ALL THAT OTHER NY SHIT.FIELD MOB IS BETTER THAN ANYONE DUO IN NY RIGHT NOW,DON’T AGREE NAME TWO 229 N DA BUILDING.

  • Mainevent

    These boys are it! Stop hatin on dem field boyz. These boyz deserve to be here reppin and tellin the truth like it is.I will always rep yall boyz. Hatahs are yall motivatahs!!!! The more they talk, the more yall spit dem lyrics. Stop jockin dem boyz. 229 Albany, Ga 31705 4eva. Dougherty( Dirty)high, Monroe high and Westover High school is where its at. Da south will always be behind field mobb. And whoeva else comes from the south. That’s one thing about the south that’s different from all the rest. WE STICK TOGETHER!!! NO MATTER WHAT PART OF THA SOUTH YOU FROM!!!!!! That’s a southern thang!!! Da hatahs wouldn’t know about that!!! 229-4eva!!!!

  • http://timlsheltonyahoo.com ga boy

    field mobs album is the shit i rember when me and smoke opend up a club in albany called 229 and now they got a song called 229 smokes my nigga and i`m happy to see any nigga where im from make it and if you don`t like it come to the 9 and c about it

  • word life

    them cats is hot, I’m from the Ny & everybody that dont know good music needs to listen close to these cats. Stop hatin’ it’s not where you from it where you at & how you bring it. North, south, east or west…talent is talent, let then boyz shine.

  • nyzfinest

    ga boy u a internet thugz

  • TATE

    DA SOUTH IS N DA BUILDING!

  • FreshCoast

    Da mob been killin since project dreams, about time they gettin some shine but on the real…

    DA MOB is slept on and yall need to stop hatin…

    If you dont like the music dont buy it.

    Half you internet nerds just download music anyway.

    Too pussy to even go to a show…

  • http://HYDROGREEN42223YAHOO.COM CROOK

    THE MOB REALLY R TWO OF THA COLDEST RAPPERS OUT HERE. IM FROM THE MIDWEST AND NIGGAZ STAY HATIN’ ON US SO LIKE GA WE GOTTA STICK TOGETHER AND THEM BOYZ BEEN DOIN’ THEIR THIZZLE FOR A MINUTE. QUIT HATIN HOES

  • http://tpspijuno.com ChopChop

    Fieldmob is da realist, if people would take da time and listen, they see they cant be beat Fieldmob da real kings of tha south Ya’ll stop haten on da south Hataz!!!!

  • trufan

    suthern klik & field mob ; Albany , Ga.Check the History Bia tch

  • Chanel

    Fieldmob has always been a wonderful group. I’ve always enjoyed their music. As long as they continue to make music for the hip hop fans that enjoy both lyrics and beats they will never lose respect, no matter were they are. Even ten years from now, no matter what anyone says, you’ll always be able to throw on a Fieldmob album and jam. It’s not like that snap music or like most of that popcorn B-S that usually comes out of GA. That’s why they’ve been around for so long. you can’t hate on them no matter where you are from. They have skillz.

  • BANY BOY!

    I been knowin the mob since we were shootin hoops in my back yard in C.C.on the west side.. They been doin their thang since the courtyard at lunch in high school at the ROE..Anybody hatin on them boys is foolish.. They hot, been hot, and gonna continue to stay hot..STOP BOOTEGGIN AND GO BUY THE DAMN CD AND KEEP IT PIMPIN!!!!

  • Chris AKA G.O

    field mob is tha shit been waitin 4 this album 4 a min. Yall in my top 2 southern rap groups(OUTKAST) smoke is my favorite rapper. stay up keep doin it big dont sweat these bumperrs out cherre err body got some

  • http://aol da real psycho

    I’m from Da Bany. It’s the real A-Town. ATL niggas got all that shit from us. If they don’t make it in Albany the don’t make it out of Ga.. Yall NY. niggas just mad cuz Albany, NY. ain’t on the map.

  • http://aol da real psycho

    so fuck yall and who ever else don’t like it. proper talkin sonz of bitches Ga. was in america first then NY. yall scary ass grandparents couldn’t handle this shit that was going on so they ran that’s why they Will Smith ass niggas

  • wimpye

    I’m from Cincinnati,and we got love for them niggaz they slick ass hell too they remind me of a young hungry
    (Outkast)Shit I give it two years them cats gone have every godam arena in america sold the fuck out,just like Outkast

  • Monroe’s Finest

    A, like it say on that write up, it goes back to da dirty Monroe High when dem boys would be killin it out in the courtyard and when they first hit em up wit SHAWTY and SOUTHERN CLICK. It was ONLY A MATTER OF TIME. Keep reppin ALBANY, we got ya back just don’t eva forget where you came from. (Suprised yall ain’t got a song talking about shackaford and chillin out at Krystal’s afta da game.)

  • Gangsta G

    Them Field Mob niggas been keeping it real from day one.We already knew this shit,it’s just that the industry is slow about picking up on shit.Big props to Ludacris for recognizing game.I’m from Fort Valley,GA.Peach County to be exact,we put that thang on Dougherty High in the state championship(football),but it’s still all LOVE for the south.(478)stand up and (229)definately stand up!

  • http://www.wasteland.be prevster

    they have some great songs.. That smilin should’ve been a single!

    I like some of the beats less, but as mc’s these are topnotch

  • Hillz

    Much love to tha mob, yall been true to tha bany since day one. Forget all them hatas from up north who don’t get tha south, they just mad cause they the so called pioneers but cant hold it down. Much love to Westover High. Respect to Dougherty High and Monroe.

  • javaris laster

    whats up my city albany u dont care dual .sout out to the fields were i am from southside of the bany roadway .june bug kip my ungle pete the hole southside dorest mcaurth herd sundline filntside willie wood .all the lasters family rosses rest in pice willie ROSS

  • LIL V

    WHATS AM A FLINT BOY FROM THE SOUTH .SOUT OUTS TO MKL BARBERSHOP KIP, PETE,REAGGEA LASTER MY BROTHER RIPBY

  • D-HAM

    Field mob is one the most innovative groups the south has had in the last 5 years. Not since OutKast or 8ball & MJG have I heard music of this nature from a rap duo in any region of the country. Like it or not it takes REAL talent 2 put together albums about something other than thugs, drugs, jewelery, and rims. Props is do. The MOB IS OFFICIAL!

  • TATE

    WHAT’S YOUR AREA CODE MINES 229 Americus,Ga.I BEEN A FAN SINCE WHO GOT DA FLAVOR WHEN SHAWN J WENT UNDEFEATED FOR ABOUT 2 MONTHS STRAIGHT,I USE TO CHILL IN DA BANY OVER THERE BY MONROE.YALL BANY NIGGAS DO YALL THANG CAUSE WE GET DOWN IN DA AME LOOK OUT FOR THAT BOY LIL THUG.

  • K.I.P

    whats up this is your boy kip from the MLK barbershop .I use to cut yall naggas hair in back yard on roadway any way .I stell work at that barbershop so if you roll throuh gone a head and hit your boy up becase i am gone to be stell be their hala

  • LB

    field mob the shit. all yall NY niggas just mad cuz yall shine gettin snatched up. field mob is creative who else make records like my shawty cut me loose. field mob do ya thang….

  • http://deleted HOODLUM

    IM FROM PHILLY AND THE SOUTH BEEN FUCKIN HIPHOP UP THE LAST COUPLE OF YEARS IF IT WASNT FOR TI&LIL WAYNE AND SCARFACE I WOULD HATE ALL DOWN SOUTH MUSIC BUT THEN COMES FIELD MOBB HOT I LIKE EM……..

  • woman in charge

    F-I-E-L-D M-O-B-B do ya thang…. Don’t let these hataz knock u. They just jelous cuz yall doin it BIG. I been fuckin wit yall since the first album. Keep doin ya thang and if u hea any negative talk just tell them hataz SO WHAT……..
    AAIGHT 1…. I’M OUTA HEA

  • TATE

    ALBUM IS LIKE DA DEVIL’S HOUSE STR8 FIRE!

  • 11KAP

    I like Field Mob’s delivery. They definitely paint on wax like very few emcees know how to do, wherever they’re from. You can learn from them, because their songs are usually interesting.

  • monique

    i think dat yall song wit ciara iz tight work and dat song keeps it real az alwayz.

  • http://www.myspace.com/dawicks klaw aka da Juggernaut

    FIELD MOB been my favorite rappas since they came out wit project dreams.they different.

  • C Redd…

    hey, they put out another classic to me. Its vintage FIELD MOB if u liked the other 2 then u maybe lightweight dissapointed because they seem a lil transitioned from gutter south… to just deerty south which is fine. But From tha Roota to the Toota is still in my CD changer. And this wont be far behind

  • C Redd…

    hey, they put out another classic to me. Its vintage FIELD MOB if u liked the other 2 then u maybe lightweight dissapointed because they seem a lil transitioned from gutter south… to just deerty south which is fine. But From tha Roota to the Toota is still in my CD changer. And this wont be far behind.

  • Big Boi (A.P.D)

    Field Mob has been reppin’ 229 and Banyville since the beginning. To that nigga talkin’ bout Smoke ain’t shit, shut yo mouf and open yo ears. Smoke get love from everywhere, (Trick Daddy, Rick Ross, and fo sho, ‘da Bany.

  • http://xxlmag.com SUPER313

    Im proud of Field Mob and they’re persistance in this rap game. If they stick wit Luda they will come out on top Much love for my peoples in 229

  • Quita P

    Yeah man Field Mobb being reppin southern lyricists for awhile now and i think it’s they time to shine .Fuck what u heard Ga and the whole dirty dirty doing shawty

  • flawdaboi352

    These dudes are tight and always have been. Shawn J delivers that straight fire and Smoke brings you that straight comedy like punch line. Not the best group in the south yet…it will take a lot to top Outkast who are hands down the best rap group of all time. The boyz get hated on because they are bragging about all the glamour or the dope game. These boyz are actually taking a page out of Kast’s book by rapping about everyday issues. These boys are close to being on top and I will always support the dem field boys… Just don’t break up it ain’t worth it

  • http://yahoo.com Nick

    has field mob ever done drugs

  • http://yahoo.com Nick

    they suck

  • LBDII

    Good album.

  • erica

    Dem boyz came correct w/ this album! Shit, they should be runnin the damn south! I’m from jacksonville (DUVAL!!!) and it’s bout time a group w/ good lyrical content and not just ass music showed up!

  • skyy

    Field mob is dope. Folks slept on the last 2 cds they had. They hav some raw talent if u just sit and listen. They don’t sound like everybody else out there. They in a class of they own. Keep on pushin my niggas!!!

  • Down Bottom Nigga

    Im from Arkansas. id admit…i slept on them niggaz. While me and my homebwoi wuz blowin some green 1 night…he asked me have i listened to their cd b4…this one the new 1. Hell i said no…he popped it in and the cd almost blew my high. Their lyrics were something serious. i like da song Smoke did about his skin color. It wuz something different. Real Refreshing. The CD reminds me of outkast a lil’ bit. Shyt but, itz all them. They have their own flavor. The CD is Definately deserves the XL RATING. Go Cop It And See 4 yourself. U won’t be dissapointed!

  • lovemilz

    Why did you quote this?
    “I don’t care what you think, I don’t care what you say/Leader of the New South, Shawn Jay!” (XXL magazine)
    It might be one of the weakest rhymes I heard!

    Wack listed, straight up!
    I give this album a XS (S for small)
    Real hiphop comes from real hiphop heads!

  • Pmahallik

    Im from the 229 them niggas like GOD in my city. Look out 4 Big Nod…

  • http://tervous.thomasnavy.mil Shaneomack

    Ya shit fire fuck the hatas keep ya ear open in da bany to some mo shit coming we’de love to get yall boys on a track shit will pay hit me at 229-343-3731