Trick Trick Recruits Eminem, Dr. Dre for Sophomore LP

Detroit native Trick Trick is preparing for the release of his upcoming sophomore solo LP, The Villain, which features a special guest appearance by his friend and Eminem. Trick recently sat down with MTV News to discuss the project and dispel rumors that Em’s weight had ballooned to over 250 pounds. The rapper assures readers that, while Marshall has put on a few pounds, he’s still in good shape both physically and lyrically. Em contributed a verse to a song called “Who Want It,” on which the two MC’s encourage other rappers to step up if they’re looking for trouble. “He’s still the coldest that ever did it,” Trick said of Em. “The game needs his album. He’s rapping on “Who Want It.” He’s like, ‘Who want it?’ [In the song] he’s hanging out and these fucking idiots are always at it. If you want it, come get it. He ain’t trying to do nothing but be Em. I’m being me. If you want it, I got ya. He’s Em on there. He’s going for it. Whoever wants some can come get it. Em produced and rapped on it.” Trick also managed to snag legendary producer Dr. Dre for a track called “Hold On” which also appears on The Villain. “You can’t just rap on a Dr. Dre track, you have to come with it,” he explained to MTV News about the song. “It has a message, but it’s a street message.” Another notable song is “Together Forever,” which includes what Trick claims is the final verse recorded by slain D12 member Proof. The Villain is the follow up to Trick’s 2005 debut The People Vs.

  • Ghost Deini

    I gave up on eminem after the eminem show.

  • REAL SPIT

    FUCK TRICK,ANYBODY HEAR THE NEWS YET YOUNG BUCK IS RESIGN TO CASH MONEY RECORDS/LIL WAYNE LABEL. SMART MOVE BUCK NOW I FUCKS WIT YOU

  • $crilla

    ^^^Eminem wus just tryin out new shit on Encore..some people didnt like it, but hes still eminem..hes still comes wit da sickest shit..im still ridin wit shady…trick trick is a cold rapper…cant wait for his new album..should be fuckin good..i liked his last one…yall needa check out “M1″ n “No More To Say” from his last album..those were some dope tracks from his last album real talk..

  • http://www.sp1200.net Mirked

    WHO? WHAT/ well lets hear some of his new shit then we’ll see

    http://www.sp1200.net

  • BIZZLE

    HE WILL NEED EMINEM ON HIS ALBUM FOR ANYBODY TO EVEN CONSIDER TAKING A LISTEN BECAUSE THIS DUDE IS MOTOR CITY GARBAGE. WORD TO YOUR FAVORITE RAPPERS RAPPER

  • DETROIT

    Real Talk…Trick Trick is a G, but he’s no rapper. Like 12 years ago he was the shit with booty music, a real legend (look up Trick Trick and the Goon Squad), but now he’s tryin to be a real rapper and that shit’s not working. Dude raps like cool moe dee or something cuz he’s old as shit. I got love for the dude, but as far as lyrics, he’s not even top 10 in the D! But like I said, he’s top 10 anywhere when it comes to booty music!

  • DETROIT

    Real Talk…Trick Trick is a G, but he’s no rapper. Like 12 years ago he was the shit with booty music, a real legend (look up Trick Trick and the Goon Squad), but now he’s tryin to be a real rapper and that shit’s not working. Dude raps like cool moe dee or something cuz he’s old as shit. I got love for the dude, but as far as lyrics, he’s not even top 10 in the D! But like I said, he’s top 10 anywhere when it comes to booty music!

  • DETROIT

    Real Talk…Trick Trick is a G, but he’s no rapper. Like 12 years ago he was the shit with booty music, a real legend (look up Trick Trick and the Goon Squad), but now he’s tryin to be a real rapper and that shit’s not working. Dude raps like cool moe dee or something cuz he’s old as shit. I got love for the dude, but as far as lyrics, he’s not even top 10 in the D! But like I said, he’s top 10 anywhere when it comes to booty music!

  • ATL = All Trannies Live

    Em don’t waste your money or your bars dropping this album that NOBODY is checkin for

  • hey fuckers

    its not always about the best lyrics, reality rap is the best in my opinion, simplified shit, ya dig. but a few clever bars never hurts either

  • Jonathan

    your number one trick trick! yeah okay! your gonna bomb just for having eminem on your album! goodluck and have a great time for real for real! take care of yourself! goodluck!

  • mimi

    YOOO WTF MAN!!!! wats wrong with u ppl!! i keep telling everyone EMINEM IS FINE!! he isnt sick!! and fuck everyone who hated Encore.. it was amazing!! unlike the other shit all these fake ass rappers put out! IM FEELIN THIS ALBUM!! TRICK TRICK! THE GAME NEEDS U AND SHADY HOMIE!!

  • prakash

    we will see what happens. hopefully, this dude is better than d12. royce was the nicest of all those dudes aside from em. too bad he commited career suicide.

    i highly disagree by saying em is the coldest. no way jose. he is ill but c’mon how many classic “hip hop” albums do dude have? he has a couple of dope songs but nothing more in my opionion. i can only take about 3 songs in a row before his voice annoys the heck out of me.

  • sooch

    “He’s still the coldest that ever did it”…
    fuckouttahere…
    Cold like Vanilla Ice.

  • trickdd

    that piece of shit stole my name!@!!! fuck trick and lilwayne, their both garbage!! They need soulja boy to teach them how to make a hit!!!

  • http://www.hip-hopkings.com Stu

    I wish people would use their talent and skills to sell their stuff.

  • Juzzy

    Em would lyrically sluaghter 95% of rappers in the game.

    • sooch

      Thanks Stan.

  • trickdd

    trick stole my name, i used to know him and we hung out like 9 years ago. he stole my name at a club called wise guys. he used to go by prank, prank. that dude is prick. I dont know how eminem could fuck wit him

  • G

    Should be hot!!!! Slim Shady definitly needs to hit up another tour with a few spots hopefully in Canada

  • Cake A!

    yeah em is still one of them dudes but not a major factor on the scene right now! Jay will have it on lock until he’s finished for good.

  • NAWLEDGE

    Does anyone ever confuse Trick Trick with Trick Daddy, or is it just me? They should probably do a song together it would be straight. Anyways, Em is back at and FINALLY is all I can say.

  • dark kent

    nigga look like vince young. & what kinda name is trick trick?

  • Richard

    Ohio’s finest check me out and let me know what you think and add me if you like what you hear.

    http://www.myspace.com/rimestrike1

    http://www.myspace.com/rimestrike1

  • http://www.myspace.com/mc585 M.C

    I FUCKING LOVE READING YA NIGGAZ POST..LMAO

    TRICK TRICK LOOK LIKE A FUCK UP SHEEK LOUCH..OR nah Darkkent’ that nigga look like VINCE YOUNG 40 YEARS FROM NOW…I NEVER HEARD HIS FLOW..BUT EVERYTIME I SCROLL UP AND TAKE A LOOK AT THAT PIC OF HIM..HE LOOK FUNNY AS HELL MAIN…

  • Detroit G

    Trick Daddy knows who Trick Trick is, so dont get the 2 confused. Trick Daddy got his ass smashed years ago in Detroit b/c he was confused too.lol

  • Yall Some haters

    Fuck All yall Niggas, Yall know Eminem is one of the best, fuck no he is the best still alive. Yall be talkin about lil wayne n shit, plsssssss!!! lil wayne just got hot he put out shit for almost 10 yrs now and never had a good album, Eminem can rap circles around jay, nas and lil wayne. Encore was just him being borred and messin round, act like yall aint hear the shit he did in the past. Look at him from Infinite straight to 8mile and tell me who did more incredible shit than him??? NO FUCKIN BODY!!!!!!!!!!

    • sunshower

      a white guy shouldn’t use “yall” and “niggas” in the same sentence…it’s trifling…

      even Eminem doesn’t try to act this black…even with the spelling. go ride your skateboard

  • FUCK XXL

    Yo they should call this Shit shadyhaters.com. Em should come back and Fuck XXL just like how he fuck the source!!!!!

    • sunshower

      …then he should go to your Mom’s house and fuck you cause you sound like you want some slimshady up in ya…

      you must be part of “Em’s” white street team

  • Nate

    Trick Tricks 1st album was another slept on Fire album (mostly) If Bizarre wasn’t such a freak show it would have been more fitting to have a dude like Trick in the group. But he’s doing his thing on his own and Em always gives assists to the good Detroit artists.
    This should be another good album for real Hip Hop collectors.

  • http://ww.picturemedia.co.za I RUN THIS…

    Trick Trick is wack..his career is EMINEM’S PROTECTION FEE…lol

  • Yall Some Haters

    lol yall niggas crack me up, sunflower said go ride a skate board lol. Yo Sun flower u the only white boy in here hommie. I’m just being real, yall kno slim is better than most these niggas and this is coming from a blk nigga. Yall need to stop being racist and respect talent. Lil wayne is dog shit, souljah boy is dog shit, kanye west is ddog shit, 50 cent is dog shit.

    Only 3 rappers alive and thats Nas, Jay & Eminem! The rest is garbage!

  • sunflower

    “and this coming from a black nigga”, a “black nigga”???? lol, lol, lol….

    are you that kid from the MTV show with the fat black guy that has a thing for the little white skateboarder? except you stutter in real life…lol, lol, lol,….

  • INFAMOUS GORILLA UNIT

    YEA BOY!!!
    ILL BE LOOKIN FORWARD FOR DAT TO COME OUT.