Master P Re-Releases Ghetto D For 10th Anniversary

master-p.jpgMaster P will re-release his triple platinum album, Ghetto D, as a 10th Anniversary Edition with four bonus tracks that were previously unreleased or unavailable. Ghetto D was originally released in 1997 and debuted at No. 1 on the Billboard 200 Albums chart. The album featured the hit singles “Make ‘Em Say Ugh” and “I Really Miss My Homies.” Ghetto D: 10th Anniversary Edition will be released on May 8 on Capitol/Priority/No Limit Records.

Tracklisting:

Disc 1: Original Ghetto D

1. Ghetto D w/ C-Murder, Silkk the Shocker
2. Let’s Get ‘Em w/ Mystikal, Silkk the Shocker
3. I Miss My Homies w/ Pimp C, Silkk the Shocker
4. We Riders w/ Mac
5. Throw ‘Em Up w/ Kane & Abel
6. Tryin 2 Do Something w/ Fiend, Mac
7. Plan B w/ Mia X
8. Weed & Money w/ Silk the Shocker
9. Captain Kirk w/ Fiend, Silkk the Shocker
10. Stop Hatin w/ Fiend, Silkk the Shocker
11. Eyes On Your Enemies w/ Silkk the Shocker
12. Make ‘Em Say Ugh w/ Fiend, Silkk the Shocker
13. Going Through Somethangs w/ Big Ed, Serv-On
14. Only Time Will Tell w/ Mac
15. After Dollars, No Cents w/ Silkk the Shocker
16. Gangstas Need Love w/ Silkk the Shocker
17. Pass Me Da Green w/ C-Murder, Prime Suspect
18. Come And Get Some w/ C-Murder, Prime Suspect
19. Burbons And Lacs w/ Silkk the Shocker, Lil’ Gottie

Disc 2: Previously Unreleased or Unavailable Bonus Tracks

1. Weed & Hennessey w/ C-Murder, Silkk the Shocker
2. Scream (Previously Unreleased) w/ Silkk the Shocker
3. Playa For Life w/ Rappin 4-Tay
4. Make ‘Em Say Ugh (Instrumental)

  • Holla

    Even if you hate P, you gotta admit, this was a dope album.

  • Mr. Jones

    damn master p must need some damn money…..haha make em say uggggggghhhhhhhhh

  • mr. jones

    how did this dude go triple platinum and nobody these days can even go platinum? times have changed…big time

  • mr. jones

    how did this dude go triple platinum and nobody these days can even go platinum? times have changed…big time

  • stoneyisland

    This nigga just look stupid with his played out mystikal braids or whatever the fuck he is trying to pull off look. He is just comical now, I hope he saved some of 400 mill he was once rumored to be worth back in the day. I can respect his hustle though. I however wouldnt pay his album if they gave the shit away for free.

  • BirdsFlySouth

    wow 400 mil later and P still can’t dress, but I’m buying that. People need to remember P put the south on the map. We took over in the late 90′s before Cash Money.

  • HollyHood

    He don’t need $, he made over 350 mill, he just capitalizing off his best album, the same thang jay did went reasonable doubt. Quit wit all the hatin, I ain’t no P fan but if u can make a tripple album hit 4 then lets get it

  • HollyHood

    He don’t need $, he made over 350 mill, he just capitalizing off his best album, the same thang jay did went reasonable doubt. Quit wit all the hatin, I ain’t no P fan but if u can make a 3x album hit 4 then lets get it

  • http://blog.myspace.com/bloggindre dc36

    Seems like you may never make a good blog again. Guess you guys have a lot in common.

  • Caine

    Mane ya’ll mufuckaz need to respect da game. When da rest of yo so-called “Dope” MC’s was gettin fuckin .28 cents per CD sold, P owned 80 % of his fuckin Label. And not to mention he broke some of the nicest rappers out da souf into da game. Of couse we all know that back then we was coppin CD’s, cuz not dat many of us had the equipment to burn em back then. So regardless if you like da way da nigga rap or not you gotta respect his business sense. Not to mention da nigga used to be knock out artist, so take it how u wanna…

  • dduubbzz

    who cares

  • ro

    niggaz always hate on the best and the worst not saying p is the best but that nigga did make hits so to all the haters in any shape or form go kill yoself

  • J.R.O.

    Ghetto Dope was a great album. Ready to Die had a 10th Anniversary release too. Why can’t P? But, yes, he did fall off.

  • http://www.xxlmag.com/ jelani

    yo much respect to p and his past career.that was a tight album.hopefully you can do this and have us forget about your dancing with the stars moment and joining in on a walt disney beef between your son and bow wow.

  • esco702

    Yo you gotta respect P of course he cant rap he know’s that, shit I cant rap neither but if I dropped records and someone was buying them I would keep droppin em too. Dude was the first rapper to be worth 100 million and 300 million and if it wasnt for him you wack rappers out know would not be able to get the indie money he changed the game and 1 of the first to own his own publishing so of course he paid can we say residual income but most nigga cant even say that word. P keep doing what you do matter fact half the niggas that say he wack got at least 1 of his records and I will be getting it it was a Dope album.

  • THE NOTORIOUS COREY

    THE ALBUM WAS GARBAGE THEN AND THE RERELEASE WILL BE MORE TRASH WITH 4 EXTRA SONGS ON IT!!!! SECOND OF ALL DONT COMPARE BIGGIES “READY TO DIE” TO ANYTHING RECORDED BY MASTER P’S WACK ASS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • THE NOTORIOUS COREY

    OH AND WHERE THE FUCK IS MIA X??? SHE WAS 100 TIMES BETTER THAN MASTER P!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • yeahmane

      Mia doin her thang with gucci mane last i heard on that mr perfect mixtape

  • Pingback: Weekend Wrap Up …. LIL WAYNE headlines a aids awearness concert

  • http://myspace/bulletproofelite MYSPACE.COM/bulletelite

    p is a trendsetter no p no jeezy he RAPED THE MARKET FOR 400MIL 85% EACH ALBUM WHATS FUCKING WITH THAT NO ONE WILL DO IT AGAIN RIGHT ON TTO THE REAL DEATH TO THE FAKERS. MASTER P BEST HUSTLER IN THE GAME.!

  • http://myspace/bulletproofelite MYSPACE.COM/bulletelite

    p is a trendsetter no p no jeezy he RAPED THE MARKET FOR 400MIL 85% EACH ALBUM WHATS FUCKING WITH THAT NO ONE WILL DO IT AGAIN RIGHT ON TTO THE REAL DEATH TO THE FAKERS. MASTER P BEST HUSTLER IN THE GAME.!

  • gb

    hmmmmm

  • traebiz

    The first to rap about bein country and sellin D ,read on it. If he wack then everybody out today is wack.

  • x-mas kid

    i wouldnt say he the first to talk about sellin dope…but he damn sure started alot of trends in the south…

  • Dade County 305

    THIS IS A CLASSIC! GOTTA GO GET THAT AGAIN!

  • livinglegend

    Haters going to hate but when P came out with Ice cream man and Ghetto D two classics the world was screaming No Limit. He took over hip hop in his day. The only person that was making his money was diddy. P is a hustler and he always thinking about making money thats why dude set for life. Thats why he is one of the highest selling rappers still today hate it or not. he laughing straight to the bank with this one

  • TRZT

    Dope Album, G-shit.
    dont hate kids,
    just because it dont have some stupid Dance Track on it.

  • THE REAL UNTOUCHABLE

    Ill show ya how to make a dollaoutta 15 cents.. UHHHHHHHH!!!!!!!!!!

  • J Millz

    Remember the P. Miller clothing line?lol… anyway the only Master P. song I liked was “Bout it Bout it”.

  • da trUth

    This nigga is the one dat put Da south on da map, dats where cash money got their influnce from. But cash money got commerical real quick

  • da trUth

    dis nigga is da one dat put south on da map. dats where cash money got their influnce from. They both from New Orleans

  • Eric

    P didn’t just set trends in the south. Think about all the shit he did and think about whats hot today. For one, every rapper wants to make a street movie. Nigga, P put out I’m Bout It way before any of the shit niggaz is puttin out today. Ad libs? P had the most recognizable one ever (ugghh!). Record label/cliques? No Limit made that trend popular. He paved the way with those ideas for some of the hottest in the game. He may not be relevant anymore, but Master P is definitely a hip hop legend.

  • rello

    P, used to be that nigga- and really still is on a how im livin retrospect. buy anyways, i agree we homeboi p did set alot of treands, niggas if he sold that many records then hell obviously he did somethin right- from selling record out the back of the trunk, to owning his own record store- telling niggas he dont own it- (thats a real hustle move)- to getting real money on his records- a true hustler gone respect p- to be real p probably got one of the most phenomonal stories in rap to this day- he got a real background and he was pushing real underground music to the streets- most rappers buy they credibility now and make lies and bullshit up just to sell a record- when in actuality THEY AINT DO SHIT!

  • Dade County 305

    ERIC i feel what u sayin but the first indie label was LUKE RECORDS. ur right tho, P is a fuckin LEGEND!!!! people dont know he schooled 50 about the biz.

  • J Millz

    yeah but Jt the Bigga Figga schooled P out in the Bay about the ways of the game.

  • J DOGG

    MASTER P I THINK WAS ONE OF THE BEST RAPPERS IN THE 9O,S NEXT TO 2 PAC AND BIGGIEAND JAY Z BUT NIGGA FELL OFF IN THE 20OO,s , BUT ALL HIS OLD SHIT IS STILL HOTT

  • http://xxlmag.com Kane Corleone

    cosign J Millz

  • john cochran

    I cant see myself listenin to that shit, but I cant knock his hustle. Itll move a couple thou.

  • Mid Missouri Man

    I see why Wesley Snipes said in that movie The Fan, fuck fans, because rap fans ain’t worth a quarter in Chinese money. Back in ’97-’98 that man was a movement. I’m 26 and I remember it. I mean I don’t know if ya’ll hatin or what, but once he left the Bay and went down south, he pooped even harder. So hate all ya’ll want but keep it real. And all the shout outs to cities like the Lou, ATL, H-Town, Chicago and other cities that his soldiers did, ya’ll got to quit hatin.

  • Dark Matter atl zone 6 Eastside

    now i dont fuck wit p no mo cuz he aint real no mo if he ever was but i do respect him cuz he bout his paper and he did put the south on the map back in the 90′s and wit out him the south wouldnt be were its at right now cuz nobody was respectin us back then and now the got to deal wit us cuz we run dis shit and he greedy as hungry gators down here in da south so im’a get dis to show homage to a legend in the south

  • http://www.xxlmag.com mike from the wood

    this brother was the man…..”ultimate hustla”…and what does it matter where he come from….role model for black brothas as far as raping the game for it’s money. uuuuuuuuuuuuuuh!

  • Knowledge Speaks

    Classic.

  • soldier

    They cant stop the tank!

  • http://yahoo MissLady

    this nigga like 60 n still rappin…….Uhhhnnnnn

  • http://nolimitfamily.franceserv.com White Eyes

    No Limit Soldier 4 Life ^^

  • Rob

    Master P had the worst gimmick in rap history and all you suckers bought into it. HA HA.