Lil Jon Free From TVT Deal, Inks New Deal

The King of Crunk has dropped his lawsuit against TVT Records and transfered his recording services over to The Orchard, a digital distribution company.

Lil Jon announced the deal today to media in a press release.

“I walked into The Orchard and came away with the sweet taste of freedom!” he explained. “Others talk, The Orchard does. I expect to do great things with them, and look forward to my future.”

The Orchard is set to re-issue all of the producer’s past albums, which the company acquired as a part of its acquisition of TVT when the record label filed bankruptcy.

Lil Jon will also serve as a musical liaison with the company; the Crunk Juice CEO will lend his A&R experience to The Orchard.

Jon is free from his contractual obligations arraigned under his TVT deal, however, any future projects, such as albums, would be released under The Orchard banner. Lil Jon is still at work on his next LP, Crunk Rock.—Anthony Thomas

  • http://xxlmag.com Bobby

    Go buy Nas Untilted, by the way Lil Jon time is up

    • http://myspace.com/downwiththaking thekingof118

      negro is u serious…..

      who, i ask….

      WHO???? is checkin for nas….

      lil’ jon however….

      well you saw the chain….

      crunk aint dead….

      • jSeres

        Well for one people who speak proper English are asking for Nas. Also people with an IQ above 70, unlike yourself. You see Lil’ Jon may be popular in the clubs and in the south, but outside of that how many people actually follow Lil’ Jon’s music? I own every single Nas album that has ever come out, and I am sure there are many people on XXL that can say the same thing.

        • Honestasicanb

          I am not a Lil Jon fan but if you are going to criticize at least be correct yourself. You have an over abundance of sentence fragments and poor verb tense in your miniture rant. By the way fuck NAS. If you own every NAS cd then you bought quite a few shitty albums. Like Jay said one hot album every ten year average, and that’s so laaaammme.

        • http://XXLMAG.COM INTERNET BULLY

          OHHHH BOY… THIS IS A FAGGOT COCK CHASE/ MY WEE WEE IS MY “BELT HELICOPTER” TRAIN… AND “HONESTASICANB” HAS HIS BUTT CHEEKS OPEN THE WIDEST… SHOUT OUT TO NAS AND LIL JON… I KNOW YA TYPE I KNOW YA KIND… PS. RAS KASS IS ASS…

      • doctorrin

        Shut up,

        The common white population would say nas don’t speak proper english either so you ain’t sayin’ shit anyway. Why is the “more proper english” better? White appeal? I don’t understand your reasoning. And I’m not even gonna get on that IQ bullshit. Like greatness has to come w/ a high IQ or something.

        How we gonna get ahead when we argue w/ eachother and don’t address the problem. Whitewashing of the WORLD.

    • http://www.hip-hopkings.com Stu

      Props. Who cares about Lil Jon?
      Dude sucks!!

  • Jhon da Analyst

    Lil Jon is straight garbage. Period. And if you come around me wit dat crunk shit u just might get shot, straight up. Maybe you’ll get choked the fuck out. Ras Kass – Institutionalized Vol- 2 – Cop it!!!

  • Peru

    Lil Jon needs to go on the road with Chapelle, aint nobody buyin no damn Lil Jon album…better chalk up a nice ringtone!!!

  • CARTEL

    word aint nobody thinkin bought lil jon…his 15 minutes is up…he may b able 2 throw 2gether a nice lil ringtone but an album…come on son…homie need 2 just stick 2 producin( if anybody still diggin his beats )and crunk juice…good luck and congrats 2 jon tho

    • giantstepp

      co-sign wit the homie Cartel. his 15 minutes has been up! i mean, who really thought “crunk” had a real chance for longevity? he got a lil change/fame…i aint mad at that. Get in where you fit in, right? i even enjoyed a few of them joints he did. but come on people…

      Lil John career, RIP.

  • Mac Sleepy

    Don’t Sleep On Lil John… I’m Happy 4 Da Ni66a, Do Yo Thang….

    http://www.myspace.com/macsleepy66

  • Trickdd

    Yall crazy man stop hating Lil Jon cause Soulja Boy put out that week shit. Master P, Lil Jon,Pastor Troy the original crunk niggas so anything they put out gunna be some real shit cause they aint no followers they started that shit its just a whole different style of music than Nas thats like sayn Nas shit sound better in a car with some twelves are fifteens in the back you would be lien to yourself

    • Black

      Did this nigga just say Master P.????

  • Maddolies

    Lil Jons Not That Bad. I Mean Compare Him 2 Soulja Boy, VIC, etc. He Makes Some Hot Songz. Roll Call Wid Ice Cube Was One Of My Favorite Hits of 05.

  • SouthCakC23

    Most of these haterz don’t even know anything about “Role Call”

    Lil Jon is not a rapper; he’s a club hit maker. That is all he has ever claimed to be. He’s the King of Crunk and he makes hits.

  • clos1881

    Its so many haters on this fucking site lil jon is great at what he does and thats make the club crunk Nas is my favorite rapper but its not many songs that he has that I want to hear in the club just like I wont ride in my car listening to lil john

  • ne where gang

    Cop that Nas – Untitled

    fuck lil jon he aint even a rapper that UGLY(no homo) nigga time been over
    all he do is recycle the same beats over & over