I’m Surprised You Run With Them

It seemed obvious to me that T.I. was a snitch back when he was sentenced to a few months in jail and acting on a TV show, despite the fact that he’s an umpteen time felon. Which I do give him credit for, mind you. Props on committing all of that crime, T.I. As far as I’m concerned, you’re right up there with the Clipse, as far as authenticity. (Never mind that video of the older brother making pancakes.)

Not to let you in on more than you need to know about me, but I’ve listened to enough NPR to know how these laws work. Mofos stay getting life sentences for stealing a ham sandwich. Literally. Once you’ve fucked up that many times, they just want you off the streets. And I’m sure they could give a rat’s ass about you being a rapper. If anything that might make them that much more apt to throw the book at you.

But you guys know I live to hate on shit. Sometimes, I’ll even post information that isn’t flattering to artists, without wating for PR spin from their management. In retrospect, that was what led me to my beef with Ashley Logan. When that guy sent me that email, I should have contacted to Kay Slay to ask him if Ashley Logan really has herpes, or if this was just the work of some haX0r.

Anyhoo, it turns out I may have been right about ol’ T.I. I was consulting Twitter just now, to see what my favorite pr0n stars had for breakfast (no, really), and I saw that the Smoking Gun put T.I.’s weed carrier Alfamega on blast for being a snitch.

You know how the Smoking Gun stays revealing the truth about these rappers. It’s a good thing it’s run by white people. If XXL did a story about Alfamega being a snitch, T.I. would probably send goons to the XXL offices, like Benzino supposedly did She Who Shall Not Be Named. At the very least, he would have called up to see if I really work there, like Kay Slay did.

Plus, who at XXL would even do such a story? As much as I live to clown my colleagues, it’s not like I’m conducting any research either. If it’s not available on the Internets, I’m just gonna pretend it doesn’t exist. For what it’s worth, I did once read a blog post by a guy named Ronin Ro about how someone at XXL told him to ask Twista whether or not he’s a snitch, but he didn’t have the balls to do it. But that was a while back. I’m not sure who was in charge at that point.

The Smoking Gun says this guy Alfamega got pinched back in the mid ’90s for trying to buy some guns, just like his benefactor, and he ended up having his sentence reduced by testifying against some heroin dealer, who sounded like he may have been an Arab and/or involved with Lupe Fiasco. (This shit is deep!) I guess he couldn’t stand to do the jail time, even though he looks like the guy who played Debo in those Friday movies.

But the thing is, a lot of times, when you see ex cons all built like that, it means they used to be relatively normal-looking, and they got tampered with, and so they hit the gym. I don’t want to give you guys the wrong idea about Maino, but when I saw that video yesterday of him crying onstage, talking about how the police shot his “friend,” that looked to me like the act of a man who was dealing with some deep personal trauma. I mean, beyond just having a handicapped friend. You know who else used to cry onstage like that? DMX. I’m just saying.

The Smoking Gun says this revelation might cause some drama in the Grand Hustle camp, and I’d say they’re probably right. At the very least, this is gonna cause T.I. to have to do something to convince the world that he isn’t a snitch – something beyond what he said in that Vibe story. I mean, there were already questions about how he got off so easy. And now we know that he runs with dudes who’ve been known to tell on people. If we didn’t know Alfamega was a snitch until just now, what else did we not know?

As far as whether or not Alfamega’s career as T.I.’s weed carrier can be salvaged, who knows. T.I. might not want him around anyway, if he was the one who ratted him out. We know there was some sort of informant involved in that gun deal outside the BET Awards. Now that we know Alfamega is a snitch, people are probably gonna think it was him. Even if it wasn’t, Alfamega might want to consider a new line of work – carpet moving, or something. Lest we forget, sometimes weed carriers are actually entrusted with the weed.

  • Pierzy

    Did Alfamega have a career before this came out?

    If anything, I think this will do more harm to T.I. than Alfamega.

    “Stop snitchin, pimpin…” Ha.

    • mo

      I’m sorry but’s it’s official Shyne and Gucci Mane are hands down the realest niggas in the game….and C-murder too.

      • DevoG

        and C-murder too.

        That shit is just funny.

      • Brass Tacks

        Thats not a good thing and they are not real niggas, just bum ass crack babies still still stuck in an 80′s mindstate… If those are real niggas then we really need some counseling in our communities

  • sealsaa

    “You know who else used to cry on stage like that? DMX. I’m just saying.”

    LMAO

    Maino got locked up in his teens (if i’m not mistaken), and did a 10 year bid, so i’m willing to bet that he’s been tampered with. All of these southern rappers getting outed as snitches (Rick Ross, TI, AlfaMega), damn. And they say New York’s gone soft.

    • Detroit P

      Who did Rick Ross snitch on?…as a matter of fact who did T.I. snitch on?…if there are government papers on Alfamega snitchin there are government papers on every snitch…and If there were papers on T.I. snitching i’m pretty sure Smoking Gun would’ve jumped on those instead of ousting “Alfamega”..like really….”Alfamega”?..who cares about him?….Slow news day…and *chuckles* at the irony of smoking gun snitching on snitches…some people need more productive hobbies

      • Worley

        Smart money says TI snitched on the gun dealer(s) that sold him those other guns. And yes, there is a such thing as secret evidence and secret witnesses. Don’t believe that bullsh*t he says about the information necessarily being a part of the public record.

        Alfamega is a clown. He had a 110 month sentence and snitching lessened it by 18 months. If a n*gga gonna do damn near 9 years he might as well do the extra 18 months. Stand up and take the consequences of your actions. Otherwise, don’t get involved.

        • http://www.myspace.com/dare76 HeartlessArtMasterpiece

          How the hell TI gonna snitch on the guys that sold him the guns? The bodyguard bought the guns and snitched on Tip. Yall bitches will do anything to try to make the south look bad. Niggas in the south get guns like the ones TI got from the pawn shop on the corner nigga.

      • DevoG

        In the end it won’t matter.

        Ross was a C.O., lied about it for months, then admitted it, and is probably gonna go gold.

        Wayne kissed another dude in the mouth multiple times, and plays the guitar in tight pants. He went platinum.

        Gucci Mane is the hottest MC in Atlanta right now????????

        Common went from being a conscious rapper to being a gangster actor(think about it)

        Pigs can give you the flu!(should have put this one by Ross)

        A black man is the head of the Republican party!

        We have a black President!

        Shit don’t surprise me no more!

      • Ja$e

        Co-Sign my dude. LOL. That’s the best u could come with is Alphamega, dude has that one song….

  • squadwildin

    sealsaa, new york is still bitch-made, no matter what’s goin on in the south. Ya’ll had the KING OF SNITCHES RUNNIN YA’LL CITY. They made a movie about him. I believe his name was ummmmmmm, uhhhhhhh, hmmmmm, FRANK MOTHA FUCKIN LUCAS. So save it. Frank Lucas outted his dam family, and to make things worse, his own dam brothers. Not no 3rd cousins. No worse. Niggas that he lived in a house with all his childhood. Quit hatin the south cuz Up north niggas stay losin

    • JCITYHUSTLA617

      HOW DOES ONE MANS ACTIONS MAKE A WHOLE CITY BITCHMADE? THATS LIKE SAYIN SINCE CHINGY IS FROM ST.LOUIS AND HE GOT BUTTRAPED BY A TRANNY ANYONE FRON ST.LOUIS INCLUDING BOL IS A CHIXWITHDIX LOVING ASS FAG LOL IM JUST SAYING YOU CAN PIGEONHOLE A WHOLE CITY BASED ON ONE PERSONS ACTIONS MAYBE A WHOLE SPORTS TEAM BUT THATS ANOTHER ISSUE

      • og bobby j

        frank lucas was FROM THE SOUTH….fagget.

    • Mike

      lol @ squadwildin Frank Lucas and his family are from the south…he moved 2 the city

    • BIGNAT

      Frank was from the south squadwildin did you actually watch the movie. where did he bring all his family from say it with me from the south. i don’t really care about what you said it’s just that was a good movie how could you miss that whole part.

      • squadwildin

        Yes ppl i’m familiar with the movie. Frank was from the south. But yall are missin the point that I was tryin to make. Je moved to New York, set up shop, TOOK OVER, and helped the cops put loads of NATIVE NY hustlers in jail. In my opinion, that’s even worse cuz he had no business even bein put on. In most cities you cant just run up in another nigga’s house and take food off their plate. Frank Lucas did that with little to no resistance(according to the movie)….basically why I said NY wasnt shit at the time and aint never gone be shit (as far as movin weight goes.) Frank Lucas was literally a dumb ass. Just a go-getter, I’ll give him that much credit. Its sad that yall let a nigga with that kind of intelligence level RUN THE STREETS OF NEW YORK for so dam long. SMH, SMH, SMH.

        Sidenote: OG Bobby GAY, no need for name calling playboy. If it offended you, EAT A DICK. Simple.

        Footnote: OG Bobby J, you are not an OG. Remove that title from your alias. Cock sucker.

        • DevoG

          @squadwildin

          Have you ever been to New York? I hope you are not really judging the city’s gangsta off of a movie. That’s like people judging Atlanta’s gangsta based on Bow-Wow’s New Jack City, or Chicago’s based on the Young Berg beatings!

        • squadwildin

          Devo G….dont need to go. My uncle knew Frank Lucas. He was out there. Plus all i been hearin from these bloggers at XXL that yall look up to is that New York went soft. Looking at the history of New York from the perspective of someone that was there(my uncle, a street nigga), and taking in the fact that New York has worstened since the 60′s/70′s/80′, I’d say I dont need any further detail. Not taking away from the streets of New York. (Yo hood aint necessarily no harder than mines is definitely a fact.) BUT…..I could understand why New York niggas on this site would condone and uphold snitchin. Look who they got to model their hustle scheme…Frank Lucas and Nicky Barnes…both well-known informants. You get where I’m comin from Devo?

        • remixzandflow

          You are a clown… that is all.

  • latino heat

    i made the same comment about DMX and Maino yesterday Bol. give credit where it’s due.

  • sealsaa

    “Ya’ll had the KING OF SNITCHES RUNNIN YA’LL CITY.”

    Who said I was from New York?
    Oh, and Frank Lucas was FROM North Carolina, so he was born and raised a snitch in your coast.

    “Quit hatin the south”

    Is that YOU, Bun B?

  • JCITYHUSTLA617

    ALFAMEGA GETTING CAUGHT FOR THE SAME SHIT T.I DID SOUNDS MAD SUSPECT I WOULDNT B SURPRISED IF HE HAD T.I SET UP JUST SO HE CAN PLEA BARGIN HIMSELF A SIMALAR DEAL………. P.S FUCK EVERY D.E.A IN THE WORLD

  • Jamal7Mile

    Hmm… if only all of this REAL street shit was WWF fake. Somebody is going to die off of all this bullshit that is making its way to the internets.

    TMZ needs to lay low! I already know what would happen if Alfamega was from Detroit.

    • JCITYHUSTLA617

      ITS WWE NOW LOL BUT YEA I TOTALLY AGREE MAD RAPPERS WOULD BE DEAD OR IN JAIL HITTING THE HIGHNOTES WHEN BUBBA TEARS THAT ASS UP LOL

  • PARIS PERSHUN

    NOT CONDONING SNITCHIN’…. BUT WE DONT KNOW THAT NIGGAS CIRCUMSTANCES…. MUFUCKAS DO SHIT FA A REASON…. THAT REASON NOT HAVIN SHIT TO DO WIT ME SO I COULD GIVE FIVE FUCKS… JUST OUT FA MUSIC NIGGASSS…. XXL STARTIN’ TO SEEM LIKE A FUCKIN PEREZ HILTON SITE…. HA!!!!

    (LEANS BACK AND TURNS “USED TO BE” WAY WAY WAY WAY WAY THE FUCK UP- UGK FEAT. E-40, B-LEGIT, 8BALL&MJG, – UGK 4 LIFE))

  • benjamin bixby III

    FACT OF THE MATTER IS THAT MAN SNITCHED ACCORDING TO THEM PAPERS…THATS ALL WE KNOW…T.I ON THE OTHER HAND DIDNT SNITCH..RICK ROSS DIDNT SNITCH HE JUST WORKED AS A C.O. AND I KNOW A FEW CROOKED COPS AND C.O’S SO RICK ROSS DID WHATEVER HE DID…COULDNT HAVE BEEN THAT BAD SEEING NOBODY FROM FLA PUT HIM ON BLAST ABOUT IT….NEW YORK IS STREETS ARE STILL FILLED WITH GRIMEY ASS DUDES BUT MUSIC WISE THEY ARE FILLED WITH JUST AS MANY FAKES AS ANY OTHER CITY OR STATE…I WISH MUSIC COULD BE ABOUT MUSIC AND YALL LEAVE THAT SOAP OPERA SHIT ON T.V BETWEEN THE HOURS OF 11AM AND 1PM….THE TIME OF DAY WHERE PEOPLE WHO HAVE LIVES ARE OUT LIVING THEM

  • Dudestaysnitchin

    Once a fed informant, always a fed informant. There is no going back to a “regular” life. They are going to tap you for information everytime they need to make that monthly black man quota. So, Alfie had no choice, even if he did move furniture, they would come to his work place and ask him to snitch on dude that’s using the company gas card to buy gas for his 1997 Tahoe.

  • OG Matt Herbz

    Man, you know there had to be some nigga that got his shit jacked one time, and instead of reporting to the police, he was like “Nah, I’m a handle shit on my own…no snitchin.” Then dude creeps up on the nigga that jacked his shit and instead of getting the drop on ‘em, he got his ass handed back to him and it landed his ass in a coma. Bet that nigga wished he would’ve snitched now. That’s how I feel about shit, mang. Of course dudes are doing it, but all is fair in war, homey. Can I guarantee that if niggaz had dirt on Herbz, they wouldn’t rat on me for some cheddar? Shit… You foolin’ yourself if you think otherwise.

    Alfamega? Ain’t that a type of soup or something?

    –OG Matt Herbz–

  • undercovercopper

    Once a fed informant, always a fed informant. There is no going back to a “regular” life. They are going to tap you for information everytime they need to make that monthly black man quota. So, Alfie had no choice, even if he did move furniture, they would come to his work place and ask him to snitch on dude that’s using the company gas card to buy gas for his 1997 Tahoe….

  • Mutada al sader the king

    Best thing to do is NOT PUT YOURSELF IN THIS POSITION

    But

    If you motherfuckers found yourself in a situation were you would loose your house, credit, job, and be away from your children and wife for extended periods of time. Not to mention the dangers of living in prison and being branded as a felon for the rest of your life.

    You would snitch too. All this false bravado, false street, false hip hop code of honor bullshit.. GTFOH @ It means nothing when the judge is handing out numbers like he’s a math teacher. I wouldn’t give a fuck, what the “streets” have to say, and I’d sleep a whole lot better at night, laying up in some pussy and eating, sleeping and shiting in my own house.

    Its like baby, we breaking the lease, call your brothers and cousins and get the whole shit packed up in the U-haul, we moving to “fill in the blank” EASY

    Every man for himself, self preservation, survival of the fitness

    • http://xxl gside

      All naw Hell naw no you didn’t condone snitching this is some bullshit I can’t believe this shit here your mother would be real pound of you right now daddy to if you had one.

    • Around and Around

      I guarantee Mutada’s people(the real Mu) don’t snitch…and if they did they wouldn’t live long.

      Just shows what a soft ass bitch you are.

  • King Tut

    You Are Stupid

  • PARIS PERSHUN

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    CO-SIGN….

    THESE NIGGAS KNOW IF ALL THAT WAS AT STAKE THEY WOULD BE SINGING HIGHER NOTES THEN TEVIN CAMPBELL ON A DRUNKEN SATURDAY NIGHT AT THE GAY MANS BALL!!!!!

    (LEANS BACK AND TURNS “NO MORE PAIN” WAY WAY WAY WAY WAY THE FUCK UP- WATS THE BUSINESS TUPAC… JUST IN CASE YOU READING THIS MAYNE))

  • $ykotic

    I only hear Dro outta them PSC support group cats…

  • giantstepp

    I think that dudes think that they wont snitch until that Fed time gets to staring them in the face. When them ABC boys run up on you, case is air tight, telling you you’re gonna be across the country somewhere for the next 20, they start start to fold like lawn chairs! The shit happens everyday. If you in the game, there are rules and laws that govern the game. Go on and do your time.

    Still do think TIP snitched tho.

  • NE WHERE GANG

    LoL @ Deebo shit Alphamega snitch ass look like the nigga who played Tyrone in NEXT FRIDAY

    doesnt this sound familiar……Alfamega got pinched back in the mid ’90s for trying to buy some guns and he ended up having his sentence reduced by testifying against some heroin dealer

    T.Lie did the same shit ATLANTA fulla fakes & faggots except GUCCI MANE

  • crabmeats

    Listen…Y’all need to stop talkin about shit that you have no clue about. If any of you internet nerds were facing the time alfamega got you would snitch on your own MAMA.

    I don’t condone this shit, but the dude did do 110 months. And I know from experience that 90% of niggas in the feds are snitches. They say just don’t be the last man standing.

    Just think about what YOU would do if you faced 110 months HUH…would u stand up…haha cut it out! Tough Ass niggaz!!!!

  • Matty Monkees

    Nice shout to “Kick in the Door.” I’m onto you, Bol.

  • benjamin bixby III

    I KNOW A FEW CATS WHO TOOK BIDS FOR OTHER CATS..MANSLAUGHTER…TRAFFICKING…THEY DIDNT SNITCH THEY DID THERE TIME…BUT ONE THING FOR SURE IS…THEY WILL TELL YOU THAT IN RETROSPECT THEY WISH THEY WERENT IN THAT POSITION…IN THE END I LOOK AT IT LIKE THIS…IF ME AND YOU DOING THE CRIME TOGETHER AND I GET CAUGHT AND YOU DONT..SO BE IT I AINT MENTIONING YOUR NAME….NOW IF YOU DO SOME DUMB SHIT AND IM THERE AND HAVE NOTHING TO DO WITH IT AND THEY LOCK ME UP AND YOU OUT ILL CALL YOU OR SEND WORD YOU GOT A WEEK…ONE WEEK TO TURN YOURSELF IN SO I AINT GOTTA ROT IN THE BOX FOR YOU OR….DUN DUNNA DUNNNN BITCH IM TELLING CALL IT WHAT YOU WANT LOOK AT IT HOW YOU LIKE I ONLY GET ONE LIFE…YOU CAN HAVE YOUR 2 CONSECUTIVELY WITH NO PAROLE

  • maximus 32

    A lot of dudes on here talkin shit that have prob never did anything other than maybe purchase a qp and sold a little bit in your hood. you prob got robbed for that. The Alphamega and Rick Ross shit seems air tight but y’all don’t know about the rest of them dudes. You just talkin shit…which is easy to do sittin behind a PC. Grow some nuts and talk shit to people in their faces.

  • Curtis75Black

    The Alphabet crew is knocking on your door at 3AM. Drag your ass out for some bullshit you got yourself in. Now you have a New born Son and a 3 year old Daughter and a wife who has your back but is scared shitless. Now you have a crew but you know none of them motherfuckers are gonna have your back, probably a few shout outs on a track here and there but as far as “holding the fam down” – Never that !! You mean to tell me, you’re willing to risk 30 years of freedom for a Hip Hop record and “street Cred” – Fuck That !! Who’s keeping it real now ?

  • mazemayhim

    Bottomline: the nigga gotta mouth…the nigga learned how to talk as a child…the nigga liable to snitch @ anytime on anybody. I only slap Young Dro anyway. Rap niggas are just entertainment anyway. Who’s still takin a pseudo-gangsta rapper serious in 2009…seriously? Don’t raise your hand, cuz. Now back to my “baddest bitch” search.

  • cliff

    hey BOL,

    you need to go in and shit on Star and buc wild…these fools are doing vlad tv videos about shit that happened like years ago…talking bout budden vs. ransom, destroying random ass plaques from 2001…its like they got fired and stayed on that year…. its time for you just to shut them down!!!!!

  • http://dailymathematics.blogspot.com Combat Jack

    ^ “It seemed obvious to me that T.I. was a snitch back when he was sentenced to a few months in jail and acting on a TV show, despite the fact that he’s an umpteen time felon.”

    ^^”when you see ex cons all built like that, it means they used to be relatively normal-looking, and they got tampered with, and so they hit the gym. I don’t want to give you guys the wrong idea about Maino, but when I saw that video yesterday of him crying onstage, talking about how the police shot his “friend,” that looked to me like the act of a man who was dealing with some deep personal trauma. I mean, beyond just having a handicapped friend. You know who else used to cry onstage like that? DMX. I’m just saying.”

    I spit out my drink laughing 2x whilst reading this. You’re effin back w/a veangence!

  • DV8

    didnt Alfamega perform T.I.’s song “Hurt” at the BET Awards while T.I. was being arrested? Hmmm…..