What really happened to Alfamega

The other day, when the Smoking Gun outed Alfamega as a snitch, it was rumored that he was laid up in the hospital with two broken legs. Word on the streets was that the police beat him up, and I figured it may have been payback for blowing his cover. Police aren’t really supposed to beat the crap out of snitches for blowing their cover, but you know 5-0 gets away with doing all kinds of illegal shit.

Two broken legs didn’t sound like a normal injury to me. I’ve had a couple of broken bones in my right leg, courtesy of the Internet Soldiers, but two broken legs sounds like some shit you get for trying to shove your arm up a stripper’s vagine, over on the East Side.

Then Alfamega just kinda up and disappeared. I know some people were trying to contact him, presumably for the sake of journalism. He wasn’t in jail anymore, but he wasn’t at home either. Though I’m not sure home would have been the best idea anyway, given what I know about the code of the streets. He was rumored to be in jail, but I guess no one thought to just call the jail and find out what happened.

Enter the Smoking Gun.

I read there just now that Alfamega has been in police custody since like a week before he was outed as a snitch. He got pulled over for speeding or whatever, and the cops found a loaded, stolen gun in his car. Then he resisted arrest, took off running and jumped off a bridge or some such. Hence the two broken legs. He spent a couple of weeks in jail, then he got out on bail this weekend. If he’s convicted of the gun charge, he could get sent up for 10 years.

A few thoughts on this matter:

1) I guess having his sentence reduced by tattling would be out of the question? If I was Alfamega, I’d have to seriously consider it. I mean, everyone already knows he’s a snitch anyway. And look at the way T.I. just up and bounced him from Grand Hustle, even though we don’t know for a fact that Alfamega was the one who got him caught trying to buy those machine guns. Only thing is, it might be difficult placing him in the witness protection program.

2) Alfamega is a fucking beast of a man. The police report says they tried to subdue him with pepper spray, but it didn’t seem to have any effect. I wonder if he’s immune to it, from having been sprayed with it so many times. It didn’t seem to have any effect on him at that ghetto awards show either. In those pictures, he had a big shit-eating grin on his face, even as he was being sprayed. They said a baton didn’t have much of an effect on that cue ball noggin of his either.

3) I wonder if there was some sort of link between Alfamega getting busted and his being outed as a snitch. Maybe there was some sort of tacit agreement that, as long as he didn’t get caught trying to shoot up the club at 2 am (it sounds like that’s what he was up to), no one would know he was the guy who dropped dime on T.I. But then he did, and the next thing you know, there he is on the Smoking Gun. I wouldn’t be surprised. You’d think it wouldn’t be that easy for the Smoking Gun to out a federal informant.

T.I., meanwhile, has been off marching with Al Sharpton against gun violence. Roffle. I wonder if Mr. Do received some sort of fee, or if he figured it’d be good publicity, which he could go use to do something else for which he could charge a fee. The whole thing was obviously just a publicity stunt to take people’s minds off of Alfamega, and to make it seem like there’s a legit case for him only serving a few months in prison. Also, I wonder if Mr. Do was aware of T.I. going on the radio and kicking Alfamega out of Grand Hustle for being a snitch. Which is not to say that he was definitely wrong for what he did. I’m just saying. It doesn’t necessarily jibe with his image as a reformed con. It probably should have been addressed, if he was at all interested in being taken seriously.

  • mario

    Pierzy!

    • MM

      why does comment 2 say “no one would know he was the guy who dropped dime on T.I.” ummm- since when is that true. the documents referred to a ’95 case AND in re: to the present TIP case, his bodyguard wore a wire and was a informant, Alfa had nothing to do with that.

  • Pierzy

    Two broken legs is definitely not an injury normal people sustain on a regular basis…unless they owe $40 on a pool game or something…

  • Radames

    Maybe all of these rappers being outed and whatnot is a sign that the trapper rapper era is coming to an end.

    Hopefully real hip hop makes a comeback.

  • http://www.smh.com Sleeze Money

    Life is just all around bad for Alfamega. I would definitely find any way possible to throw people under the bus.

  • http://tonygrands.blogspot.com Tony Grand$

    Damn, for a dude who’s based his life (for the past year or so) around helping the misguided find their way, he sure was quick to kick ol’ Mega to the wayside.

    He didn’t do that with the little light skinned dude who stole from people & ended up on Tyra for beating his baby moms (I’m not the only one, stop fronting).

    Based on what I’ve read about Mega’s episode with the rollers, sounds like my dude REALLY didn’t want to see a cell & for good reason it seems……..

    Whether he snitched or not, couldn’t care less, but the guy who’s involved has had his name plastered on the Nets. So, all cats are out of the bag @ this point.

    Stay tuned……….

    • Jamal7Mile

      What’s up Tony Grand$?

      EVERYTHING I’ve heard about InfoMega, from the Shawty Lo smackdown to the 30ft jump off a wall or bridge… I’m thinking this is the 6 million dollar man or some incredible Hulk mofo. Running from armed ATL cops, pepper spray don’t work, knocking dudes out cold with a “slap”?? All the way up to when he broke an ankle (or two?) did I realize Infomega was actually HUMAN!! Before that, I thought he was on some Terminator shit that the government unleashed on us with a mission to “gather information” by any means neccessary!

      Ha!!

      • http://tonygrands.blogspot.com Tony Grand$

        What up 7mile!?!

        Yeah, this dude better be as close to the Terminator as fucking possible facing multiple years in the pen.

        Regardless of the comedy, I hate to see young men (of any race/ethnicity/culture) devote significant chunks of their lives to the correctional system. I know cats have to get their “survival” on, but damn.

        $yk said earlier “brothers, get some knowledge”…..that’s the best advice I’ve heard today.

        Now, back to comedy…..yeah, I’m waiting for TMZ to reveal that he’s some hood Frankenstein creation gone wrong. I’ll add his to the many episodes that “Cops” should have taped.

      • kelito-vision

        ^^^^^lmao

  • DevoG

    I wonder if the Feds are gonna get at SMG like the LAPD was supposed to get at TMZ.(didn’t mean for that to rhyme). I also wonder how many celebrity snitches are out there.

  • PARIS PERSHUN

    **WHILE RUNNIN’ FROM THE LAWS**

    ALFA: (CALLS TIP BRATHIN HARD AS FUCK) GRRRRRR AYE!!! CAN YOU COME PICK ME UP???? GRRRR

    TIP: WHO DA HELL IS DIS SHAWTEE!!!!!

    ALFA: MAYNE YOU KNOW WHO THE FUCK DIS IS… GRRRRR!!!!

    TIP: WHATS WRONG WITCHU SHAWTEE? ME AND TINY WAS ON OUR WAY TO OUR WEEKLY CRIMESTOPPERS/NEIGHBORHOOD WATCH MEETING!!!!

    ALFA: (BREATHIN’ EVEN HARDER) GRRRRR YOUSA BITCH MAYNE. THE LAWS JUST SPRAYED ME WIT SOME SKUNK PISS-IN-A-CAN.. THAT SHIT GOT ME ITCHIN..

    (ALFA SCREAMS AS HE FALLS OFF THE TOP OF THAT BUILDING TUPAC AND OMAR EPPS WAS FIGHTIN’ ON TOP OF (SEE JUICE)

    TIP: HELLO!!!! HELLO SHAWTEE!! (LOST LOOK ON FACE) MAYBE HE GONE MEET US AT THE MEETING..

    ALFA: (AFTER 45 FOOT DROP) DAMN… AINT THIS A BITCH. I DONE BROKE MY LEGS MAYNE!!! AHHHHHHHH!! (GETS BACK UP AND CONTINUES TO RUN WHILE BONE IS DANGLING OUT!!)

    YOUNG DRO: (SPEAKING INTO THE MICROPHONE UNDER HIS POLO COLLAR) I THINK I FOUND EM’

    ……….OK I’M GETTIN LOST WIT IT…. SOMEBODY ELSE PICK UP….

    • JCITYHUSTLA617

      WHERE THE FUCK DID YOUNG DRO COME FROM? LOL………..DRO’S NEXT ALBUM SHOULD BE CALLED 2 SNITCH OR NOT 2 SNITCH THAT IS THE QUESTION FEATURING T.I AND FORMER GRAND HUSTLE AFFILIATE ALFAMEGA LOL IT CAN BE A CONCEPT ALBUM WHERE AT THE END HE MUST EITHER SNITCH ON EVERYBODY THAT KILLED SOMEBODY OR SERVED DRUGS IN HIS SONGS LOL

      • PARIS PERSHUN

        ^^^^^^^^^^^^^^^^^
        THAT SHIT IS HILARIOUS

  • geico lizard

    Al Sharpton is hanging close to TI so he can get with some rap groupies. Al likes to frontrun everybody just like when he and messy jesse waited until Obama was ahead to support him over hillary. Alfamega should take some acting classes and try to make it in hollywood playing a bodyguard or thug in movies because his rap career is over.

    • DevoG

      …..or playing a snitch. He could have been one of Frank Lucas’s country cousins.

      • SbuJah

        TI beat him to that one, homey

  • $ykotic

    “YOUNG DRO: (SPEAKING INTO THE MICROPHONE UNDER HIS POLO COLLAR) I THINK I FOUND EM’…”

    AH HA HA HA HA HA HA HA!
    *coughing, wake and bake down wrong pipe*

    Alf had the Ghostface theme music “Run” in his head.

    Your supposed to run BEFORE they get the goods. Not after.

    • http://tonygrands.blogspot.com Tony Grand$

      “Alf had the Ghostface theme music “Run” in his head”

      Lmao!

      I can just see it, in slow motion, Ghost screaming “RUN”! while this dudes is hurdling stray cats & potholes….

      Hahahahahahaha

      • Pierzy

        “My belt’s in the crib on the floor by the two-way…”

        Alf running and trying to hold up his pants!

        • $ykotic

          LMFAO!

          Man, regardless of how tough this guy is he makes some funny ass moves.

          My homie calls them the Police Snitch Corps.

          Brothers PLEASE get some knowledge…

        • og bobby j

          “my timbs starting to feel like nike airs on me”….jada murked that…..

  • latino heat

    people really can become immune to pepper spray. around 01 or 02 i was at this birthday party at a lil hole in the wall club with about 100 people or so there. all of a sudden everybody starts choking and one by one they start walking out of the place. before long everybody is outside. after a few minutes we go back inside and our boy Dele is STILL sitting at the table eating hot wings like nothing happened! now this man has been pepper sprayed and maced more times then he or i care to count, so he says, “cuz that shit don’t bother me no more”
    it turns out a can of pepper spray went off in some chicks purse, and that’s what cleared the place.
    moral of the story is Alfalfa could be immune to that shit by now.

    • Brahsef

      LOL

      “cuz that shit don’t bother me no more”

      Becoming immune to pepper spray is prolly not a good look. That shit is hilarious though.

      • latino heat

        big co-sign on that. my ex pepper sprayed me one time. (crazy bitch) that ain’t no shit to become immune to.

    • yoprince

      LMAO @ sunn eating hot wings looking around like nothing happened

  • http://myspace.com/talkofdatownpromotions ihelentellem

    T.I is marching around against gun violence because it is part of his sentence as a community service. I think alfamega did have something to do with getting T>I caught. I think the feds were dying to catch up with T.I and used Alfamega to infiltrate grand hustle and bring down T.I.. and I think T.I> snitched on someone too because aint no way in the hell, I dont care how rich u are,that u are getting only 10 months in jail for all them damn guns he had.

  • Dallas Penn

    Bol, do the knowledge on Al Sharpton being a Federal informant…

    http://www.strangecosmos.com/content/item/23284.html

  • Arcey

    life’s a bitch for ‘Mega…

    Nigga is 36, been out for a few years after 7 years in the bing (BTW, I remember an ad in XXL with him drapped in a confedarate flag, before getting down with T.I., maybe around ’05-’06), got down with Grand Hustle, did “Hurt” then went back to T.I.’s background.

    Got into bullshit at that award show where the nigga 1st showed the world he was a beast, as bol put it, then nothing…
    Then this shit happens, SMG blowing is spot, followed by this hittin’ the ‘net to add insult to injury, pun intended!

    WTF is it karma? for snitchin’ then!??
    What did he do as a young’n to go thru all that?

    Once in jail (for 10 years = 46 Yrs. old!), I feel his life’s gonna be even more mediocre – I mean niggas’ll know him, some might try him with either him getting killed or him killin’ them so more time… Wow!

    Or he just might commit suicide, DAAAMN!

    somehow I feel for him, on some human being shit

    • Trust

      I am personally aware of quite a few things that he did- and not even as a young’n… to deserve every bit of kharma coming at him right now. I told him kharma would get his azz one day- it took a minute, but it happened. And Im sitting back just watching the show.

    • LB

      Well man, it really ain’t over when you get out. It’s just startin back again. Becomin a household name will definately be at the bottom of his list by then. I hope dude keep his head up and seek change.

  • Billy Costigan

    Al Sharpton is also a documented federal informant. True story.

  • JCITYHUSTLA617

    IT DOESNT MATTER IF I FIND ALL THIS AMMUSING BUT WHATEVER HE DID WAS OVER TENYEARS AGO SOMETIMES PPL GOTTA LET SHIT GO AND DAMN I DONT KNOW ANYONE HAVING A WORSE COUPLE WEEKS THAN INFOMEGA LOL ITS KINDA SAD…KINDA

    • http://tonygrands.blogspot.com Tony Grand$

      “INFOMEGA”

      Lol

  • dead prezident

    stupid motherfucker. It’s never been a secret who snitched on TI and it wasn’t Alphamega:

    http://www.thesmokinggun.com/archive/years/2009/0403091ti1.html

  • yungREMO

    THE WAY THESE RAPPER BUISNESS SPREAD IT WOULDNT EVEN SURPRISE ME,IF 1 OFF THESE NIGGAS IS A FED.

  • http://tonygrands.blogspot.com Tony Grand$

    What up 7mile?!

    Yeah, dude better as close to the Terminator as fucking possible looking @ multiple years in the pen.

    He’s like a hood Frankenstein, busting through walls, & putting pepper spray on his nachos.

    If you’ve seen “Frankenstein”, let’s hope TI isn’t one of the “pretty things” he likes.

  • latino heat

    lmao @ Tony G and 7Mile creating “Infomega, Hood Frankenstein”.
    sounds like some shit Ron Mex would come up with. you 3 should colab on a whole story about it. it would be hilarious.
    Ty Ty could try and pepper spray him like he did R.Kelly and ‘Mega would just pick him up and tear him in half or some shit. just a idea.

    • Jamal7Mile

      Not a bad ideal, Latino! LOL! I can’t claim the copyright on “Infomega” though. I think the homie JCITY came up with that, or maybe I saw it at AllHipHop.com RUMORS.

  • http://www.atlstateofmind.com SpottieOttie

    Now ya’ll should know ATL PD didn’t break his legs…they don’t fight, they bust guns

  • chillin mayne
  • grizz

    Everybody in the game seems to be gay or snitches wow I dont love HIPHOP NO MO SHE’sA HOE

  • Pingback: Hip Hop At Lunch | A Daily Hip Hop Blog And Email