The Break Presents: warrenJae

Breakout: “Dear Jasmine”

Also Check: “Million Dollar Team”

And: New mixtape, The Dreamcatcher

Name: Warren Jackson aka warrenJae

Age: 22

Reppin’: Columbia, SC and Million Dollar Dreamz.

My style and/or skills have been compared to: Lupe Fiasco, Drake, Kanye West, OutKast

I started rapping: In the summer of 2003, the summer before I went to the 9th grade. The summer I discovered my passion for weed. And I used to run with these cats from Texas who put me on to Paul Wall and Chamillionaire back when they were a group. They would get blowed, listen to Rap and freestyle. Shit amazed me…

My standout records and/or moments have been: My standout records are “Dear Jasmine,” “Rather See Her Smiling,” “Live” featuring Big Pooh and “Sleep” featuring Playboy Tre.

I’m gonna change the game by: Doing what I was sent here to do; just following my path. To be completely honest, I don’t know how I’m gonna change the game. I just wanna coexist within the game and eat, and build my fan base. But if I had to say how I’ma change the game, I’d say I’ma make humility the new swag, let my music speak for me, and if it hasn’t addressed this issue yet…stay tuned…

My goal in hip-hop is: To create a more nurturing environment for the growing artists in the markets I lived and grew up. And to also make a name for those places, namely Monroe, Louisiana and Columbia, SC.

I’d like to work with: J. Cole cause he’s in a good ass position and he’s from North Carolina, and caught Jay-Z’s ear. His story alone motivates me and makes me wanna create. A collab with him would be GODLY.

B.oB. I met him a couple times in 2008, I believe when he had just got signed and was working his DJ Zmallz Cloud 9 mixtape. He was unknown then but I was a huge fan. We never really connected, though. I was fresh on the scene, just dropped outta high school, and knew nothing of networking. I’ve been watching his career from the start and its been a huge motivation as well. I’ve worked with his Ham Squad bro, Playboy Tre, but I would love to work with B.o.B. Frank Ocean; dude is a breath of fresh air. His songs are written incredibly. Also, Kendrick Lamar, Bilal, CyHi Da Prynce, Hi Tek and Phonte.

I’m gonna be the next: Person to become a staple in hip hop without gimmick. Langston Hughes, minus all the scholastic achievements.

To check out more of my music you can go to: At ReverbNation, my YouTube page, or on Twitter and Facebook.

  • Pingback: Writer's Block Media

  • http://Soundsfamiliarrecords.com Michael Conner

    You’re doing SC proud homie. I hope people really read your interview. Great insight and answers. Not a bunch of flash and corniness. Just good music and honesty. This is what hip hop WILL and should be. Keep grinding my dude. Million Dollar Dreamz is definitely a million dollar team.

  • http://www.twitter.com/ChampagneSmitty Smitty

    MMD! Good look homie.

  • http://www.twitter.com/ChampagneSmitty Smitty

    MDD! typed too fast.

  • thebreak

    xxlmag stays with the exclusive! NICKI MINAJ SEX TAPE LEAKED!! www.loot6.com

  • http://www.writersblockmedia.net R.

    This is pretty damn dope. warrenJae is the truth. I’m glad XXL is taking notice.

  • http://www.h1gher.com KJ

    good to see the home state get some national publicity in hip-hop. keep up the good work.

  • http://grindinmagazineonline.com Lisa Muse

    That’s that real SC music, stand up and take notice world, we are here, we are talented and we are strong. s/o warren jae and the million dollar dream team.

  • Pun Life

    Yep Yep!

  • http://booniemayfield.com Boonie Mayfield

    i’m not a bit surprised to see this brotha gettin’ his shine on here… and i won’t be surprised about the many more achievements to come in the future. i’ve known warren for 5 years now… (but still have never met in person, lol).. and he quickly became like a little brother to me. watching and hearing him grow as an artist has always made me proud. i’ve always believed in him and I must say that every achievement that comes his way is WELL DESERVED! He’s one of the few upcoming artists who makes music that comes from the HEART and SOUL, regardless of the trends. Keep it up, bro! You know we still got work to do in the near future as well.

  • http://www.hlevation.com T Rich

    Congrats man.. Big step.. Keep striving and repping SC