Big Hawk, of Houston’s Screwed Up Click, Shot and Killed

hawk.jpgAccording to Houston’s KHOU-TV, local rapper Big Hawk, who was a member of DJ Screw’s original Screwed Up Click, was gunned down last night (May 1) on Houston’s south side. While on his way to a friend’s house to play dominoes, Hawk, whose real name is Jonathan Hawkins, was shot several times at 10:30 p.m. near the corner of Redfern Drive and East Orem Drive, dying at the scene. Witnesses said that his car was parked and still running outside the friend’s house when police arrived. Over 100 friends and fans reportedly gathered in the area as news of his death spread. Police have no suspects or motive for the murder. He is survived by his wife and two children. Hawk’s brother, Fat Pat, who was also a S.U.C. member, was shot and killed in early 1998.

  • http://xxlmag.com Bol

    Damn, that’s screwed up.

    • http://yaoho jazzy

      sounds like a fuckin set up 2 me they need to investigate the friend

  • http://www.myspace.com/therapistmusic Therapist

    damn wife and two kids

  • Mikael

    Damn!

    Hawk seemed to be a real humble guy, and I think it´s terrible that this happens.

    Now you Houston rappers need to really get together and solve your personal disputes with each other.

    Houston needs more love and peace, not guns,drugs and animosity.
    If you will start rapping about a better world and peace in your hearts, then you will really gain my respect as a fan and an avid listener of the music from Texas.

    I used to listen to the words you were saying back in the days, and you guys haven´t change a bit.

    You are still talking about bitches and niggas.

    You are not niggas, and you are not victims and the hood is full of opportunities. Just like Short said once: “there is money in the ghetto”

    I believe that you guys are fantastic human beings, but you need to change your attitudes and strategies against each other if you want to stop the killings.

    You´ll just have to believe it before you see it.

    It starts with peace within your heart.
    “One step is alway a first and that will lead in the right direction”

  • Mikael

    Damn!

    Hawk seemed to be a real humble guy, and I think it´s terrible that this happens.

    Now you Houston rappers need to really get together and solve your personal disputes with each other.

    Houston needs more love and peace, not guns,drugs and animosity.
    If you will start rapping about a better world and peace within your hearts, then you will really gain my respect as a fan and an avid listener of the music from Texas.

    I used to listen to the words you were saying back in the days, and you guys haven´t change a bit.

    You are still talking about bitches and niggas.

    You are not niggas, and you are not victims and the hood is full of opportunities. Just like Short said once: “there is money in the ghetto”

    I believe that you guys are fantastic human beings, but you need to change your attitudes and strategies against each other if you want to stop the killings.

    You´ll just have to believe it before you see it.

    “One step is alway a first and that will lead in the right direction”

  • iw11

    when is this madness gonna stop? it’s ridiculous.

    myspace.com/idubya11

  • h-town native

    Rest in Peace H.A.W.K. you’ll be missed here in h-town

  • http://www.officialslick.com/www.sizzerb.com slick

    HOW IN THE FUCK ARE PEOPLE NOT LEARNING
    REALLY WOW
    ENOUGH IS ENOUGH OF THIS SHIT
    THIS HAWK CAT WAS JUS ON THE COVER OF THE SOURCE TOO
    RIDICULOUS MAN’

  • Cambo

    Man, that is so crazy cause Big Hawk been around for awhile and know he won’t get his chance to shine with other fellow Houston rappers while the south is so hot now. I hope this brings all of them together and try to stop some of this violence. R.I.P. BIG HAWK! My prayers go to his familay

  • jojochicago

    first pat now hawk! many blessings to their family. i just read something pimpc said and its starting to make since about these hired gun killings of rappers. this shit is no mistake. real shit and real lives. houston just got city wide shine, don’t let the shit out shine yall.

  • mark

    MANE ALL OF THIS KILLIN HAS TO STOP, FIRST PROOF OF D12 NOW HAWK MANE THAT’S REALLY FUCKED UP.

  • Tyson W.

    4 tha millionth time this is another win 4 george bush. Time iz fire & we’re all burning in tha same fuckin’ barn.

  • TIs_Motivation

    R.I.P. Hawk

  • J-P

    DIS SHIT HAS GOT TO STOP. ALL THIS DAMN KILLIN AINT CALLED FOR. AND YET WE STILL HAVE RAPPERS GLORIFYIN THAT BULLSHIT, DAMN YALL SEE PEOPLE DYING & SHIT. PROOF OF D-12 JUST DIED LAST WEEK. AND NOW THIS WEEK ANOTHA RAPPER DEAD. FUKKIN DUMB AZZ. FUCK EVERY SINGLE RAPPER THAT GLORIFIES KILLIN!! DUMB ASSES. STUPID AZZ NIGGAS THESE DAYS! MAN I CANT WAIT TILL I BLOW UP, IM GOIN PERSONALLY GET ON BET & MTV AND SAY FUCK EVERY RAPPER WHO TALK ABOUT KILLIN. BITCH AZZ NIGGAS. SMOKE SUM WEED AND CHILL THE FUCK OUT. FUCK AZZ NIGGAS ALWAYZ HATIN ON SUMONE!

  • central par

    man that ffucked up i meet hawk a long last year. and he told me i looked like paul wall.

    R.I.P JOHN”BIG HAWK” HAWKINS

  • Clova G

    R.I.P.
    Dis Is Bull Fa His Mom
    First Fat Pat now she gotta bury Hawk

    We Gunna Miss U Hawk

  • Lefty 2Gunz

    R.I.P. Big Hawk

  • FITTYZ A BITCH

    damn son.. rip mah nigga, holla at pac big eazy n proof fo meh

  • http://www.texasfinestyahoo.com Texas Finest

    Mayne The minutes that i took a pic with ya u seemed kool peoples and for a nigga to take ur life like that its fucked up well now fat pat is happy yall are together

  • http://www.xxlmag.com DPAINE

    I guess everybogy in the rap game is getting killed

  • http://www.xxlmag.com DPAINE

    uh’s next to get killed

  • youngb

    sad news, thats all we listen to down here in dallas, and boy hawk was cold on the old school freestyle tapes from back in 95/96/97 (only true screwheads will understand) with pokey, keke, and the rest of the click. man RIP to HAWK, HIS BROTHER FAT PAT, SCREW, AND THE REST OF THEM. SOUTHSIDE STILL HOLDING!!

  • sweetie

    wow! When are we going to stop killing each other….DAMN!!!

  • XRAY3000

    …This is sadly not suprising…never gonna end…

  • lil c

    man dis is fucced up

    pat dies screw dies mello gator and steve die now fuccin hawk is dead
    man u muthafuccaz need 2 cut the bulshit out cos we are loosing to many people in the game shit hawk taught me about screwed up click and everything i needed 2 know im living out in england and shit the gun culture is gradually spreading over here and people have been getting killed left right and centre people as young as 13 14 over here walking round like there sum gangsta and shit, rappers need 2 stop spreading violence and come 2getha as 1 whole family and start 2 get the paper not fight argue and shoot up muthafuccaz there is no need for this now we have lost to many people now

    shit hawk i know u lookin down on us but tell screw pat mello steve and gator i said whut it dew

    “im a swang to the left swang to the right pop my trunk for big hawks death”

    rip BIG HAWK

    u will be trully missed
    uk to h-town we gone hold it down

    my condolenses go to his family especially his mom
    im sorry to hear your other has has died.

  • onedeep

    the big h means big hatin jackers and muggas in houston thats why i left n 85 now i know why i dont go to the place i hadnt 4 got too much hatin

  • PSmurf002004

    It’s how all my houston peeps are getting taked out who every kill them I bet not find you bitch. Cause you gonna have hell when you face my team ho.To many niggas trying to take us out so you got to take out the niggas thats doing something with his life you a ho whoever pulled the trigger is a ho is momma and everybody else whose affilated with that bitch. I said fuck him the person that killed Hawk I hope that nigga die tomorrow with his bitch ass. Damn this shit makes me mad. RIP HAWK,DJ SCREW,FAT PAT. LOVE YA’LL fuck these haters on earth if these niggas man enough to shoot another nigga with a gun he man enough to get shot by one. HOUSTON BABY

  • ESOKC

    This dude was cool, humble, family man type dude no kind of problems you know. Even when it was a lot of plex going on with Swisha House and S.U.C. he never really threw shots. This dude is one of my favorite rappers from Houston his lyrics wasn’t full of the gun talk he talked about his family and Houston. I feel for his family his wife and kids his brother Fat Pat got killed in ’98 now this damn RIP Big HAWK you’ll never be forgotten

  • Dee

    First of all I knew Hawk personally. Me and his brother were best friends. He was one of the sweetest guys you would ever want to meet. In church, dedicated to his wife and family. To Mikael, Houston is not the only place with violence. This was a bad thing that happened to a good person. Instead of saying we need more love in Houston, you need to change that and say we need more love in this world. I love my city and would not want to live anywhere else.

  • sam1

    R.I.P Big Hawk

  • http://www.myspace.com ATX lil mama

    Thats messed up Hawk got shot but I don’t think it was any one from Houston cause he really didn’t have beef with any one . First it was screw and then phat pat now Hawk Houston has loss three of the best rappers .

    well R.I.P Big Hawk

  • MRGSTACKS

    Poor HAWK r.i.p. I liked this guy to. I especially liked him on that Chamillionaire song “turn it up” the remix he had a cool verse on it. Good bye HAWK u will be missed.

  • wimpye

    RIP(HAWK).
    Keep your head,to both(Mrs.Hawks)
    LiL Flip ya’ll better take care of his Moma too and his kids,like all ya’ll be say’n when the nigga sit’n right next to you in case something happen to your hommie

  • http://xxlmag.com J. Dupas

    R.I.P. BIG H.A.W.K.

  • BIGGS

    I will truly miss the talent of a true OG from the S.U.C.
    Any true fans know what the rap world just lost and HAWK will be missed by all of Texas AND LOUISIANA we been baanging screw up here in north LA since SCREW started putting down. Keep your heads up we gone hold it down and keep HAWK’s verses bangin!!!
    R.I.P.

  • BIGGS

    RIP
    Fat Pat, Big Steve, Melo, DJ SCREW,BIG FERG, G BABY,PAC, BIGGIE,PROOF, and any other TRUE PLAYAS lost to the streets !!!!!!!!!

    LETS STOP THE KILLING

  • KEITH

    “only time will tell,
    its a game so dont slave us,
    RIDE TILL I DIE,
    if i fall get right back up,
    livin lavish is a habit,
    bumpin strictly for the cabbage,
    makin musics where we headin,
    thinkin throwed and tryed to act it!”
    words of the -H.A.W.K.-
    R.I.P. to an H-town soldier

  • jay rock

    Rip
    Fat Pat, Dj Screw, Big Steve, Big Hawk DA ORIGINAL SCREWED UP CLICK

  • killa shaff

    THE MOST HIGH IS SENDING US A SIGN….
    HE IS ON HIS WAY

  • killa shaff

    GOD IS TRYING TO BRING US IGNORANT BLACK PEOPLE TOGETHER BUT WE AINT GETTIN THE POINT

  • 99-4-life

    RIP BIG HAWK NEVER FORGOTTEN

  • loe

    one day we will get it .
    Rest in peace Big Hawk

  • loe

    one day we will get it!
    Rest in peace Big Hawk

  • pena capital

    YO killa shaff..aks him why he keeps bringing us together at funerals…dark sense of humor that cat..

  • pena capital

    Psssst.. Killa Shaff..the most high must be stuck in traffic..they been xpecting him for 2000 years man..

  • m.o.b.34

    NIGGAS JUST WONT LEARN!PLAIN IGNORANT

  • Deandre Da Worst

    R.I.P John Hawkins aka “Big Hawk”
    We gone hold you down and keep your legacy going strong. “You Already Know!”
    Deandre Da Worst 3rd Ward Houston,Tx

  • Deandre Da Worst

    Say I’ve been readin a lot of you’ll comments. i know you’ll got the right idea but get the facts straight before you fuck up some of these dudes legacies. Now that’s “REAL TALK”
    Deandre Da Worst 3rd Ward Houston,Tx

  • Deandre Da Worst

    Makael or whatever fuck you want us to call you. Down South we real. I gaurantee you dis shooting wasn’t over no rap beef or no lyrics shot out at somebody. Dis shit was out of da blue, nobody was expectin no shit like dis to happen dis man had just got married and was grinding in da rap game. We ain’t had no word of beef since T.I. and Flip. We United Down South, Especially Texas! So before you start talkin about shit, get yo facts straight cause thats how a nigga get his jaw broken around here!
    Deandre Da Worst 3rd Ward Houston,Tx

  • Peabo&Reg Co-06

    RIP to Big HAWK.
    Real talk, this man’s death was a definite shock to myself as well as the rest of the 3rd coast. Most people knew HAWK cause he had a nice verse or two, down south we looked up to him. His talent was remarkable. Niggas aint had to hate like that, but they couldn’t feel him. Just like Pat who had everybody wanting to pop trunk and drop tops. And don’t get me started on Screw. I’m a Louisiana native, but when Texas came through it was all love. Them boys showed loved wherever they went and been doing it back in 9 Tre. Back when we was jamming Pac and Big and Pun. Them niggas was already Southside Legends. Internationally known and nationally recognized. So for every fallen soldier we ever lost in the south due to beefs,personal issues,accidents,and anything other…Alexandria, La got much love and respect. We gone hold it down til the next time ya’ll roll through.

  • JMO 4rom Da $outh

    I cant say it enough..RIP.This is truely a sad day, a sad week…I about as much pain inside as when Pat and Screw died. This is so fucked up. I hope whoever did this gets exaclty what comin’ to him. EVERYBODY GO GET THE “DEA” ALBUM…Its called: DEAD END ALLIANCE-”SCREWED-4-LIFE.

  • Phillip Aka Flip

    Damn Big Hawk. We gon miss you fa sho. yo memories will live on down here in austin with us fa sho.

    REST IN PEACE BIG HAWK.

  • http://www.xxlmag.com Nosmell

    Rest in peace to Hawk and Fat Pat they will be missed here in this big state of Texas. They were the heart of SUC and the whole H-Town movement. this song he made I’d Rather Bang Screw is off the hook too bad he will not have the chance to make another hot record. My heart and prays go out to his family and friends. RIP Hawk

  • R.I. peace

    Rest in Peace Jonathan & God Bless you. My thoughts go out to his family. This is very disturbing, I was born in Europe, and every summer I go there more and more of this influence I see there. It has got to stop before it gets out of control.

  • R.I. peace

    http://www.nike.com/nikesoccer/dtom/dtom.html?

    This is “big hawk” in one of his latest videos.

  • Kevin A.

    First Pat now Hawk. Man I all I can say right now is I love yall niggas. Look down on ya boy.

  • JG

    I WAS BOR AND RAISED IN LOUISIANA NOW RESIDING IN ATL GA FOR THE PAST SEVEN YEARS AND TO THIS DAY NOTIHNG HIT MY DECK UNLESS IT 3RD COAST,JUVEY, OR PAC, AS FAR AS RAP MUZIC.IVE BEEN A SUC FAN SINCE THE GREY TAPE ERA AND ALWAYS THOUGHT H.A.W.K. WAS JUST AS TALANTED AS A MAINSTREAM ARTIST BUT THE DIFFERENCE WAS THAT THA NIGGA WASNT SELLING HIS SOLE TO BREAK OUT H.A.W.K. RIP BABY YOU WILL BE MISSED MUCH LOVE FROM A TRU FAN RIP SCREW PAT ,BIG STEVE, MELLO, BG GATOR ,SOULJA SLIM ,PAC

  • LOUISIANA 70544

    SUP WIT IT TEXAS? BIG HAWK U WASNT JUST A LEGEND N H-TOWN U WERE A LEGEND ACROSS THE GLOBE AND HEA N DA BOTTOM AH DA BOOT ITS WAS ALL MUCH LUV FA U, FAT PAT, DJ SCREW AND DA WHOLE H-TOWN. SO S.U.C. KEEP YO HEAD UP AND STAY ON MASH.TO FRIENDS AND FAMILY DATS “LOUISIANA LUV”.
    R.I.P. BIG HAWK,FAT PAT,DJ.SCREW AND EVERYONE ELSE DAT DUN CROSSED OVER.

  • Sucka Free “P”

    R.I.P. Big Hawk!!!!!!! U seemed like a REAL dude. I learned a lot from u and yo S.U.C. Brothas. May God bless your Soul and watch over yo Family. See u at tha Crossroads Big Bro!

  • Sucka Free “P”

    R.I.P. Big Hawk!!! U seemed like a REAL cool dude. I learned a lot from u and your S.U.C. Brothas. May God Bless your soul and watch over your Family. See u at tha Crossroads Big Bro!

  • nana

    R.I.P Big Hawk

  • TbLeE

    DaMn ManN, RiP HaWk

  • John Ramirez

    Man thats f$#@ed up dog. I met him in person he was a cool a$$ dude mayne. I think it was all a set up cuz some punk motherF#$@er was hattin on the man.
    R.I.P. Big Hawk and you will always be remembered.

  • Jaymatic

    What the fuck is really goin’on in Hip Hop nowadays? BIG HAWK shot and killed? Damn… i couldn’t believe it, man. What’s really the deal up in the Screwed Up Click (S.U.C.)?
    First it was Fat Pat and then DJ Screw and now Pat’s brother Big Hawk?
    R.I.P., man if it wasn’t for y’all Houston rap wouldn’t even get regconize. These are legend of Screw.
    Is 2006 really gonna be the end of this Hip Hop Rap mucic?

  • Cynthia from San Antonio

    Wussup yall. First of all RIP Hawk. Man this is a shame, both brothers gone the same way. I know what its like to lose a brother. But my best wishes out to his family and friends man forreal. Much support and big ups to the fans stayin true for Hawk and the S.U.C. stop shootin up man

    ONE LOVE from SA 2 H-Town,
    ~Cynthia

  • Always sippin candy

    maaane this shit cant be for real, i just saw flippin thru these damn pages the H a Dub K cant be gone…maan was he one of the best to ever touch a mike, the way he flowwed make me rewind the tape every time his flow finished, this is a shame, i dont kno what else to say yall covered the htown legacy of street deaths cant forget his brother pat, whom i think hawk was topplin over lyrically and the deliverance of his flow, he will always be remembered i aint kno ish bout his street beef but the way he seemed dont see him talkin down on another playa tryin to come up, FUCK DEM HATERS this is the basis of the damn story, if u aint got shit dont hate a muthafuker who came up n made somethin of his self cause thats all we supposed to do, make our own path never walk behind somebody… R.I.P H A DUB aint nobody gonna do it like u…….”It’s Dub K cheifin on some lovely and im on the boulevard acting ugly”…H.A.W.K. always a g ima a miss u an i aint even kno u man…

  • Rachelle

    First of all R.I.P to Hawk and Fat Pat i cant believe that both brothers are gone now H-Town has lost another great rapper and now Fat Pat can be with his brother. Its too sad that hes gone and someone had to hate, . I send my prayers to his family and friends. I will always have a place in my heart for these guys.
    R.I.P DJ Screw, Fat Pat, & Big HAWK they will forever be missed.
    Love Rachelle Holdin it down from New Mexico

  • http://kinghenryg.tripod.com H-town Representa

    R.I.P. HAWK. We gon miss ya bro and hold it down fo ya. see ya in thugz mansion.

  • Jo

    you was the shit mane, we just some shit stains, we gone miss all yo food fo our brain, you was real wit it, now we gotta deal wit it, yo next tape drop, its a must I go get it!!

  • doeyoda

    RIP. Words cant describe how I truely feel. The rap game is beginning to become the crap game. Seems like everyone is rolling a 7. I hope I’m not next.

  • http://shevetebrownyahoo.com shevette brown

    That is really SCREWED UP that you are gone HAWK but you will never be forgtten your memory will live on especially in your family, your music, your S.U.C Family and your fans. We all loved you and we will all miss you dearly. But you’ve moved on to Join the new and improved S.U.C with your brother ” Fat Pat” , D.J. Screw and all the rest of the S.U.C original members that have also fallin in a much better place “HEAVEN”. May You Rest In Peace ” BIG HAWK” I Love You and I will also miss you very much. ” YOU’RE CHILLIN WITH GOD AND WE ALREADY KNOW SO IF WE WANNA REACH YOU WE’LL HIT YOU ON THA DOWN LOW IF YOU DON’T CALL BACK WE WON’T PUT ON A SHOW ” WE LOVE YOU “. Good Bye HAWK We Love You!!!

  • http://www.xxlmag.com/?p=1412 CROSS

    hawk was real. screwed up click and h-town gone miss ya dawg

  • Chance

    We love you man. You my nigga

  • dragonmasteregnites

    R.I.P. HAWK

  • BLUESTON

    THATS FUCKED UP “FAT PAT” THEN “BIG HAWK” THIS SHIT NEEDS TO STOP YA DIG. YOU BOTH WILL BE MISSED…

  • http://bigtexaballa.com Mr. Dirty 3rd

    R.I.P in H.A.W.K,you were one of da one’s dat paved the way for the 3rd coast to blow up the way it has now. My prayers go out to yo fam keep ya head H-town! I still bump dem grey tapes Soliders United for Cash fo life. Fat Pat has your wings waiting fo ya baby boy!! Da that bust who done this dumb sh*t,karma is a muthaf*cker yours is coming!

  • http://lilkeke Mike

    Whoever Shoot H.A.W.K. IS GONNA GET THERE’S…..PERIOD!!!!!!!!!
    BIG HAWK WAS AND IS STILL A “LEGEND” IN HOUSTON,TX….We will miss ya’ Pot’na,,This man’s FAMILY already had to bury one person (Fat Pat)now they gotta bury his brother(H.A.W.K.) 8 years later..That is sum fuc*ed up shit and nobody claims they seen or heard anything the night of MAY 1st When he was shoot…
    Houston stand up 4 your LEGEND and HELP bring his KILLER or KILLERS to JUSTICE……Cause his family needs sum kind of JUSTICE…..A HATER aka A fucking COWARD killed Big Hawk and for whut?????
    BullSh*t
    We will miss ya I know I will..Cause I had the chance to meet ya, Two or Three times..U waz a Humble guy…and 4 sum 1 to do this they are “COWARDS”
    r.i.p
    H.A.W.K.
    MIKE

  • MISCREANT

    Mothaphuck the ignorant bastard that was low enough to take such a good soul. I didn’t know him personally, but through a person’s music you can learn alot. A LYRICIST that was EXTREMLY UNDERRATED. The boy had way more skill and talent than these fake mothaphuckin’ M.C. out right now. R.I.P. Big H.A.W.K. you Pat and Screw are together again. SWANG SWANG AND SWING……

  • George

    R.I.P. Big Hawk and keep doing what you where doing down here. Hold it down up there with Screw and Pat and everybody else. We still going to bang your Cd’s. We ain’t going to forget about you, rest in peace.

  • YOUNG CITY

    I’M A HOUSTON NATIVE THAT GREW UP ON THE SOUTHSIDE OF TOWN. THE 8100 BLOCK OF H-WOOD TO BE EXACT. I NOW LIVE IN ICELAND. I RECEIVED A TEXT MESSAGE FROM MY BOY IN WASHINGTON STATE STATING HAWK WAS KILLED. I TOLD HIM DON’T SAY STUPID THINGS LIKE THAT THAT HAS NO PROOF. UNTIL THE NEXT DAY I CHECK ALL HIPHOP. COM TO COMFIRM THE GRIME REALITY OF HAWK’S DEATH. I HAVE TRAVELED ALL OVER THE WORLD AND ONCE BROUGHT A LIL O AND STREET MILITARY CD IN SINGAPORE. I’M SAYING THIS TO SAY THAT HOUSTON RAP IS THE WORLD’S RAP. THE REST OF THE WORLD FEEL OUR PAIN AND TRIUMPHS AS WELL. IN CLONCLUSION HOUSTON WE MUST PUT OUR DIFFERENCES ASIDE AND LEARN TO LIVE TOGETHER FOR THE REST OF THE WORLD. THE SUC IS A FORCE FAR MORE POWERFUL THAN THEY CAN IMAGINE. LET’S KEEP ON REPPING FOR THE TEXAS AND LETTING THE WORLD KNOW HOW WE DO IT IN THE LONE STAR STATE. R.I.P F.S.Y, D.B.W, DJ SCREW, FAT PAT, HAWK, BIG STEVE, BIG MELLO, BG GATOR AND ALL THE REST OF THE FALLEN SOILDERS OF THE S.U.C.

  • Ji

    R.I.P DJ SCREW, FAT PAT, HAWK, NIGGAS BETTER STOPPED THEMSELVES COZ WE R OUR WORST ENEMY.MAD LUV TO THE SCREWED UP CLICK AND SWISHA HOUSE FROM THIS NIGGA IN AUSTRALIA .
    THE LONE STAR STATE GOT THE RAP GAME ON LOCK

  • adrian

    it’s sad that another real g falls victim to the streets, and most likely killed by another black brother this has to stop

  • TEAR DROP X3

    R.I.P BIG HAWK,SCREW,FAT PAT,BIG MELLO

    I HATE 2 SAY DIZ BUT I KNO 4 A FACT DAT MORE RAPPAS IZ GON DIE B-CUZ WE FEED OFF DA VIOLENCE DA STREETZ PROVIDE AND UNTIL WE DONT SUPPORT DA SHIT DEY B TALKIN BOUT LIKE BEIN GANGSTA MORE BLOOD IZ GON BLEED CUZ WE HAVENT LEARN 4RM SHIT PAC,BIGGIE,BIG L,PAT,PROOF,SOLJA SLIM,CAMOUFLAGE,MAC DRE…………….THIZ SHIT AINT GON NEVA STOP

  • playa jay

    R.I.P. Big Hawk,H-Town,hold ya head,we lost a legend……….

  • way

    manne i cant even belive this shit how we gon miss a G RIP BIG HAWK now you with Pat Screw Mello Gator Steve Pac Biggie Pun Easy Proof and all the rest of the fallen soulja’s thats passed over the years like you said “now times have gon by and the years have passed tryin ta block you out of my mind is a complicated task i mash for my cream but my job aint done take it from john it aint no fun its easier said then done to get over you my boy big b your gone but not forgotten up in hawks memory daily i stop and stare gaze in the air knowing that nothing is impossible through hope and prayer so my big bro i know you know it happened a long time ago but its hard for me to let go now c o and also kk and big dez doin time for the crime but keepin that family fed hold you head up high and avoid the shife cause when the judge gave you your sentence he didnt say life will i see ya agian i know the thought is scary the obituary the the cementary and then your buried hail mary” how we miss a G rest in peace my nigga how much deeper can pain get texas and the world wont be the same with out you my nigga my condolences to the family

  • Lil’ Lexo

    Man hold up I can’t believe this shit – everybody got something to say but nobody saw shit– Hawk was an original — ya’ll commercial ass niggas ain’t never had shit on him — and ya’ll ain’t ever shouted out to him now he’s dead and all of a sudden boom Hawk was my boy– RIP Hawk, Fat Pat, Screw SUC’s real click

  • sjiek

    another SUC, i can’t believe it.
    RIP

  • ibezag0

    I think it is either a conspriacy or the group is cursed…i have never heard of so many guys dying from one group…in any city
    first it was pat lemon, then fat pat, big mello, bg gator, big steve, dj screw, and now big hawk. i pray it ends here…Houston is not the same without these…esp since screw died…i hear all kinds of lame music around here and garbage DJ’s trying to emulate screw. thats what really hurts…to many lame ass dudes poppin up in htown…all the ol skool g’s have went and gone somewhere

  • queen

    sorry for your lost, but i think that this is just senseless that our people are killing each other. this is jealousy which is a sin don’t take another man’s life for what he has, now who is going to help raise his kids and give his wife the love and support she needs. it is time to stop all this violence. it doesn’t make a difference who you are it is time to stop. it is not funny, at all so for every cause there is an effect. it’s you guy’s that call yourself men are doing this, then how do we teach our youth right from wrong.i am addressing this to the black man, to many of our streets have already been painted with enough bloodshed. when do the killing stop when the blood starts to pour out of the sewers because the earth can no longer swallow it up. to many parents are visiting six feet holes with boxes that contain their children or love one’s body. see it is bad because to kill another to gain any type of rego is stupid and to let another tell you to do so is just a shame. when you look into mirror starring back at you is a cold blooded murderer. it doesn’t take much to separate us we allow our ignorance to do it for us. i learned along time ago that it is the people that we break bread with is the one’s that will run up in your back, until this is solved everyone he had beef with or didn’t have beef with is a suspect. sit at your table eat your food and laugh with you and cry with you standing at the funerals shedding stinking tears of poison waiting for the next one. who ever you get to look into this make sure they are out to help you put an end to such stupid acts of violence if not hire yourself a private i. to wifey you tell your kids that daddy is with god and the road will be rough sometimes but everything is going to be alright. i stumbled on this website by accident but he mattered just like the coward or cowards that took his life. i don’t know what you are doing so far but if you all love his family then give them all the support they need leave no stone unturned because somewhere somebody knows something. sometimes people are not willing to get involved for fear of retalliation make a toll free number available, trust in the good lord and don’t cry yes i have lost love one’s but not like this, you need to have your mind clear to search through documents and other legal things take your time and sometimes the things we seek are right in front of us. be strong and know no matter what someone else says you handle your business mommy

  • cacapoopoo

    yo big hawk i want my money

  • Da South

    A Positive Man Killed For A Negative Reason. R.I.P. Big H.A.W.K. U will be forever missed…

  • t money

    R.I.P BIG HAWK

  • http://www.headwreckas.com GIL

    R.I.P 2 THAT BOY H.A.W.K.

  • Big Al

    R.I.P Big Hawk, hes with his brother(Fat Pat)at the crossroads.

    24 liters on my Dresser!

  • THE WHOLE SOUTH

    You will be forever missed big homie

  • Big T

    to bad they had 25 lighters on there dresser yo…dead end dead end is where the streets are clsoed..pimps, playas, ballas and even ceos who knows no foes we only sport polo sip syrup roll 4′s and ride 5 double 0′s….D.E.A bye the way its the H A W K… RIP my nig

  • Shorty G

    We Love U H.A.W.K.

  • Cody

    Rip Big Hawk and Dj Screw. Been holdin it down for h-town for 19 years now it’s a said day that hawk is gone.. just listen 2 his song “i rather bang screw” then i seen that he was shot.. thats FUCK UP”D.. duece

  • BigSMOKEdogg of tha L.C.G.

    “I PULL UP IN THA BENTLY GENTLY, LOOKIN SPACE AGE LIKE MORK AND MINDY, LET THA TOP DOWN CUZ ITS KINDA WINDY, DONT LOOK 2 HARD U MIGHT AFFEND ME” r.i.p to FatPat he paved tha way 4 tha H.A.W.K and now its a GODDAMN shame we(HOUSTON TX.)Lost both bros. in tha Screwed Up Click R.I.P. to Robert Davis he tha king of tha south anythang else said,u need to shut yo fuckin mouth! DJ SCREW 4 EVER YALL YAWIMSAYIN!!

  • Wizud

    Dont talk about do sumthin bout it mufuckaz

  • Trap Sumthin’

    Increase Da Peace Y’all 4 Real!!! There iz no need 4 shyt like this 2 happen!!! R.I.P. Big Hawk…

  • Houston representa

    That’s messed up, Hawk was one of the main dudes keeping SUC together. I was looking forward to another SUC album. Y’all niggas need to put the guns down and get this money. There’s no need for this Northside/Southside Houston plex. Houston is big enough for all. I bounce with Northside niggas just like I roll with Southside niggz. Shout out to all my boys in Acres Homes, Homestead & 5th Ward, Cloverland, South Park, 3rd Ward, etc.

  • A.L.

    R.I.P. H.A.(DUB)K you know you will be missed…many tears were shed over houston. Now im pissed that niggas would do that to they own. “True Dons Carry On through the words of they song”-A.L.

  • Worreezy

    You mean to tell me he was at a friends house, the friend ain’t there, and he end up shot? Street niggas know what really happened.

  • 11KAP

    NIGGA GOT ASSASINATED BY THE HATERS…….DAMN! YA HATE TO SEE THE REAL NIGGAS LIVE. YA ONLY WANT THE STUPID NIGGAS TO SURVIVE SO WE NEVER MAKE ANY PROGRESS. SHIT IS DUMB.

  • Houton Texican

    RIP Hawk,Pat,Mellow,Big Steve,DJ Screw
    Gator,Mafio

    Hawk Wuz A REal Dude Last Of da DEA OG
    Of Da S.U.C. Holdin It Down Since 92 showed nutin but luv 2 da hood Almeda Genoa Dead End Southeast of da AStrodome Wit A heart as big as Texas He Gonna Be missed. RIP FRom dat man Insane Da Houston Texican

  • http://xxl a1 ass chick real talk

    got damn all yall hoes on his dick and i bet none of yall jammed his shit !!!!!!!!!!!!! like fat pat hold up on all that

  • LIL T FROM ATX

    WELL I JUST GOT TO SAY IS DAT WUZ FUCK UP. BUT WHO EVER DID IT Y’ALL BETTER LOOK OUT FOR THOSE H-TOWN PEOPLE WELL REST IN PEACE H.A.W.K. WE WILL MISS YOU I THINK Z-RO AND TRAE SHOULD MAKE ANOTHER SONG LIKE I REALY MISS MY DAWG BECAUSE I WILL LISTEN TO IT ALL THE TIME LIKE I LISTEN TO THE ONE BOUT SCREW ALL THE TIME. WELL R.I.P BIG HAWK I MISS YOU CAUSE I LIKE YOUR RAPPIN. THA NIGGA DAT SHOT HIM WUZ HATING.
    REST IN PEACE ALL THA NIGGA THAT FROM H-TOWN

    R.I.P. BIG H.A.W.K.
    R.I.P. DJ SCREW
    R.I.P. BIG MELLO
    R.I.P. BIG STEVE
    R.I.P. B.G. GATOR
    R.I.P. FAT PAT
    R.I.P. K. RUGER

    REST IN PEACE ALL MY NIGGAS.

    IN THA REST OF Y’ALL NIGGA ALL KNOW SOME NIGG’S DON’T LIKE Y’ALL BUT THEY JUST HATING LIKE I SAID. I KNOW THE S.U.C. LOST A LOT OF NIGGA’S I’M WRITING THIS CUZ I LISTEN TO ALL Y’ALL H-TOWN PEOPLE.WELL I’M BOUT TO GET ON OUT OF HERE . MAKE MORE HITS

    REST IN PEACE
    R. I. P.

    BIG HAWK

    FAT PAT

    DJ SCREW

    H.A.W.K.

    H-TOWN PEOPLE

    LATER

    OCT 28 2006 3:05 AM

  • http://xxImag yOUNG g

    yOUNG g fROm DAT nAWF OF h-tOWN….

    i JUST wANNa SAy R.i.p k-RUGER whO UsE tO aLwAYs cREEp DOWn DAt deAD-n-tIDwELL & wHO iN a bETTa pLACe….aND r.i.P To aLL dA oTHER h-TOWN hARdhIttAZ!!! hAWK, pAT, sCrEW…..

  • Bangin SCREW in Kansas

    y duz fat pat ap his bother both from SUC get gunned down??? its a mystery. RIP HAWK

  • Carmen

    Hawk and Fat Pat is and will all always be the realist rappers alive. They made u feel what they felt and for them that wasnt that hard. Anyone who grew up listening to themknow what i mean its a difference when u are know of them and come where they come from cant no one top them. Houson Miss u and we still rolling on choppas

  • Butta19

    Man Im from texas, so you know i hated that shit. Dude was bout to getmarried too. Plus swang had just came out although BET declined to do the video. I like the fact that XXL and The source could recognize a rapper like HAWK. That shows that they might not respect us as rappers, but they do as people. Damn i miss those Gray Tape dayz…..

  • TDC18

    RIP HAWK,BIG MELO, STEVE MAFIO, FAT PAT,DJ SCREW. WE STILL OUT HERE HOLDIN IT DOWN