Where is RapRadar?

Never mind the 12th anniversary of Biggie Smalls’ death.

12 years isn’t an important anniversary anyway, unless you’re a woman, in which case you think any ol’ anniversary is an important anniversary. I mean, I could see if it was the third anniversary of me blogging for this site, which will be taking place later this week. (Damn, I’ll have to come up with something.)

Also, I’d say we’ve about had our fill of Biggie Smalls nostalgia this year, what with the release of that silly-looking biopic. (No, I never did get around to seeing it.) We should be good until at least the 15th anniversary.

Unless Diddy has found a way to extract DNA from Biggie’s corpse and have a scientist over in Russia somewhere create a clone (you know the thought has crossed his mind), I don’t want to hear about it.

The only thing I was checking for today is Elliott Wilson’s new site RapRadar.

I was less psyched than I would have been, since I caught the sneak preview courtesy of Miss Info, aka the King of the Internets, and it confirmed a lot of what I’d suspected, and since I read last night on Twitter that the site wouldn’t be up until noon, for whatever reason.

As it turns out, I didn’t roll off of the couch today until damn near noon out here in the flyover states anyway, i.e. 1 p.m. Elliott Wilson time. No, I didn’t sleep half the day just so I could wake up as RapRadar was coming online. I’ve been working like a Hebrew slave at the BGM, and I was up late last night dealing with some ol’ bullshit, as the Beastie Boys would say.

So, I woke up and checked RapRadar, and wouldn’t you know, it had that same dumbass down for maintenance message it’s had for the past few months now. It didn’t make sense to me why the site would be down already, or wouldn’t have been launched in the first place. Based on the preview, it’s obviously up and running, behind that maintenance wall.

Maybe he felt guilty at the last minute and decided to come up with some actual content. In the preview, all there is is a picture of himself sitting on his desk in his new offices; a picture of LL Cool J, with a link to an audio file of something or other; a picture of Kanye West and his beard Amber Rose in funny-looking sunglasses; and so on and so forth.

I couldn’t help but be reminded of when I was able to get a glimpse at some of the RapRadar content a few weeks ago, through cunning use of a technology known in tech circles as an RSS feed. It was roughly the same as the shit you see in the preview, except it may have been even less relevant to hip-hop. As I recall, there was a press release about Soulja Boy visiting Niagra Falls copied and pasted in full, and there may have been some shit about professional basketball.

Or was that his podcast?

Anyhoo, I posted a link to it on my site, and he flipped the fuck out on me. He posted this video in which he keeps calling me fuck boy over and over, and talking about how I’ve never been properly fucked, because no woman will touch me, and how I should change the name of my site to ThisIsFuckBoy.com. Perhaps you’ve seen it.

He better hope he never gets dragged into court in a custody battle, in which that could be used against him. But I guess that’s not gonna be in the cards for him, now is it?

To his credit, I’m sure he’s got a lot more up his sleeve than just – as some d-bag in the comments section here once termed it – “bored hoodrat blogging.” As we learned in the exclusive preview, there’s a tab at the top of his site for interviews. And who knows how many other videos of himself he’s taken in the past several weeks. There might even be some more videos about me.

The question is: how is any of this shit gonna make Elliott Wilson the Perez Hilton of hip-hop? Which is his stated goal, according to his own press release. Then there’s the fact that the design of the site has clearly been inspired by Perez Hilton. And I wouldn’t be surprised if whatever deal Elliott has with Eminem’s manager,  Paul Rosenberg, involved him invoking Perez Hilton’s name, and the ridonkulous amount of money he makes.

I’ve been in this game since before you even knew there was such a game, and you guys know I make what Bubba the Love Sponge likes to refer to as Dog Piss Jones. And I can’t imagine that even the top earners in this field are making anywhere near what Perez Hilton makes. Is it because the design of my site isn’t similar enough to Perez Hilton’s? Or could it be that Elliott Wilson knows something about hip-hop blogging that I don’t know?

For years now, I thought the way to make it in hip-hop blogging was to cynically appeal to people’s worst instincts, by posting links to sites where you can illegally download music, and pictures of celebrities, which of course are gonna appeal to women. Elliott’s obviously got the pictures of celebrities part down, but it doesn’t look like he’s gonna be bootlegging people’s shit. I’m not even sure if he could, being down with Eminem’s manager, Paul Rosenberg. The TIs would never go for that, would they?

  • http://www.byroncrawford.com Sleeze Money

    HAHA! Damn Elliot, how does Bol’s ass taste?!?

    • yo

      what’s the BGM?

      • http://tonygrands.blogspot.com tony grand$

        @ yo,

        “Big Gay Mart”

    • mo

      BOL, is your beard Elliot Wilson? Be honest.

  • sealsaa

    “press release about Soulja Boy visiting Niagra Falls”

    I’m willing to bet that Soulja Boy thought that Niagra Falls was a play written by Tyler Perry, and that Mr. Colipark had sit him down and explain to him what it ACTUALLY was.

  • OG Matt Herbz

    Damn, YN got his damn panties in a wad for real. Checking in from the hotel, motel, holiday inn AND he refers to his wife as “wifey?” Nigga, whuuut?! Truth is, there isn’t a hip hop site on the web that I genuinely enjoy visiting, but I welcome the prospect of a new site, just as long as it’s done right. Get on with it YN, and lay off the Bol, you should be thankful for any and all attention you get.

    Fuckboy.

    –OG Matt Herbz–

  • geico lizard

    How has this guy made any money since getting canned by xxl?

  • amar

    “I’ve been in this game since before you even knew there was such a game”

    damn bol, beneath all that self defecation you’ve managed to accidentally slip in some OG blogger cockiness in there.

    the dude’s insults are about as clever as some of the internet thugs that post on this website. In fact, if the cleverness of his insults is any indication of how clever his blogs will be, i’m giving this website 2 months.

  • sealsaa

    “How has this guy made any money since getting canned by xxl?”

    By being appointed president of the Interscope fan club (i.e. waxing Jimmy Iovine’s balls and ironing 50′s G-unit tank-tops)

  • Mean Greene

    Man….Elliot’s finger is so far from the pulse of this blog shit he has no idea.

    He should have just released the site to little fanfare and let it grow organically. Instead he takes the hip-hop album release formula of overhyping to get everyone to jump on his blog the first day (like first week album sales).

    Unfortunately when (if?) the site gets off the ground it will lose people by the day instead of gaining as more and more tire of YN’s tired self-aggrandizing antics.

  • http://tonygrands.blogspot.com tony grand$

    Damn, I can’t hear nothing about Wilson without it being attached to bitching & moaning. Dudes name is about to become a verb……..

    “Nah nigga, my bitch YN’d all night.”

    Or

    “Keep on with the Elliot Wilson, hoe, gon’ getcha ass Chris Brown’d!”

    Maybe he wants to be the Fifty Cent of Blogopolis. Whining & starting beef to attract fanfare. No dice. &, pardon my judgement, but RapRadar is a wack ass name. It just sounds like he tried WAY too hard to come with that, & probably brags to ppl that it only took him 5 minutes to think up.

    Jerk.

    • Smel

      LLS @“Keep on with the Elliot Wilson, hoe, gon’ getcha ass Chris Brown’d!”

      I think YN’s site will get plenty of traffic these next few weeks, thanks in part to you, Bol, as well as other nay-sayers. Maybe a few of them will stick around. I hope he’s grateful to you.

  • Jhon da Analyst

    Damn, YN takin losses…….What the fuck happened man??!!

  • ty from linden blvd

    people talk about “YN” like he’s the god of hip hop journalism.truth is he fucked up xxl for all eternity.

    fuck him,dave mays and benzino.