A Tribe Called Quest Reunites for Tour

tribe2.jpgLegendary Queens hip-hop trio A Tribe Called Quest are coming together eight years after their breakup for a reunion tour. According to an MTV report, the group has announced plans to headline this year’s 2K Sports Bounce Tour, which will promote the new NBA 2K7 video game. So far, 14 dates have been announced, with stops including Atlantic City, Atlanta and Los Angeles, and additional dates are likely. A remix of Tribe’s 1993 song “Lyrics to Go,” produced by Dan The Automator, will appear on the game’s soundtrack, along with new music from Ghostface, Rhymefest and Hieroglyphics.

The following dates have been announced:
9/8 – Las Vegas, NV @ Red Rock
9/9 – Berkeley, CA @ Berkeley Community Theatre
9/10 – Los Angeles, CA @ The Wiltern LG
9/13 – Denver, CO @ Fillmore Auditorium
9/15 – Chicago, IL @ Congress Theatre
9/16 – Milwaukee, WI @ The Rave/Eagles Club
9/17 – Toronto, ON @ Kool Haus
9/20 – Baltimore, MD @ Rams Head Live
9/22 – Washington, DC @ Love the Club
9/23 – Atlanta, GA @ Tabernacle
9/24 – Lake Buena Vista, FL @ House of Blues
9/28 – Atlantic City, NJ @ House of Blues
9/29 – Worcester, MA @ The Palladium
10/1 – Sayreville, NJ @ The Starland Ballroom

  • DJ S7

    Maybe a new album is next, if they can re-establish that old-tribe production style [jazz samples, etc...], then maybe they can bring back that abstract hip hop… see y’all in vegas!!! OUTLAWZ/RBG FIST UP

  • Mrs.Jones

    Hey im tha 1st one to leave a comment….Thurr cool

  • http://www.obscuredetails.com Jeff Reguilon

    This news has me waffling between super excited and kind of depressed.

  • http://www.xxlmag.com L.A.’s Finest

    It’s good to see them fools back. Represent’n pure hip-hop, it’s still WestCoast for life, but these fools are bad.

  • Sonny Cheeba

    They’re not booked in NY???
    That’s some bullshit…

  • Samhain Misfit

    14 dates…wow what a tour…come to Houston…

  • Mr.Me

    Ill be at The Palladium come Sept. Plus their promotin 2K7! Thats my game. That shit is gonna be way better than Live 07. Tribes aight too I guess, but Ill be lookin out for Ghostface.

  • Lee

    I i’m realy excited that they are back and that they’re going on tour. BUT when will they drop a new album and take it back to the native tounges day’s?

  • Lee

    And if they do drop an album. What kind of production will be herd on it. pete rock dj premer q-tip quest love 9th wonder and will it sound good?

  • stoneyisland

    I dont get all this legendary bullshit, just because some writer from the source and niggas from only NY branded these niggas as legends, the fact remains these nigga have never sold a platinum album, out of all their catalog, I personally only like maybe five joints, the rest is shit. Q-tip is one of the most over rated cats in history, Phife was ok, nuttin special, ATCQ cant hold Little brothers used condom wrappers. Fuck ATCQ.

  • http://lipsmac2003hotmail.com Lippidy Lip

    Its about time. Real hip hop is back. OH MY GOD YES OH MY GOD OH MY GOD YES OH MY GOD. (LOL) Midnight Mauraders still one of the best albums of all time.

  • TYSON

    MS. JONES DOESN’T KNOW HOW TO COUNT… LMAO, EL STUPIDO…

  • TYSON

    STONEY ISLAND PULL DOWN YOUR SKIRT, I GREW UP ON ATCQ BEFORE A KNEW OF THE FUCKIN’ SOURCE & JUST BECAUSE THEY HAVEN’T GONE PLATINUM, DOESN’T MAKE THEM ANY LESS THAN THE CLOWNS U LISTEN TO… TELL THAT SHIT TO KRS ONE OR RAKIM MUTHAFUCKA, GET IT TOGETHER YOUNGSTA, TOGETHER THEY WERE GREAT WHILE YOU INDIVIDUALLY CRITIQUE THEM… EL STUPIDO

  • http://mindstatela Arsanic

    “Q TIP THEY FOUND HIM IN THE TRASH
    WITH A CUBE COVER IN HIS ASS ”

    DUB C WEST SIDE CONNECTION, CROSS UM OUT AND PUT A “K”

  • mars blackmon

    Stoney – It’s obvious that you don’t get this legendary shit. ATCQ led the way for a new brand of hip hop. Record sales are not an indication of quality music. Im not tryin to say that you have to like Tribe to be a fan of hip hop, but you should respect them. Without Tribe and grops like them (De La Soul, Roots, Deap Prez) there would be no Little Brother. Who, by the way, haven’t come close to a platinum record.

    Stop shakin ur Laffy Taffy and step your game up youngin.

  • tmack

    low end theory sold over 1.5 million
    also considered a classic

  • chris

    ms. jones is dumb az hell

  • robbie

    yay! is jerobi gonna be back as well?

  • NICCI G

    I’m buggin out, yo!
    My fav…I love these boys lyrical genius’

  • http://stoneysacunt.com Da Gator

    STONEYISLAND TAKES IT UP THE ASS

  • http://stoneysacunt.com Da Gator

    DID I MENTION STONEYISLAND TAKES IT UP THE ASS

  • http://deadstarunderground.com Nok

    i saw tribe last night at bumpershoot in seattle, WA……dopeness. As far as the stoneyisland comment album sales nowadays in my mind make an album SHIT you sell a billion records “mike jones” and i dont even touch the album MF Doom in my mind one of the best artists to date has never even came close because of the fact he is different and underground bottom line TRIBE CALLED QUEST…..LEGENDARY hope to see a new album keep doin what you do tribe R.I.P. JAY DILLA!

  • illstate

    Yo how can u diss Tribe ..I mean I love Little Borther and they are one of the best hip hop groups of now..But Tribe lay’d the ground work for LB..LB is an off shoot of tribe..soo just be happy that u have someone else picking up the slack where Tribe left off. N as far as sales..that doesn’t mean jack cuz u know if u are a true Little Brother fan Stoneyisland they aren’t selling that much either..

  • http://www.myspace.com/v__block Veebs

    i saw tribe last night in toronto… WACK!

    here’s my blog… http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.ListAll&friendID=51600709

  • the one

    Yeah, they need to leave that alone. try somethin new.