Joe Budden’s e-stans clearly have him gassed

It occurred to me that Joe Budden might be the least talented rapper to be really adamant about his dedication to the craft of MCing, but then I was reminded of when Lil’ Wayne was going around calling himself the best rapper alive, a few years ago, before the sizzurp got the best of him, and he started using auto tune and mumbling a buncha bullshit, and of course he became more famous than ever.

So I guess it’s a toss up!

In case you haven’t heard, Budden is all pissed about this list of the top 50 MCs evar or some such in the new issue of Vibe, with Eminem on the cover. He’s upset that he only came in 32nd, and I guess there were some other problems with the list – like, apparently Bow Wow’s on it. I’ve yet to see the list myself, but I don’t have any problem believing it’s bullshit, since it’s in Vibe and all.

However, I would like to point out that, while Joe Budden was only 32nd on the list of the top 50 MCs, I was 29th on the list of the top 50 hip-hop blogs. And that’s not even taking into account my contentious relationship with various members of the staff there over the years.

Also, I should point out that I didn’t watch any of the videos or listen to any of the audio of the interviews and what have you. My bad. It’s just that this is a Friday, and it’s been a long-ass week, and all I wanna do is put myself in an alcohol induced coma for 10 hours or so, but I’ve got a lot of shit to do before I’ll be able to. And obviously nothing involving Joe Budden is gonna be very high on my list of priorities.

So, I guess Budden put together this video response to the Vibe list, and he decided to pick Method Man, of all people, as an example of an MC he should be ranked higher than.

I’m assuming he singled out Meth because he’s got such a bullshit body of work. Tical, which I haven’t heard since it was relatively new was easily the worst of that first round of Wu solo albums. (Which were all killer, mind you.) And he hasn’t done anything worthwhile since, album-wise, except those Blackout albums. I reviewed the new one today on my own site. It’s not half that bad.

Of course, Joe Budden isn’t qualified to carry around Method Man’s big bag of weed. The song “Method Man” itself > Joe Budden’s career. But then Budden couldn’t just leave it as saying he’s a better MC than Method Man, which is enough of an insult – he had to go on about how he’s gonna saw his head off or some shit. (Like I said, I’m slacking on research.)

Figuratively, mind you. But I guess Method Man thought he was being serious. You know how these pot smokers get all paranoid. And you’ve seen that video where some douche goes to some guys house and smacks the shit out of him. These ninjas are fucking ignorant. Word to Tom Breihan. And Budden might be on PCP. Which would explain why his career hasn’t gone anywhere, despite the LCD nature of his music.

Budden may have just reading verbatim from the Internet Soldiers, the cracka-ass cracka stans who post on his message board and go around dissing people on his behalf. They’ve made a couple of dis records about yours truly. Word on the street is that they might be writing some of his rhymes.

So, now Method Man might actually have beef with Joe Budden, and not just corny Kool Mo Dee-style beef, where one guy raps and then the other guy tries to rap even better. How lame! Fortunately, Method Man doesn’t strike me as the kind of guy who would show up to Budden’s and try to slap him, or try to ply Taheezo with $600, or whatever that would cost. (Don’t let Obama issue another stimulus check!) Maybe Budden will get lucky – Meth will take an heroic bong hit and just forget about it.

  • og bobby j

    i’d like to see buddens put in his place…he is nice…but def not as nice as he thinks he is….shit, he is the weakest member of slaughterhouse….

    • http://www.datpiff.com/Dont_Panic_Entertainment_Max_Profit_The_Drugs_Ar.m44293.html Max Profit

      Real Talk!! This guy was suicidial before he got signed & it seems he still has issues.
      How is he gonna punk Melly Mel? or Meth?.
      How the fuck did this guy make the top 50??

      Buddens is alright but he complians about the rap industry too much on his songs.

      I call it loser rap.

  • Pierzy

    I don’t know…dude’s got crazy skills and in another (earlier) era, he’d be lauded for it. His style is just from a different time – I know because I miss those days…

    • http://www.teamsupreme.wordpress.com Hold Tight The UK Garage And Grime… UK I Rep Thats Me When I Rhyme!

      Damn straight.

  • fastflipper

    budden is one of the bests to ever bless the mic

    budden )))))))))))) method man life

    • http://www.myspace.com/Lyrik07 L-Y, NawfWestSide

      Huh? Most ignorant statement of the year. Cocaine is a powerful drug i tell u.

  • http://xxl ryan

    1st off joe being the weakest member of slaughterhouse is crap n if he is WOW. who else is in the group royce,crooked, n joell. yea thats lik sayin he is the weakest member of bone thugs. its a dam compliment idiot.

    n whoever thinks meth still got it tell me why you didnt buy his last album 4,21 the day after? let me answer that 4 you IT SUCKS. meth is not the m-e-t-h-o-d man we use to know. meth used 2 be great. people need 2 stop giving past accomplishments credit 4 now. meth did his thing back in the day but he cant do it like he used to. its like saying illmatic nas is not better than untitled nas.

    • El Tico Loco

      I suppose you bought padded room, got your Mood Musics and can name all of Joe Budden’s accomplishments like his Grammys, Platinum plaques, shit to be honest they are similar in the fact that they both recycle “freestyles” and don’t have an ear to pick beats that match their skills, side from that Meth is one the best live performers evar so lost what a studio can create whatever you want a live show is do or die and he has not lost that. Plus who got they ass beat quicker in Def Jam Vendetta?

      • og bobby j

        being the worst one in his group is to say he shouldnt be talking shit about other rappers…when he is fourth best in his camp.

        I fux with buddens, so dont get it twisted….im just not face deep in that niggas lap like you stanley….i can see this dude crossing the line all too often…thinking he better than he is…

        to quote hov
        “mike jordan
        of the mic recordin/
        hovi baby/ you kobe, maybe /tracy mcgrady/
        matter fact you harold miner/ jr rider/
        washed up on marijuana/
        even worse you a pervis ellis/
        you worthless fella/
        you aint no athlete/ you shawn bradley”

  • El Tico Loco

    Tough one Meth got flows and Joe got rhymes is apples and oranges to be honest. Shit Joe Budden ain’t even the nicest in Jersey, Meths partner got that, or Digga, or Latifah, or LBoogie, or the Outsidaz, Chino XL, Treach, Wise Intelligent . . . damn maybe Joe Budden needs to worry about winning state first.

  • PARIS PERSHUN

    ITS A CRAZY ASS EPIDEMIC GOIN ON IN THE INDUSTRY IN THAT PAST FEW YEARS!!!! ALL THESE “NOT-SO-QUALIFIED” ASS RAPPERS KEEP CALLIN’ OUT MUFUCKAS WHO PAVED THE WAY FOR THEM (I.E: WHAT JAY-Z IS TO WAYNE)…. BUDDEN IS ONLY A FUCKIN MIXTAPE/BATTLE TYPE NIGGA TO ME…(MIND YOU I FUCKIN FEEL THE VERSE HE HAD ON “UP IN THE CLUB…HA HA HA HA AH AHA HA HA))
    BUT I DONT THINK HE CAN FUCK WIT METHOD MAN… THATS JUST DISRESPECTFUL…. I DONT THINK MM GIVES A SHIT THO!!!.. IT WILL PROBABLY BE A VIDEO SURFACING WIT BUDDEN SAYIN “OH MUFUCKAS TOOK IT THE WRONG WAY. I WAS JUST SAYIN…..”
    I GUESS…… WU-TANG CLAN AINT NOTHIN TO FUCK WIT….HA HA HA HA AHA HA AH

    (LEANS BACK AND TURNS “CEREAL KILLER” WAY WAY WAY WAY WAY WAY WAY THE FUCK UP))

    • http://xxl ryan

      paris
      thats the problem with yall people these days. wat yall dont realize is rap is a fuckin sport. krs-one had 2 call out a so called qualified mc to get put on. if he didnt there probably wont be a krs. rap is football if you dont prove yourself every time another dude is going to come after you. n if meth is still so great why wont he jus step in the booth n prove it against joe. it aint goin do nothing but get them both money n prove who is the better mc. wat you did 15 years ago(tical) dont mean shit. its wat you did for me lately.

      • DETROIT

        there’s a difference between what you’re talkin bout, and hatin ass buddin! 1st of all, BUDDEN IS NOT NEW! this nigga been in the game for like 12 years and has had no effect. he needs to battle someone on his level, not try to fuck wit a legend, matter of fact he just fucked wit saigon on the same shit, and got his ass handed too him….NOW HE WANTS IT WITH METH? NIGGA PLEASE! niggas need to respect the legends of the game, you don’t see young rock niggas tryin to throw dirt on the rolling stones name….THEY PAY HOMMAGE INSTED! this is some space aged crabs in a barrel syndrome!

        • vhingrhamesonyomomma

          willie lynching at it’s finest.

        • squadwildin

          Detroit you couldnt be more right….ryan rap history is important so what Meth did 15 years ago should be important if you truly a rap fan. First off I dont want niggas makin music that only sounds good for only a year anyway. That means the material is not classic. It should be able to stand the test of time where I can go back, digg up the album and put the jawn in the cd player and ride out. Ryan your logic is fucked up.

  • Illegal1

    Joe Budden is Soulja Boy to Method Man’s Ice-T. You can’t compare a mediocre battle rapper with an established MC. If dude is nice on the mic then his accomplishments should speak for themselves, not him giving himself compliments. That’s some straight Ross shit, that’s Boss talk, go eat the finest crab meats nigga.
    -Illegal1

    • DETROIT

      i feel you my nigga! did you know that this nigga tried to shit on melly mel also…BUDDEN IS THE DEFINITION OF A SMART DUMB NIGGA!

  • El Tico Loco

    Is it me or comments with a valid point never post? but this might.

    • El Tico Loco

      my point exact.

      • Pierzy

        Co-Sign

    • latino heat

      @ El Tico
      maybe XXL is trying to dumb down the comments section so they can compete with WSHH. if you need further proof XXL is trying to dumb down check out next months cover.

  • Worley

    Meth should score with Taheezo and then release the sex tape. That type of sh*t is known to f*ck up a man’s train of thought. Budden wouldn’t be thinking about rhyming, battling or anything else.

  • ROBOT

    I’m tired of peoples disrespecting the vets too.These cats who call out peoples should know their place in this industry.If JB think he nicer than the ticallion stallion then compare body of works son.Meth has been holding it down for years(appearances/remixes/movies,collabs w/red/wu).I havent heard a buzz from Joe since “pump it up” and the slaughterhouse joint,nothing in between.

    • Tre Duece

      Obviously you havent heard a Mood Muzik mixtape that came out. Granted Joey has been slated as a cat that has been under a rock, but you can’t forget the drama and the bullshit he had went through during the Jay Z admin at Def Jam(bitter from a lost on the Pump It Up response) where he couldnt put out another album unless it was with a 3rd party label like Amalgam Digital or a Koch. Given his talents, I would put him in the top 20 slept-on rappers but best MCs he would be in that same number

  • OG Matt Herbz

    “or try to ply Taheezo with $600, or whatever that would cost”

    Money don’t make the man, Bol. I ran into honey right outside of that wack-ass apartment where they film most of itsthereal.com’s bullshit. She must have spent too much time around those lame ass white boys because she was about to cream herself when I stepped to her. Shit…I was weeded up with blunt-breath, had my left Air Force 180 untied, plus, I accidentally called the bitch “Mexican,” and you know what? She still let me fingerbang the funk…all within about 3 minutes of her kissing Budden goodbye.

    Though, if I had to put a price on it–you know, based on the sample I got–I’d say, $150. I mean, the ass is ALL THAT, but the problem with your average window-shopper is they won’t be able to burst that bubble to get into the nook-nook. Only true White Niggaz need apply…and bring your buck-fifty.

    and NO HOMO just in case I slipped back there. It’s just that…how do I say this…God blessed me, mang. I’m not fazed by Tahiry’s ass, but don’t be that dude that gets “He can’t work the middle, ’cause his thing too little” stuck in her head, nahmean?!

    Don’t be that guy.

    –OG Matt Herbz–

  • http://tonygrands.blogspot.com Tony Grand$

    There were plenty cats Joe could’ve screamed on. I wonder why he chose an older, kids-having, not really out there like that anymore dude to “disrespect”?

    Kind of odd, to me @ least. Maybe his ego is kind of getting the best of him, or maybe he’s not the smartest dude when it comes to speaking aloud. Whatever it is, Meth is a different caliber of performer. He’s an entertainer. A showman. I’m not sure Joey is as entertaining as he is talented.

    I fuck with them both [||], but I’m biased I guess. I started listening to Meth in 10 grade. I started listening to Joe last year.

    • twoholla

      …i fully agree with Tony Grand$ comments…i feel emcees should only fuck with people in their weight class…how is Joe gonna disrepect 2 legends (melle mell & meth)…when meth was at his peak…why wasn’t joey challenging him then…since all you e-stans believe joey is one of the best lyricists NOW…here’s a lil idea for you dickheads…why don’t you all email joey the emcee, in his own weight class, that he should start talking shit about in hopes of battling face to face…whatever emcee gets the most vOtes…joey will direct all his stupid, lame bi-polar comments toward them…in a face to face battle…i personally vote for CASSIDY (in a face to face mic battle…he would give joe a SERIOUS RUN FOR HIS MONEY..)

      *i am a joey fan but less so these days because all these GAME-ISH type behavior isn’t real HIP-HOP…obviously all of you stans are buying enough of joey’s releases because he still feels that he needs to stoop down to basically ‘shit-talking’ to maintain his buzz

  • GhosWriter420

    It’s funny cuz i saw that video of joe the other day, and when he made those meth comments, as much as i dig joe buddens (no fishsticks), i was like this nigga right here is buggin a little. Granted, meth’s albums havent always been the greatest, but dude got classic verses all over the place. And as of late, goin back to his spots on the big dough rehab, he’s been kinda killin it on the low, along with rae and ghost. And you know those wu niggas don’t take kindly to being called out.. Wouldnt a slaughterhouse vs wu-tang beef be just insanely ridiculous! Keep talkin your shit joe! lol..

  • One900Romello

    I actually seen the clip and what Joe budden said makes sense. One of his point was it is a list compiled of MC’s/rappers who have not rapped in a while. Then some of the rankings were me being modeste questionable. Now would Mouse kill Method man in a battle remains to be seen but with the recent stuff method put out which I am a fan of both just doesnt cut it with the stuff Joey has been putting out. Whether its a rapper’s ploy to get some recognition so be it but to be quite honest rap is a bit boring and I am not even gonna touch on the random shit weezy says under auto-tunes………with that said Joe Budden and Clipse is all I can vibe to. (there are others)

  • latino heat

    come on Bol, you know nobody in the history of hip hop had more craka ass cracka stans then Wu-Tang.
    anyway i’ve been a die hard Meth fan for years (no Pookie)and even i got to admit Joe would get him 1 on 1 with the lyrics. if you listen to the interview Meth even said “i ain’t no battle rapper”.
    as far as making albums goes both of them have a suspect catalog at best. Joe can at least claim hot mixtapes though. Meth is only hot on other peoples tracks, or with Redman.

    • DETROIT

      DUDE…LISTEN TO EVERY METH VERSE ON WU-TANG FOREVER!

      i have a problem comparing rappers who babbel to rappers who have actual content in their music. buddens just rhymes words, that shit don’t impress me, meth’s shit has a point most of the time.

      i’d like to quote pac, who quoted meth, “i came to bring the pain hard core to your brain, let’s go inside my astroplane!”

      ARE YOU SERIOUS, BUDDEN AIN’T FUCKIN WITH DUDE. BATTLE RAPPER = RAPPER WITH NO GOOD SONGS!

      • latino heat

        Detroit you just proved my point, Meth is hot with other people. Yeah he brings it when he’s with Wu, or anybody else. but i’m just talking about his solo material is suspect.
        as far as Joe not having content, “do you actually listen to music or do you just skim through it’” listen to Walk With Me or 10 Minutes. Joe talks from the heart most of the time.

        • DETROIT

          METH IS PART OF WU-TANG! matter of fact, he was one of the biggest reasons they got on! so to me that’s not “rappin with someone else”, it’s more like being a part of a group….sorta like andre 3000! is he still a legend? he sung his whole solo shit! raps are raps, no matter where they come from! but as far as solo shit:

          bring the pain
          what the bloodclot
          all i need
          subcrazy
          etc

          are all better than anything joey has put out!

          being a battle rapper is like being a shooter in basketball…kobe can shoot, but he’s not labeled a shooter, cuz he has a complete game! eddie house is labeled a shooter, cuz he can’t do shit else!

          in my opinion playing a huge part in some of the BEST HIP HOP EVER CREATED > BUDDENS MOOD MUSIC!

        • latino heat

          i’m not trying to argue Meth’s legendary status or ‘Dre 3000′s. but all those songs you mentioned are form 15 YEARS AGO. my point is on some battling shit Joe would get at him now. when it’s all said and done Meth will be in the Hall Of Fame and Joe won’t. i’m not in denial about that.
          since you mentioned hoop though, R.I.P. Wayman Tisdale.

        • anutha_level

          no doubt…RIP to that man. one of the ILLEST jazz bassist ever.

        • $ykotic

          @ DETROIT

          You forgot “The Riddler”.

        • Pierzy

          “Riddler” was classic

  • escobar9300

    Maaaaaaa, Joey just stepped in some shit hes gonna have a hard fuckin time cleaning off. Personally, if I were Buddens, I wouldnt be so worried about a rap beef, rather than Meth showing up and beating the piss out of him. Meth is a fuckin legend! Dude was one of the only people to guest spot on Ready to Die, and this punk Buddens thinks hes above him? Get the fuck outta here

  • anutha_level

    finally– a post of yours worth reading…

  • http://www.myspace.com/fastlifearchitects miles archer

    Correction – THE ONLY guest spot on Ready To Die.

    I think Tical has aged a lot better than people give it credit for. It’s not Cuban Linx or Liquid Swords but it’s FAR from wack.

    The funny thing about this whole beef is I was just thinking a couple months ago how Joey is kinda the Method Man of Slaughterhouse.

    myspace.com/fastlifearchitects
    Miles Archer

  • Genral

    The song “Method Man” itself > Joe Budden’s career.

    LMFAO

    And BOL I agree tical was the weakest solo at the time but it’s fucking hard.

    PLO style.
    Sandman
    Biscuits
    What the BloodClot?

    94 Tical was/is a Classic fucking album.

    Not to mention How High, Black 1 & 2 – 200 tical. And 4:21 (which was actually pretty hot)

  • freeworld

    i like both mc’s but it’s just a list like everyones got an opinion on who the top 5 10 n so on are n i hope blackout 2 is as good as the first one was. rappers just gotta come together n stop complainin bout shit like this its pointless n maybe if a lotta bullshit rappers on the list then maybe buddens should be talkin bout em but meth can still spit just not like he could back in the day.

  • joe budden

    then why won’t he ?

  • JCITYHUSTLA617

    THEY SHOULD BOTH DO A SONG TOGETHER AND SEE WHO REALLY HAS THE BEST VERSE LIKE THE METHODMAN AND BIGGIE SONG THE WHAT THEY WAS COMPETING WITH EACH OTHER ON THE SONG AND IT WAS A GREAT LOOK FOR HIPHOP………….NIGGAZ THAT HATE ON BUDDENS AINT NEVER HEARD PARAY FOR ME OR ANGEL IN MY LIFE THOSE ARE WITHOUT A DOUBT 2009 CLASSICZ BUT BUDDENS IS SAYIN A 2009 METH CANT SEE HIM LYRICALLY AS SAY A 1995 METH BUT YEA THEY SHOULD JUST STOP BITCHIN AND GIVE US SOME BATTLE RAPS HATE BUDDENS ALL YOU WANT BUT HIS ABILITY 2 STIR THE POT AND GET PPL TALKIN IS GOOD FOR HIPHOP KEEPS SHIT INTERESTING AND IF WE CAN GET METHODMAN 2 ACTUALLY BATTLERAP AND STEP HIS GAME UP LIKE ITS 1995 ALL OVER AGAIN THEN AT THE END OF THE DAY WE ARE ALL WINNERS FOR THAT……………….PLUS THIS IS FREE PROMOTION FOR BLACKOUT 2

    • http://tonygrands.blogspot.com Tony Grand$

      Cosign JCITY

      I said the same thing yesterday.

      I think the only problem with that though is nowadays, cats don’t “beef” because one thinks he’s better than the other. It’s always some homotional situation.

      Hearsay, over-analyzed lyrics, etc.

  • mingo

    JOE BUDDEN SUCKS. HIS NEW ALBUM WAS A TOTAL FLOP. HIS LABEL AMALGAM DIGITAL IS A JOKE AND SPENT 60G’S TO GET THE GAME TO DO A TRACK WITH HIM. FUCK JOE BUDDEN & FUCK AMALGAM DIGITAL

  • anutha_level

    ’95 Meth my ASS…..check it, if ya’ll niggaz think METH don’t “got it” anymore…go over to the bangers section and peep that “how bout dat” joint wit him and reggie. that nigga MURKED his verse…

  • sealsaa

    Budden clearly had some alterior motive for calling out Method Man, considering the names on the list. Method Man wasn’t even in the top 10 worst rappers on that list. A list that includes the likes of Bow Wow, Missy Elliot, Lil Kim, Plies, and 50 cent mind you. You have to wonder why he singled Method Man out.

  • $ykotic

    Guys I have never heard one rapper who has lost his rhyming skill because of age. Maybe the public’s fickle interest, but never lost the pen skills.

    Hell even singers lose some ability to carry some notes. But never a rapper that said “I can’t write anymore”.

    So I don’t see the “he was better then…” angle. Is it because he was fresh and new? Larger impact?

    Ok Meth isn’t the Gza, but he ain’t U-God! But he is legendary status.

    Joe has never picked his battles correctly. Ransom & Saigon are perfect examples.

    I know Slaughterhouse are arguing on the phone about this. Joell banging out a hot CRT for a nice group buzz, and this. Damage control.

    Budden should know from the door to f*ck a list. From a bankrupt source causing a stir before they close shop.

    • WTH

      I know of some rappers who lost the fire. It’s not pen skills they lose. It’s the hunger. The focus. For instance, listen to Eminem now, compared to his earlier work. Same with Jay. You mean to tell me Blueprint 3 Jay is the same as Reasonable DOubt Jay? Come on. 50 cent Power of A Dollar, Get Rich or Die Trying compared to anthing after Get Rich or Die Trying. Ras Kass Soul on Ice vs his work after his debut. Some rappers might change their motives for rhyming no doubt, but some lose desire, hunger, heart and just get worse or less effective on the mic.

  • nellz

    the proof is in the albums.
    padded room is lyrically better than blackout 2

  • alex

    This is just fuel for the fire and passion of Joe Budden next album. Who would have known this little persona would send one of the biggest shot in hip hop media (got everyone talking). Just the fact that your fat ass is talking about it shows that maybe everyone really needs to look at this guys catalog. If MM2 and MM3 were considered legit albums then Joe Budden would kill em of the strenght of the those cuts. Method Man Highlight was Tical, without a Dark Baseman RZA beat Meth aint nothing.

  • GhostWriter420

    Meth has got to many classic verses on too much shit for joey to be talkin any type of shit. And i dig buddens (no fishsticks). And you know how them wu niggas are, they don’t take being called out to well.. Wouldn’t slaughterhouse vs wu-tang be insane, on some straight hip hop shit..

  • that nigga

    Joe Budden will rip Meth a new one…Right this minute. We aint talkin bout past verses, songs or skill. Im talkin right now!

  • Thomas

    I’m a Joe Budden fan, but 4:21 The Day After > than Padded Room.

    Listen to Mef’s verses on Big Doe Rehab and 8 Diagrams….better than Joey’s shit.

    Mef’s Stat’s
    Tical=Great, Tical 2000=Above average (slept on), Tical 0: Prequal=Trash, 4:21=Respectable, Blackout=Very Good. (Not including Wu Tang joints…not fair).

    Joey
    Joe Budden=Decent release, Padded Room=Average.

    I still play Padded Room to this day, but compared to Mef….not.

  • http://xxlmag.com D town

    With all these stans how come padded room isnt platinum. That shit is doulbel wood! Meth is a living legend.

  • avenger xl

    Joe budden is missing the largest point.

    1. Vibe isn’t a credible source, hell there are few if any credible hip-hop sources left outside of blogs and no XXL is hot trash too.

    2. Joe Budden is what we call a lyricist in hip-hop i.e. a person who is a wordsmith or a word nerd in street poetry. Because in a true literature sense it is not about just being clever with rhymes it is about a feeling or emotion that goes with it.
    Joe is dope on the flow but even his supposed heart felt stuff doesn’t connect like the grim asthetic set by meth and red. So Joe is a writer with no identity and his universe is small because it only appeals to a small segment of the hip-hop universe.

    The nicest thing to happen to dudes career is his girls ass.

  • dark vanilla

    I saw the fucking brackets. They had Lil Wayne ranked 2nd and he was guaranteed to go to the 2nd round since he faced off against Bow Wow of all people. Then they had some guys who were really dope MC’s go up against each other in the 1st round so they couldn’t do some damage. For example, Game vs. DMX, so one would eventually get kicked out in the 1st round. They put some of the most famous artist in one bracket like Nas, Cube, and B.I.G. were all in one division. The bracket with Eminem had a bunch of pushovers.

  • Thomas

    Joe might rip Mef bar for bar in a battle (maybe). Put Joe on the same track with Mef and this isn’t even close. Mef has too many hits, too many hot verses. One thing Mef has done in his career is kill somebody’s else shit.

    Mef’s hook on “C.R.E.A.M.” and “Ice Cream” might be better than a Joe verse.

  • robert fontenot

    joe budden would kill meth. meth’s voice made him hot actual skillz joe cant be fucked with meth has alot of bullshit rhymes dont believe me pull out an old meth cd.

  • Jimmy Conway

    People need to stop saying that Budden’s is a so-called 90′s rapper. You kids must be 12.

    Even in the 90′s Budden would be considered depressing and half-assed. It’s funny how people’s age comes out when they start saying “Budden is old school!”

    LOL, Give me a break!

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1519567880&ref=name The Voice Of Reason

    Method man has some of the best hooks of all-time. (cream, Ice Cream) He got r&B joints (All I need is you) with Mary and he in one of the best group’s off all-time (red and meth)

    Joe budden, you have pump it up.
    Blood on the wall is your next best song then 10 minutes. Shut the fuck up nigga.

  • Brahsef

    Joe Budden keeps becoming lamer and lamer. Tryin to beef with Meth? Meth?!

    Classic albums Meth had a huge part in:
    Enter the 36 Chambers
    Tical
    Forever
    Blackout

    Classic albums Joey “Pump, pump it up” Budden has had:

    Meth’s flow alone makes him a more unique and standout MC. Lyrics are important, it’s just a shame Budden doesn’t have an ear for good sounding music whatsoever.

  • Imilly

    My first impression of Joe Buddens from Pump it Up was that he was K7, the former freestyle singer. I have not been able to shake that memory.

  • Curtis75Black

    What’s up Ya’ll !! Props to Bol for even writing a piece on this BS ego of Budden. Props given to $ykotic also on your last post – Been dying for some other than myself to make that argument. Now on to this fool. Homie seems to have a complex. Before you bring an argument to the table, have your shit in order !! Honestly, lyrics wise, Budden is Hot but on a industry standpoint, Soulja Boy is Better than Him. To call out Meth and Melle is sick and disturbed not on a Battle tip because that’ll just be nonsense, but to the fact that someone like him who seems know Hip Hop History would even go there. I say this though, When Joe can write and recite a verse that not only an impressionable 8 year old hears but understands and remembers to this day word for word (Melle’s Verse in Beat Street) that’s not only still relevant but’s crazy in how he spit it, then we can talk !!

  • DazzOne

    Why couldn’t he have called out someone like Webbie or Bossie? Lupe and Siagon aren’t even on the list either. I hope this stays lryical, because everything else is just…meh

  • sealsaa

    @ DazzOne

    I suspect it was because Meth is a Def Jam artist (just like Budden USED to be before Uncle Rush gave him his pink slip), and because Meth has an album dropping soon. Meth clearly wasn’t the worst guy on this list (not even in the top 10 worst), so i’m thinking its just hate.

  • http://xxl All Dae

    Joe is on pcp for calling out Meth. What a chump beliving his own hype.

  • LightsOut3

    I think everyone is missing the whole point of Budden’s comments. He never said he had a better career or anything like that. He said that “today(2009)” he would rap circles around Method Man. May 19, 2009 Budden IS a better rapper than Method Man. Joey wasn’t talking about Meth or Wu in their primes. He was talking about TODAY! And right now Meth can not hang with Budden line4line or verse4verse.

    • kedordu

      house of flying daggers , ayo , city lights , the new wu etc vs joes shit on slughterhouse mixtape and the few slaughterhouse song that got leaked says u talking shit

  • Corey

    How the hell did Joe Buddens reach 32? Nigga is straight garbage!! He better be happy he reached that high. But it is Vibe so whatever.

  • kedordu@gmail.com

    BOL is too ill . xxl

  • B Snide

    Budden got more quoteables than Jay-Z. Niggas hate on Budden cuz he exposes the music genre and these bullshit ass reporters!!! I love Method, but he cant fuck with Budden.

    “XXL! XXL! Now your magazine shouldnt have so much trouble to sell. Aw, fuck it, Ill even buy a couple myself.”