• S
    • M
    • L
    • XL
    • XXL
      • XXL
      • XL
      • L
      • M
      • S

Trae
Life Goes On

RAP-A-LOT/ASYLUM
M.gif
Since making his debut on his cousin Z-Ro’s 1998 LP Look What You Did to Me, Trae has emerged as a staple in Houston’s underground scene. After a string of regional hits, the Screwed Up Click representative signed to Rap-A-Lot Records last year and released his overlooked national debut, Restless. Undeterred by the lackluster response to his premier project, Trae goes for broke with his latest effort, Life Goes On.

They say imitation is the sincerest form of flattery, but in this case, Trae gets carried away. Displaying an obvious admiration for Tupac Shakur, the H-Town native references and borrows from the late great throughout. On the familiarly titled “Against All Odds,” Trae plugs 2Pac’s verse from “Deadly Combination” into his brawny battle cry. The title piracy continues on the introspective “Smile,” featuring Styles P and Jadakiss. Even his standout collaboration with Rich Boy and the Inc’s Lloyd, “Ghetto Queen,” lifts the same sample as ’Pac’s timeless cut “Pain.”

Although the swagger jackin’ eventually subsides, Trae still relies heavily on outside assistance to make his mark. Going flow for flow with Lil Wayne on the bouncing “Screwed Up,” the drawling Southerner falters with weak lines like, “Up in these streets I’m like a kid, ’cause I love to get lost/And stay packin’ something that love to break a hater off.” The street orator shows more promise when he speaks on matters of the heart. The touching “Give My Last Breath” finds Trae admirably paying homage to all his fallen soldiers: “Bring back Screw/Matter of fact, bring the whole crew back/And if we never see each other, I love you/That’s a fact.”

While Trae also makes an impact with grittier cuts like the lyrical clinic “The Truth” and the emotional title track, these gems get lost amid the abundance of guests and the extended playlist. Providing a more personal touch would’ve helped bolster the Texan’s national campaign, but, as is, Life Goes On only leaves hope that the third time’s the charm.—THOMAS A. HARDEN

  • dr.j

    xxl just don’t understand.

    • http://www.google.com Donameche Wright

      fuck yall trae da truth round her all u fakas like hearin fake rappas,cant nobody fuck wit trae especially dem weak hoes yall named U NIGGAZ DONT WANNA KNO ABOUT SOUTH U NIGGAZ BETTA TAKE ANOTHA ROUTE.ABN 4LIFE

  • DAT NIGGA DAYVION

    i heard trae about to sign to g-unit north west.with them other cats out there in anchorage and jenou.he gonna be burnin out there.trae had that voltron type flow that freak ass niggas cant fuck with!!real.

  • Hollywood

    Real talk, they just dont understand. I never even been to Houston, but I know this dude’s CD is banging. I bopped that thing for about 2 weeks straight.

  • Tha Truth

    XXL fails again

  • aliige33

    This review is completely false. he doesnt know what hes talkin bout. He dont understand

  • ghost of screw

    wat the fuck an M are u guys drinkin too much syrup

  • C-W-D Jr

    WTF? I been jammin’ Trae since the Guerilla Maab days and he ain’t never been known to drop wack music. His album is better than most of the shit that came out this year. Yall trippin’ XXL!

  • Trae = Garbage

    ya right you know this CD is garbage

    • Big H

      Like Lil Keke says, “Came from the bottom to get it, this what I got
      I’m sticking to the plan my man, like it or not
      Enemies with greed and foes, I got plenty
      I’m loved by few, but hated by so many”

      You are garbage. Trae is the Truth. Quit hating cause he does not sound like all that commercial bull. Nobody wants to hear the truth anymore they rather go to the Candy Shop.

      Long Live Houston Rap!!!

  • Ak74

    WOW u guys r crazy for not given this cd a XXL.
    Trae is one of few artists who produce an entire album that u can listen from front to back. I have to say i disagree completely with an M as a rating, I havent stopped listening to this CD
    since it was released. Come on XXL, get on ur grind.

  • Nadda Nathan

    You gave him an M this brothers record is bangin from beginning to end,yall should relax and take notes mf gave hurricane chris an xxl,what the fuck?Trae one of the best to come out of Houston in a while,Yall trippin.

  • http://www.myspace.com/pilasito512 Pilarito

    Yall are trippin on dis shit, 4-real, Trae’s collab songs go hard and there’s chemistry. I like the songs on dis album, I jus don’t like some of the skits. But the album go hard, at least an L but it really deserves a XL.

  • http://www.xxlmag.com Balla

    What The Fuck is this An M Just Jump off the bridge you fuckin dickriders are you serious This Dude is the most talented dude in this fake ass game and you give him an M THE Rewiewer is a bitch who most get fired,,, What the fuck I been LISTENIN to Life Goes On since October 23rd over & over again This shit makes no damn sense This Album is an XXL what the fuck is this the reviewer was bumpin his head to Gucci Mane while he was trying to figure out the difference between Trae the other bitch
    I feel sorry for you XXl You just gave the best Album of 2007 an M

  • Screw Head

    Ya’ll need some new reviewers or sumthin! This is one of the best albums thats come out this year. XXL just don’t understand!

  • http://pitlanta.blogspot.com Maurice Garland

    Yeah…I dont know about this one brah…an M? Im almost sure that ‘Pac aint the only person to have used the word “Smile” for a song title…Ill put a Bank on that one…and since when is sampling ‘Pac considered biting?…everybody and thier mama samples ‘Pac. Yeah…Master P and Ja Rule took it overboard when they would do it, but dang, some folks do know how to do with class.

  • DirtDogggy

    Oh shit. Extra Medium, never seen one that low.

    How many albums got a Small ?

  • Infamous

    WTF!? I mean I’m not sayin this is a classic or somethin but y’all be givin every second album a xl, even Hurricane Chris had a xl!!!

    And now y’all give a M to Trae… i just don’t get… XXL is still a dope mag and a dope site but those reviews…I just don’t get it…

  • PURPLE HULK

    TO THE PERSON WHO WROTE THIS REVIEW

    KILL YO SELF, FAGGOT
    YOU WERE PROBABLY TO BUSY TAKING DICK UP YOUR FAGGOT ASS TO LISTEN TO A REAL HIP HOP ALBUM, I HOPE I NEVER SEE YOUR FAGGOT ASS IN PERSON, DUMBASS

  • Show

    You give hurricane cris or whatever his name a L and u give this a M. i support this magazine but you guys just screwed up and whoever wrote this article needs to get fired on the real

  • http://xxlmag TEXASNEWYORKER

    im from houston and the only cats that bump is SLIMTHUGGA,PUAL WALL,CHAM,KEKE,SWISHAHOUSE NIGGAZ….sorry mo city and the southside act like NEWYORK youre time has passed get over it J PRINCE RUN THIS CITY

  • tha yung 1 of abn

    hey check this out the big homie trae doing what he got to do to give people good music and to take care of his family. how u gone talk about shit you dont know he comes hard and he streets i bet cant no one can deal with the stuff he deals wit the way he do he takes his pain and put it out there for you every song got a meaning to it and thats whats up and if you dont like it shit come holla at them abn boyz

  • THA YUNG 1 OF ABN

    WHAT THE FUCK XXL TALKIN ABOUT? TRAE COMES HARD AND HIS MUSIC ALWAYS HAVE A MEANING TO IT JUST LISTEN TO THE MUSIC AND TRY TO UNDERSTAND A HARD WORKIN BLACK MAN AT HIS BEST. THE FUNNY THING ABOUT HIM WHEN HE GIVE 20% HES BETTER THEN HALF THE RAP GAME HE RIGHT THERE WITH THE BEST AND IN MY EYES HES ONE OF THE BEST

    • abn supporter

      WHAT THE FUCK IS WRONG WITH XXL? THEY WILL GIVE SOME CORNY MOTHERFUCKERS LIKE TONY YAYO AN XL BUT TRAE THE TRUTH AN M? YOU NEED TO KILL YO SELF. THATS WHY THE SOURCE GETS MORE RESPECT THAN YALL. XXL IS JUST COMMERCIAL BULLSHIT. FUCK EM. KILL YO SELF

      HERE ARE THE ASS REVIEWS OF THEIRS

      GUCCI MANE-L
      TRAE THE TRUTH-M
      HURRICANE CHRIS-XL
      TRAE THE TRUTH-M
      YUNG JOC-L
      TRAE THE TRUTH-M
      HAVOC-L
      TRAE THE TRUTH-M
      KIA SHINE-L
      TRAE THE TRUTH-M

      GET MY DRIFT? YALL NEED TO QUIT WITH THAT COMMERCIAL BULLSHIT AND RECOGNIZE THE REAL AND STOP LETTING RAPPERS PAY YOU FOR XL’S OR XXL’S

  • M.PAIN

    TRAE THE TRUTH PERIOD. XXL YALL TRIPPING, SLEEPING ON THE REAL BUT IF YOU CAN’T SEE REAL YOU MUST BE FAKE. HOUSTON TEXAS THE SHIT.

  • ishbon

    trae is a typical southern rapper…. below average lyricism. i’d doubt if trae passed the 8th grade.

  • PURPLE HULK

    trae is a typical southern rapper…. below average lyricism. i’d doubt if trae passed the 8th grade.

    I THINK YOU MEAN TYPICAL NOW RAPPER
    GOODIE MOB, OUTKAST, ARRESTED DEVELOPMENT, UGK, LB, STRANGE FRUIT PROJECT, >>>>>> 50 CENT, JA RULE, DJ UNK.

  • YUNG BOS

    WHAT THE FUCK IS WRONG WITH XXL? THEY WILL GIVE SOME CORNY MOTHERFUCKERS LIKE TONY YAYO AN XL BUT TRAE THE TRUTH AN M? YOU NEED TO KILL YO SELF. THATS WHY THE SOURCE GETS MORE RESPECT THAN YALL. XXL IS JUST COMMERCIAL BULLSHIT. FUCK EM. KILL YO SELF

    HERE ARE THE ASS REVIEWS OF THEIRS

    GUCCI MANE-L
    TRAE THE TRUTH-M
    HURRICANE CHRIS-XL
    TRAE THE TRUTH-M
    YUNG JOC-L
    TRAE THE TRUTH-M
    HAVOC-L
    TRAE THE TRUTH-M
    KIA SHINE-L
    TRAE THE TRUTH-M

    GET MY DRIFT? YALL NEED TO QUIT WITH THAT COMMERCIAL BULLSHIT AND RECOGNIZE THE REAL AND STOP LETTING RAPPERS PAY YOU FOR XL’S OR XXL’S

  • http://www.fuckxxl.com ABN supporter

    GUCCI MANE-L
    TRAE THE TRUTH-M
    HURRICANE CHRIS-XL
    TRAE THE TRUTH-M
    YUNG JOC-L
    TRAE THE TRUTH-M
    HAVOC-L
    TRAE THE TRUTH-M
    KIA SHINE-L
    TRAE THE TRUTH-M

  • rich n 08

    I HAVEN’T HEARD THE CD BUT I DO KNOW THAT XXL GIVE SOME FUCKED UP REVIEWS. I’ve heard some of Trae’s songs and I know he spit about real shit. HOW COULD SWIZZ BEATS AND HURRICANE CHRIS GET AN XL AND TRAE GET AN M. THIS IS ONE OF ABOUT 100 REASONS WHY HIP HOP IS DEAD. THESE STUPID ASS REVIEWING PEOPLE WHO AREN’T FANS OF THE MUSIC. GET OUT OF HIP-HOP IF YOU DON’T HAVE PASSION FOR THE CULTURE. TOO MANY SUCKA ASS PEOPLE ARE IN HIP HOP GIVING REVIEWS AND SHIT AND DON’T HAVE A GOD DAMN CLUE. LET’S GO XXL, GET YALL SHIT TOGETHER STOP RAPING THIS CULTURE, I’M SICK OF IT. HIP HOP IS NOT LIKE IT USED TO BE. TOO MANY CORNBALLS THAT CONTROL WHAT PEOPLE SEE AND HEAR, THAT’S REAL TALK AND FUCK G-UNIT

  • CMR

    This is the worst review xxl has ever given. You would give all those other wack ass cds better ratings and give Trae an M? Man the Trae, Scarface, Jay, and a hand full of other albums are among this years best. How the FUCK could u give this man an M???? Reviewer of the Trae cd, quit your job.

  • Playboy-C

    “Trae still relies heavily on outside assistance to make his mark”

    IF DIS DUM NIGGA HEARD RESTLESS HE WOULD KNO DAT TRAE DONT NEED ASSISTANCE…GUESTS JUST MAKE THE SONGS HOTTER…BUT THIS A DUMB REVIEW THIS PROLLY LAME ASS WHITE BOY PROLLY REVIEWER NEEDA GET SHOT REAL TALK ….HE MUST BE ALL ON LIL WAYNES DICK AND OTHER FAGS DICK….PROLLY A OLD WEST COAST DICK RIDER JUST A DUMB ASS REVIEW MAINSTREAM LOVERS

  • AxelThaBoss

    You gotta be fucking with me and M? Yall gave Hurricane Chris a XL or whatever? He is a horrible rapper (admit it he is) Rap on the radio these is pretty much all garbage (expect a small percent) This is one of the best albums this year. He is one of the best lyrical rappers from Texas and I can back that up with proof. Yeah so what if he sampled shit off of Tupac and shit but dont alot of people. “Against All Odds” is a bangin ass song with a bangin ass beat.
    Thomas Harden fuck you.

  • http://www.yahoo.com what it do?

    trae is one of the best in the game. XXL your trippin . Life goes on at least deserved an XL. And restless is a classic album. ABN 4 life

  • Young Ape

    Look mayne…. To set the record straight for you simple minded ass individuals that reside from every where else but the Durty Third. This is what we bang and this how we live. To give somebody that speaks the real over wax a M is not only disrespectful but also a true slap to the face to the artist. On the cool im tired of mags thinking they can give an honest review of an album when they honestly can’t even grasp the scope of the person bearing their soul on a cd. To make a long story short, in the words of the immortal Chad “Pimp C” Butler stop hating the TRUE Durty Third and get some respect for yourself and leave them gimmicks Kats alone. Real talk.

  • Texas Lou

    Personally i aint heard this album yet till it come out slabed or screwed up but i know for a fact that Trae da truth and for that alone he should get reckognition but let’s face it Z-ro is a legend what ya’ll know bout that or grey screw tapes slowed down ugk Texas is still underated come by my neck of the woods da Rio Grande Valley tha tip of South Texas and see all the talent trill talk baby…Chunk Duece

  • Xxl?

    Well, nothing i can say but this album is 4out of 5. Most releases now a days are 1 hit single and the rest of the album is trash, Trae’s shyt bumps from track 1 to 20. Quality

  • Brandon

    What da fuck is up wit ya’ll giving this nigga a M thats sum bullshit.Ya’ll need to get ur fingers out ur asses and show H-Town sum love already. They Deserve that shit already and earned it by other foos. And Too all Ya’ll Haters MY DICK HOE.

  • http://XXL jazzyred2007

    Man, XXL is really tripping. Trae album, “Life Goes On” be jamming. I was at the album release party and there was so much support there. Trae is basically the only nigga from Houston, Texas that speak the truth. He’s not always talking about females, sex, cars, and money. He talk about the things that we are really happening in the hood. He talks about LIFE AND DRAMA. He is real and nothing less. XXL is wrong for giving him a, “M”. What the fuck is that about? But shit, FUCK THE AUTHOR THAT IS HATING. There is always gonna be someone that is gonna hate on him and thats doing nothing but making HIM STRONGER. He is the realest nigga and can basically out do many big time rappers.

    So whoever wrote this article must not ENJOY the real music that is being put out. Its about time a real artist is being noticed. Whether there is an asshole that don’t enjoy his music or us fans that will support him always.

  • Houstunna

    Yall muthafucca needa get yo head out your XXL pussy holes ya feel me. Ma nigga trae been destroyin records in the H and in the south since i can remember. Since ABN, and SLAB ma nigga…and his Restless album shoulda been up there wit the big boys…and he finally cum out wit some commercial shit and yall give him an M…and Hurricane Chris a fuckin XL…yall might as well give Soulja boy a XXXL then cot damn. Man XXL needa step up..ima start fuckin wit Source ma nig…yal den pissed a H-Town nigga off..Trae deserve betta than that…and if yall aint ready for Trae…then yall show aint ready for what the H ready to serve…REAL TALK…>100

  • Mista C

    XXl needs to re-review this album and upgrade that rating, fa real!

  • http://www.myspace.com/12roundz Superstar Jonez

    THAT NIGGA DACHAO!!!!!!!!!!!!!!
    That nigga is fire!!!
    I RUN XXL Magazine and ill tell you THAT YOUNGEn iz fire
    Im tryna promot this KID
    myspace.com/officialdachao

  • http://www.myspace.com/desertstormwest STEELIX

    Hell yea i checked that DaChao nigga out and he taking over the game and he about 17!!!!
    How tha fuck he take over and he freestyles all of his trax???
    he a good lyricist and artist for the hood and ladies

  • http://www.myspace.com/noose manny

    Where is dachao from

  • http://www.myspace.com/12roundz Mizta Fatz

    Dachao was born n philly raised n oakland caifornia

  • http://www.myspace.com/technoteamhits Gangaskhan

    He reminds me of Yung Berg cuz they bof lyricists and make songs for ladies too…

  • http://myspace.com/rapstardna Hank Hill

    He got more street Credit then Yung Berg

  • http://www.myspace.com/savage XXL Educatr

    NO!!! dachao is not more hood than berg.
    they r both hood but berg is more hood

  • http://www.myspace.com/wazguudgoon Bizzy Da-bone

    yea yung berg is harder than dachao.

  • http://www.myspace.com/beeda yuridiana

    dachao is hella cute :]

  • K.C

    mane these dudes trippin hard. That trae cd went live like his music always has and the media still throwin salt on him and every other rapper from Houston. He had to grab someone like Wayne cuz if he didn’t people would’ve just ignored him like they ignore Z-Ro. Fuck XXL Trae go hard.

  • HIP HOP LIVES DOWN SOUTH BYTCH

    TRAE DA TRUTH, XXL is hatin on da southern shit real hard,, bcuz yall just started listenin 2 da southern rap,, yall listen 2 a song called smile n see wut da fuk trae about,, (FUCK XXL)

  • http://www.xxl.com Money

    You all should fire the reviewer.

  • CMR

    Imm still pissed at this review..fuckers

  • SLAB

    this whole review of this album doesnt make any sence…..XXL go listen to Will Smith.
    ow yea and fuck this little bitch thats getting payed off for reviews THOMAS A. HARDEN. Its easy to say an album is wack hiding your face behind your little internet

  • http://XXLMAG.COM geronimo_2g

    I GIV THIS ALBUM AN XL SO YALL CAN SHOVE YOUR M UP YOUR ASS WHAT DA FUK TYPE OF DUDES U GOT AS REVIEWERS OBVIOUSLY SUM WEAK MAINSTREAM DICKRIDERS BUT NOW I KNOW YALL AINT STREET SO I RATE YALL MAG AN S FOR SHITTY !

  • blu boy

    trae dropped da best album n da game also scarface and zro and all h town rappas. but da xxl give good grades to dem fake ass, pussy fucc ass niggaz. all dems pussies commercial. dey cant fuck with da south.
    xxl fuck yall fake ass niggas and dem pussy ass crackers dat pay yall stupid ignorant dick sucking mudafuckas

  • EMSsk8r

    straight up garbage……

  • yungC12

    THOMAS A. HARDEN….u r horrible at givin’ album reviews…this album gets a XL automatically. im still bumpin’ this…trae da truth…get ya game up son…1

  • Noel

    The guys who write these reviews are idiots. Trae is the truth. This album is hot.