• S
    • M
    • L
    • XL
    • XXL
      • XXL
      • XL
      • L
      • M
      • S

REVIEW: Birdman, Pricele$$

Birdman
Pricele$$
Cash Money/Universal

Beats: XL
Lyrics: L
Originality: M

Birdman has certainly paid the cost to be the boss. After spending the last two decades at the helm of Cash Money Records, his fourth solo album, Pricele$$, showcases the lucrative fruits of his labor. Featuring a slew guest appearances, Birdman spends much of the disc giving himself a well-deserved pat on the back, while his new Cash Money army gets their shine on.

Birdman stacks the deck on the album’s catchy lead single, “Money To Blow,” with the winning combination of Lil Wayne and Cash Money/Young Money upstart Drake. Then, with dynamic duo on board (again) for the bouncing “4 My Town (Play Ball),” the trio balls like they won the championship.

However at times, Birdman manages to crash his own party. From the rock-influenced title track to the predictable T-Pain-assisted “Shinin’,” his lyrics often lean on the same formula the-artist-formerly-known-as-Baby has been using for years now: I was poor… Now I’m rich… Let’s pop bottles! Wash. Rinse. And repeat.

Still, there’s enough here to keep the celebration going. Just check the thumping Boi-1da-produced “Mo Milly,” featuring Bun B, where Birdman boldly raps, “Black, gold, hundred mil’ off the floor/Now you know how it go.” In the middle of a recession that’s got most of the country—and Birdman’s hometown of New Orleans—strapped for cash, Pricele$$ plays out like one long champagne-drenched celebration for the #1 Stunna. —Chris Yuscavage

  • Industry Advocate

    XXL finally got one right!?!?! Beats are phenomenal, so are the guests. The weakest part of the album is Baby!

  • Jugo

    Damn right!! I would like to get this album but i can’t stand listening to Baby rap. This dude spits nothing but hot-garbage and he almost ruins every song he is on.

  • Vhingrhamesonyo’momma

    neva heard a album,neva goin to.

  • yoprince

    not really a car freak, and def not feelin the corny ass red and black… but damn, what kinda whip is that on the cover?

    • Ron

      its a bugatti veyron. one of the fastest road cars ever..
      still not gonna make me cop this album though.

  • $ykotic/Don McCaine

    Son gave Baby an “L” for lyrics.

    HAHAHAHAHAHA I caught that…

  • Gutter Benjamin

    That whip is a Bugatti. Birdman always raps about them in his songs…not sure if its his though. Costs over $1 million for the car and I think there are only about 5 in the US.

    • Jai Illy

      Aye nigga…. Somebody say sumin’ bout exclusive luxury whips?

      …… Hold on…. Lemme get F-A-B-O on the muhfuckin horn…

  • kedordu

    THIS IS BABYS BEST ALBUM . AND IT DEFO PLAYS START TO FINISH .. BUT YEA BABY IS TRASH ON THE MIC WASTED ALL THE BEATS

  • jsilva

    this album is horrible i downloaded this shit and feel stupid for it birdman should just put down the mic for good and stick to business

  • Nate

    I’ll buy the instrumental and peddle my own raps on it for fun if I didn’t have a job. It would be cool to outrap Baby on his own music.

    Gotta give it up though- he has nice cars. But why not stop rapping and just publish a car magazine or sell posters of the cars he has to preteen boys?? Most of us don’t have extra 6 figures lying around, not hating if you do but what the hell does it have to do with rap skills??

    Oh, and baby are you going to still try and fool kids into thinking that ARE/WAS a blood when you are using a cane or in a wheelchair?
    You never were, a blood, you aren’t a blood, and you aren’t ever gonna be a blood. Why don’t you and Messy Marv get over it??
    Fake ass bloods. And tell your “young Money” bitch boy Wayne that you french that you are dressing neutral now. He’ll do whatever you tell him do, “daddy”….

  • Jai Illy

    And just for the record….. This nigga right here my niggaz… THIS NIGGA RIGHT HERE (Baby/Birdman/Stunna) never ceases to amaze the fuck outta me… real shit… NO Not lyrically… But am I the only one here that can see this dirty ass nigga literally strong-arming Drake in the studio for that single… “Hey whoadie… this one right here got dat flame youngin’… tell u what I’m a do for ya… don’t even worry ’bout that next verse… that soundin like it need Stunna”

    Signing the most popular rookie in the game – $2 Million
    Re-releasing a his free mixtape – $7.99
    Watching Birdman fuck countless artists outta their shit – PRICELE$$

  • Trini Uptown

    he’s smart according to lil wayne he’s gon be alright as long as drake on every hook. poor guy can’t rap and still taking yall money. please don’t knock the niggaz hustle. i think he just adds a verse to say it’s his song. he not a rapper but an image and the image seems to be working. Birdman go hard (no homo). play ball, mo milly AND money to blow go VERY hard (no homo)

  • reckless

    Birdman is the truth and I got the album a week early and its better than carter 3 I think not baby is better than wayne he’s not a lyrikal but he’s so fuckin g wit it its like he’s speaking to me might not be a lyrikal klassik but def. A hood klassik

  • http://www.AWKWORDrap.com Lewis Hegeman

    poison

  • http://www.myspace.com/songstar1 Songstar!

    Jai Illy…….LMAO i got a feeling you might be dead on with that one my dude.

  • eddiesixes

    i wonder how many songs got him ending each line with “nigga” or “on ‘em”…by the way, how the fuck old is this nigga?

  • ChRi$

    fuck cash money, new money, young money, old money,,, whatever this nigga calls his shit…this nigga is trash, garbage, and this album is NOT NEEDED in the game. corny ass mainstream cock suckaaZ.

    Lyrics: XXS
    ORIGINALITY: XXXS
    (how could anything coming from this people be original??!!)

    RAP IS IN A RECESSION!!,

    IM SICK OF THESE FUCKS…

    • RD

      I Hear ya FUCK Lil Gayne and Baby those gay faggutz. Young Money can go die in the deepest fuckin whole there is

  • tommy gunz

    c/s

    never heard a baby album

    never will

  • kedordu

    IMAGINE IF JAY SEAN HAD THE BEST OF THESE BEATS .. OR IF GUDDA OR EVEN TYGA HAD THESE BEATS ON THIS ALBUM ??

  • tommy gunz

    and real shit anybody coppin a drake album is either a 14 year old female or on some fag shit…cmon son

  • Giggaleezy

    This go haaaaaaaaard
    Brrrrrrr
    Waaaaavvvvvvy

  • DUDE

    MAN EVERYBODY BROKE….NO ONE WANTS 2 HEAR HOW MUCH MONEY THIS CLOWN HAS….HE BETTER NOT COME 2 NORTHFLA…IM GONNA JACK HIS AZZ…..

  • Extremador

    The sad part is, the Veyron was Photoshopped onto to the picture. He’s not actually sitting on the car at all.

  • Birdgang

    jealous niggas shup and make your own money>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

  • Co$tic

    fuck y’all haters the nigga owns a bugatti

  • http://www.32weekspregnantultrasound.com/heartburn-32-weeks-pregnant/ 32 weeks pregnant delivery

    Ah!!! at last I found what I was looking for. Somtimes it takes so much effort to find even tiny useful piece of information.