50 Cent Set To Star In New Sylvester Stallone Flick

50 Cent has reportedly signed on to replace Forrest Whitaker in a new action film called The Expendables, directed by and starring Sylvester Stallone.

According to Ain’t It Cool News Stallone brought the G-Unit honcho in to play the role of Hale Caesar after Whitaker had a scheduling conflict. The movie, as described by IMDB, is about “a team of mercenaries [that] head to South America to overthrow a dictator.” Scheduled to begin filming on March 28th, the flick will also star Arnold Schwarzenegger, Dolph Lundgren, Mickey Rourke, Jason Statham, Eric Roberts and Jet Li.

As XXLMag.com previously reported 50 will also share screen time with Rourke and Statham in the upcoming thriller, 13. A remake of a French film, the Gela Baluani-directed project is slated for release in 2010. – Elan Mancini

  • http://xxlmag.com International

    Daang! Star studded, yo! (minus Fiddy). Can he act anyway? I never seen any of his flicks. It might be good but he’s gon’ be like twenty years younger than all those other dudes. A bunch of badasses. Should be some hella violence. I’m in!

  • Juzzy

    Lol check that cast!!!!

  • E20

    Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Dolph Lundgren, Mickey Rourke, Jason Statham, Eric Roberts, Jet Li and ……..50cent?

    I want a recount!

    Instead of 50cent they should have picked:

    Bill Duke

    or

    Carl Weathers

    or

    Wesley Snipes

    or

    Michael Jai White

    or

    The Rock

    or

    Vin Diesal

    Come on I’ve Seen Get Rich and Righteous Kill, 50 cent can’t act and has zero screen presence.

    50cent is not the answer.

    What a dissapointment that he gets added to the dopest action cast ever.

    • kenny tha g

      I strongly disagree .50 is holdin it down on the silver screen and he is actually a breath of freah air to the actaing game Watch Out all you 50 haters!!!

      • B.C.

        I pretty much agree with you E20, but.. Michael Jai White ain’t really that good of an actor neither. Lol

  • jburg

    wow, you can hate all you want. the man is a genius. this nigga said fuck rap, i can make much more going the LL and Ice Cube route. To International: Righteous Kill was a really good movie, 50 is a pretty good actor believe it or not.

    • http://xxlmag.com International

      o.k.. Good lookin’, jburg. I’ll get back witcha on that one.

  • SOUTHSIDE A-TOWN

    LMAO! steroid users gotta look out 4 each other nowadays. lol.

  • Mutada al sader the king

    ^ Ha Ha.
    Hell yea fif be on THAT JUICE. Look at that nigga in the “Amusment Park Video” were he looks like freaking incredible Bulk and look at him in the Pimpin Curly shit and the Tia interview.

    That nigga had to get off the juice for a second. New album coming, he’ll be juicing soon enoug

    • DETROIT

      are you a hater? at first i thought that you just didn’t like 50s music…now you hatin on the nigga makin moves? DAMN, IT’S HARD OUT HERE FOR A NIGGA! i guess it would be better if he were going around performing at clubs with 50 people in them talking about how another nigga dresses, lol!

  • A

    Not hatin but how do you cast 50 as a replacement for Forest Whitaker? That’s like saying damn we can’t get Denzel. Let’s try lil wayne..

    • http://www.myspace.com/emcdlthemusicprofile EmCDL

      Yeah I was thinking the same thing…its so many more actors that would murder that role and they choose 50? Well, he was in that Righteous Kill movie and I heard that did well (have yet to watch it). So thats probably what got him put on for this role.

      That is a kick ass cast they got lined up though; Arnold? Dolph? Stallone??? Gotdamn! LOL

      • jburg

        If you notice its not a drama so thats why he was cast. He ain’t trying to win an oscar for the role. Come on man.

        • http://www.myspace.com/emcdlthemusicprofile EmCDL

          Good point

  • SOUTHSIDE A-TOWN

    i aint hatin mane, it was jus a lil jokey joke. if da movie looks good i’ll check it out. he makn sum ridiculous $$$$$ bread!

  • http://tonygrands.blogspot.com Tony Grand$

    Bootleg man, here I come!

  • RWord

    i glad to see he putting that “curly” video and cartoon to it proper use. 50 cent, you dont belong in hiphop anymore with those type of video, acting is your thing. think about, you have been acting since your debute…..clown!

    • Chris

      They also forgot to mention that Stone Cold Steve Austin Is in This movie…

  • ThE AnsweR

    There’s a gang of niggaz hatin’ on 50…

    they must be Rick Ross fans… lol!

  • tommy gunz

    yea..he got too successful for true haters and kept it 100 from the moment he stepped in the game…they dont like that…all good- they were same ones dickridin him in ’02 ’03 bumpin all his shit…its cool he already got their fake ass money..do your thing fif

  • FORTY

    LOL That man Fif is doing it…..Much respect brotha!!The movie “Get Rich Or Die Trying” was actually damn good! That was a classic to me! That nigga been in the game 5 strong years and already worth over 500Mil!!! lol that’s crazy…

    I CAN’T BE MAD AT A SUCCESSFUL BLACK MAN!!!

  • Pingback: XXLmag.com - » Update: 50 Cent Replaced By Terry Crews In Upcoming Stallone Pic

  • http://conceive-a-boy.net conceive a boy

    come to think of that , i never considered it in that way before

  • http://howtogetpregnants.com get pregnant fast

    Great site!Thanks for sharing!Good luck everyone!