New Chicago Bears Draft Pick Criticized For Vulgar Rap Song

greg-olsen.jpgOn Sunday (April 29), the Chicago Bears drafted tight end, Greg Olsen from the University of Miami, in the 2007 NFL Draft. Now, the rookie is under fire because of a rap song he recorded with his friends that degraded woman and boasted about sexual acts. According to the Chicago Tribune, Olsen recorded the song — “7th Floor Crew” — under the rap moniker, G-Reg, with his friends on the seventh floor of Miami’s Mahoney Residential College. The track appeared on a MySpace page recently, prompting Olsen to apologize. “As a freshmen, a few of my friends and I recorded a song that was written for us,” Olsen told the Chicago Tribune. “It was an immature mistake on my part and I certainly recognize it was wrong. I am not proud of what we did and [I] have become a more mature person over the past three years.” The Chicago Bears have not commented on the song, but Miami University athletic director, Paul Dee, has denounced it, saying the track was “unfortunate, inappropriate and demeaning.”

  • FuckUPayMe618

    I am first you fuckers. I would like to thank my mom’s and my class professor for letting us out early. If not for them I wouldn’t be here today. East St stand UP

  • rrahha

    deeeez nuuuutz

  • rrahha

    damnit

  • meenstreek

    Bears win it all in ’07/’08!

    Straight from the GO.

    6 poppin
    5 droppin

  • rrahha

    why aint it posting my shit?

  • rrahha

    fuck xxlmag.com, now on i only fucks wit hiphopdx.com.

  • ctownballin

    i have that song sooooo funny
    jon beason is in it also

  • Southern Bread

    i would also like to than your mother for without her i wouldnt have a trick to release my love juice on

  • ctownballin

    i have that song it’s hilarous
    jon beason is on it also

  • FuckUPayMe618

    i would also like to than your mother for without her i wouldnt have a trick to release my love juice on

    Fuck you faggot. Ill have the whole Midwest Face fuck ya momma while she make us some southern bread

  • 305

    this is bullshit….hating on miami players is what he media loves to do…they haye on us becuase were the shit and they have nothing better to do…i heard this song years ago and the shit is pretty funny….crappy lyrics but still funny as hell……QUIT HATIN ON THE U…..fuckers

  • john cochran

    Man who cares. They hatin on anything hip hop right now. So what he did a silly lil song, it aint like he got caught with crack or raped some one or nothing.

  • Certif. pinoy

    Damn. Making shit bigger than what it already is because this man is from, yes, The U. They forget to realize this was three years ago. Hey media, shut the fuck up.

  • Tony De la Perla

    The media hates on everybody, anybody that doesnt act like a square white guy gets eaten alive. The U doesnt walk to anybodies beat and they cant stand that. The song was stupid but who cares do you know how much stupid stuff 18-19 year olds do. Give me a break find a better story.

  • http://xxlmag.com houston’s finest

    well at least they are going after white people also. but what they are doing is dumb anyway, what’s next, they gonna write tickets if you curse on the streets?

  • Combat Jack

    so what!

  • J Millz

    He records a song with his boys for kicks and has to apologize because… Well lets thank Imus for starting this whole thing. I’m suprised they didn’t blame the V Tech thing on hip hop.

  • these posts are racist

    This is crazy. A person who makes sexual jokes in a non-hip hop manner is OK. A person who makes a movie about sex or violence, is OK. A person puts it in a rap song and all of sudden people are upset. Its an attack on Hip Hop and a very important element of our free society…freedom to express oneself.

  • http://wwww.yahoo.com STEEL CITY

    LET B-RAD AND HIS BUDDIES HAVE SOME FUN

  • beeyo

    G-Reg…
    B-Rad…

    WTF?

  • Dade County 305

    THE MEDIA BEEN HATIN ON THE U SINCE THE MID 80′S. EVERY THING WE DO WRONG THEY JUMP ON US ABOUT IT. I GRADUATED FROM THE U N 97. I REP THAT ORANGE & GREEN 4LIFE. WE BLEED THAT SHIT. NIGGAZ THAT DIDNT GO THERE WOULDNT UNDERSTAND. SO FUCK THE MEDIA & EVERY1 THAT HATE ON THE “U”. THEY CALL US THE BAD BOYZ OF COLLEGE FOOTBALL BUT THEY DONT TALK ABOUT 75% OF BROTHAS THAT GRAD FROM THEIR CLASS EVERY YR.OUR FOOTBALL PROGRAM GET THAT TOP PLAQ EVERY YR FROM THE NCAA.I WISH THE MEDIA WOULD TALK ABOUT THE 8 ACADEMIC ALL AMERICANS WE HAD IN THE ACC LAST YR FROM OUR FOOTBALL TEAM. SINCE 83THE “U” IS THE BEST COLLEGE FOOTBALL PROGRAM!!! 5 TIME NATIONAL CHAMPS & PLAYED FOR 10 OF THEM. WE PUT THE MOST PLAYERS IN THE NFL!!! I GUESS WHEN UR GREAT LIKE THAT THEN U GET THE HATE. WE HIT STICK AND BUST DICK, AND WHAT ELSE TALK SHIT(NIGGAZ WHO PLAYED AT THE “U” KNOW WHAT IM TALKIN ABOUT). THATS WHAT WE SAY B4 WE GO OUT THE LOCKER ROOM AT THE OB. ITS A CANE THANG U WOULDNT UNDERSTAND!!!

  • Certif. pinoy

    Dade County 305 Says:

    “I GUESS WHEN UR GREAT LIKE THAT THEN U GET THE HATE…”

    Well yeah look at Duke in Basketball, ‘cept they white so it’s a little different.

    Oh. Florida International started that brawl. The U gonna be good next year.

    Dig it?

  • Dade County 305

    CERTIF PINOY… I CANT FRONT, IVE LIKE DUKE BBALL TEAM SINCE JOHNNY DAWKINS PLAYED THERE LOL. I SEE U GET WHAT I WAS SAYIN. THAT SAME DAY MY SCHOOL GOT N THAT BRAWL WITH FIU, 2 OF THEM IVY LEAGUE SCHOOLS HAD A BRAWL. I DONT REMEBER THE SCHOOLS BUT I SAW IT ON ESPN.

  • J.R.O.

    This is funny all day.

  • blue

    lol this shit is funny
    BLUE UP niggas

  • http://xxlmag.com DARK

    fuck dis honky wigger

  • http://conceive-a-boy.net conceive a boy

    Great site!Thanks for sharing!