DJ’s Get No Credit

felli_fel4.jpg

My lifestyle editor Branden Peters warned me. “You ain’t heard that shit, yet?” he said, stepping into my office as my ITunes landed on the latest Three 6 Mafia song that might be on their next album. Yeah right! Seriously, these dudes have had more pushbacks than UGK. Even a TV show couldn’t get ‘em a real buzz. It’s been a minute since that Oscar know what I mean?

This song’s called “We Got Da Club” and it ain’t half bad. Riding a keyboard replay from the Rolling Stones’ “Miss You” (Let’s see ‘em clear that one. King Tee, I see you!), the song thumps along cool enough until the bottom falls out at the 3:05 mark.

Here one of the nation’s top spinners, Power 106′s DJ Felli Fel attempts to prove he can weave lyrics together like a true MC, but he’s more scattered than Lil Wayne without the poetic pizzazz.

“I’m like wait/Hold up/I got too much sip in my cup/(Say what) Wait/Hold up/I got too much sip in my cup/I’m gonna tear the club up, I’m the DJ/Man, when I’m in the zone you know what I play/Got ‘em with their hands in the air like ‘Ay’/Understand, man, this boy don’t play/I got the candy paint drippin’ man like a rain drop/I’m gonna come through the club and I’m gon’ hop/I got 16 switches and 16 bitches/Prolly in the club about 16 snitches/I don’t give a damn man I don’t give a what/I’m a ball out man I’ma come up/Hey, I’ma come through and buzz with my crew/I’m a Heavy Hitter, man, whatcha gonna do?”

What I’m doin’ is fading out the record before that wack verse comes on and I suggest you other Serato scratchers do the same. Sorry papi, I respect your hustle but get a good ghostwriter next time (who penned this shit for ya, Computer?) or just stick to what pays them bills. Now my guess is dude produced it so he felt he should get his shine on. Next time, show a lil’ self-restraint.

This Heavy Hitter is no rhyme spitter and here’s the proof:

P.S. Speaking of ruining tunes in the end, I’m also not really feeling brother Malice on that otherwise formidable Famlay “No Time For No’s” song. “I just wanna have relationnnnnssss. Without complicationnnnssss.” Ugh. No wonder, the streets are saying, Pusha’s goin’ dolo. And where’s my shout-out, niggas?

  • thegirlfromlongbeach

    Ohhhh, that verse is terrible. I’m typing this in silence and while staring at the screen with one eye closed. I’m embarrassed to know him after that verse. I don’t know if I’ll ask him to dj anymore events after that one. Terrible. No,really, terrible.

  • http://myspace.com/HiRollazENT DJ Shad

    That’s just not good.

  • Danny

    Thursday, July 5th, 2007

    DJ’s Get No Credit

    My lifestyle editor Branden Peters warned me. “You ain’t heard that shit, yet?” he said, stepping into my office as my ITunes landed on the latest Three 6 Mafia song that might be on their next album. Yeah right! Seriously, these dudes have had more pushbacks than UGK. Even a TV show couldn’t get ‘em a real buzz. It’s been a minute since that Oscar know what I mean?

    This song’s called “We Got Da Club” and it ain’t half bad. Riding a keyboard replay from the Rolling Stones’ “Miss You” (Let’s see ‘em clear that one. King Tee, I see you!), the song thumps along cool enough until the bottom falls out at the 3:05 mark.

    Here one of the nation’s top spinners, Power 106’s DJ Felli Fel attempts to prove he can weave lyrics together like a true MC, but he’s more scattered than Lil Wayne without the poetic pizzazz.

    “I’m like wait/Hold up/I got too much sip in my cup/(Say what) Wait/Hold up/I got too much sip in my cup/I’m gonna tear the club up, I’m the DJ/Man, when I’m in the zone you know what I play/Got ‘em with their hands in the air like ‘Ay’/Understand, man, this boy don’t play/I got the candy paint drippin’ man like a rain drop/I’m gonna come through the club and I’m gon’ hop/I got 16 switches and 16 bitches/Prolly in the club about 16 snitches/I don’t give a damn man I don’t give a what/I’m a ball out man I’ma come up/Hey, I’ma come through and buzz with my crew/I’m a Heavy Hitter, man, whatcha gonna do?”

    What I’m doin’ is fading out the record before that wack verse comes on and I suggest you other Serato scratchers do the same. Sorry papi, I respect your hustle but get a good ghostwriter next time (who penned this shit for ya, Computer?) or just stick to what pays them bills. Now my guess is dude produced it so he felt he should get his shine on. Next time, show a lil’ self-restraint.

    This Heavy Hitter is no rhyme spitter and here’s the proof:

    P.S. Speaking of ruining tunes in the end, I’m also not really feeling brother Malice on that otherwise formidable Famlay “No Time For No’s” song. “I just wanna have relationnnnnssss. Without complicationnnnssss.” Ugh. No wonder, the streets are saying, Pusha’s goin’ dolo. And where’s my shout-out, niggas?

    ^^^
    wtf?? Malice is siicker than Pusha….

    What the fuck are you people talking about??

  • Purple Hulk

    RESPECT
    FINALLY A POST THAT INVOLVES WRITING.
    THAT FAMLAY TRACK WAS WACK

  • ksa

    1

  • these posts are racist

    I’m Racist

  • Incilin

    Wait wait wait, I aint hear that “No Time For No’s” song so maybe Malice does have a wack verse. But there is no way you can tell me he’s not nice. In fact, I might be in the minority here, but I actually like Malice more than Pusha sometimes. “Ironic, the same place I’ve making figures at, that there’s the same land they used to hang niggas at/” is still one of the meanest rhymes I ever heard. Malice is nice. Pusha has a better delivery and more of a pretty boy style that appeals to a wider audience. But Malice is def the tough guy of the click.

  • Danny

    Co-sign “Incilin”

    F**k my opinion, malice is better than pusha…

    It’s a fact, just listen to the lyrics not the flow…

  • Cuban Link

    I guess he’s getting inspired by Swizz Beatz and Timbaland making moves in the booth.And he sounds as inspired as Nancy Reagan’s war on drugs campaign

    Just Say No…

  • Purple Hulk

    LET ME REPHRASE
    THE CLIPSE IN GENERAL IS WACK

  • these posts are racist

    Co-sign…nice writing YN.

  • Davin J

    Coming from a guy called Purple hulk I would actually find that a compliment.

    Pusha and Malice are both sick, but Pusha is better in flow and lyrics. Listen to first verse of trill.

  • Purple Hulk

    IVE JUST NEVER BEEN ABLE TO STAND THEM, IVE GAVE THEM TONS OF LISTENS
    BUT YEAH, MALICE IS MORE TOLERABLE THEN PUSHA

  • Purple Hulk

    #
    these posts are racist Says:

    July 5th, 2007 at 5:05 pm

    Co-sign…nice writing YN.

    OR NICE LEARNING TO WRITE YN

  • ri067953

    Yo, this song is straight up booty. How could one verse ruin it? THe whole song is stupid and lame, the production is tired. Felli’s verse is no more lame then the first two, it’s just his voice doesn’t match the track. I am by no means defending felli by the way!

  • Hannah Smith

    ““I’m like wait/Hold up/I got too much sip in my cup/(Say what) Wait/Hold up/I got too much sip in my cup/I’m gonna tear the club up, I’m the DJ/Man, when I’m in the zone you know what I play/Got ‘em with their hands in the air like ‘Ay’/Understand, man, this boy don’t play/I got the candy paint drippin’ man like a rain drop/I’m gonna come through the club and I’m gon’ hop/I got 16 switches and 16 bitches/Prolly in the club about 16 snitches/I don’t give a damn man I don’t give a what/I’m a ball out man I’ma come up/Hey, I’ma come through and buzz with my crew/I’m a Heavy Hitter, man, whatcha gonna do?”

    Um, that reads exactly like one of Little Miss Elliot’s rhymes that he’s so fond of inflicting on the world…

  • http://www.myspace.com/donnygoines Donny Goines

    Too much time on my hands lol….

    There’s a reason why some DJ’s never get no credit
    One Payola, Two there Selfish yeah its true I said it
    Promoting artists on there record labels, I get the message
    90 percent of you are fake fucks the shit is Pathetic

    So concerned wit the checks now, you don’t break records
    Your a fucken DISC JOCKEY it don’t take effort
    If you play a real song then you won’t make extra
    So you play wack music and rotate NEVER

    Niggas wanna be a KaySlay or DJ Drama
    Make a wack compilation just ta feed they mama
    Throw a millon a rappers on the single, replay songs up
    But I see past the bullshit you DJ’s Honor

    So I just laugh at em when I’m writing with my pen
    Because when I make a hit I know I can buy them
    Some real DJ’s out there but it’s hard to find them
    Matter fact, you should give them a article YN

    http://www.myspace.com/donnygoines

  • http://www.myspace.com/donnygoines Donny Goines

    Too much time on my hands lol….

    There’s a reason why some DJ’s never get no credit
    One Payola, Two there Selfish yeah its true I said it
    Promoting artists on there record labels, I get the message
    90 percent of you are being pimped the shit is Pathetic

    So concerned wit the checks now, you don’t break records
    Your a fucken DISC JOCKEY it don’t take effort
    If you play a real song then you won’t make extra
    So you play wack music and rotate NEVER

    Niggas wanna be a KaySlay or DJ Drama
    Make a wack compilation just ta feed they mama
    Throw a millon a rappers on the single, replay songs up
    But I see past the bullshit you DJ’s Honor

    So I just laugh at em when I’m writing with my pen
    Because when I make a hit I know I can buy them
    Some real DJ’s out there but it’s hard to find them
    Matter fact, you should give them a article YN

    http://www.myspace.com/donnygoines

  • 1,21,2…anditdon’tstop81

    please just dj.and 3-6 jus shut it down and kill ya’ selves. blap-blap!!

  • Ryan

    I didn’t even listen to this yet, but having to read that just made me a little bit dumber. This guy definitley did not go back and listen to/read what he spit/wrote, he probably did it in one take and edited it on to the end of the song.

  • http://www.myspace.com/pc1978 PC

    Yea, I live in So. Cali, so I hear this fool every night. Apparently, he’s coming out with an album soon ala Clue, Khaled, etc….. Checked out some of his beats. They ain’t that great either.

  • http://www.xxlmag.com EReal

    Purple Hulk Says:

    July 5th, 2007 at 5:31 pm
    #
    these posts are racist Says:

    July 5th, 2007 at 5:05 pm

    Co-sign…nice writing YN.

    OR NICE LEARNING TO WRITE YN
    ^^
    Do you even know who you’re talkin to?
    *SMH*

  • these posts are racist

    EREAL

    Yes, Elliot Wilson, the EIC of this Ship…

  • Purple Hulk

    Do you even know who you’re talkin to?
    *SMH*

    HE SUPPOSEDLY RUNS THE SITE

  • halfbaked

    pusha>malice

  • owned

    noz just owned your ass.

  • http://www.xxlmag.com EReal

    Purple Hulk Says:

    July 6th, 2007 at 11:09 am
    Do you even know who you’re talkin to?
    *SMH*

    HE SUPPOSEDLY RUNS THE SITE
    ^^
    He actually has done alot more than that. As much as I hate to admit it, because of YNs constant self congradulatory ego boosting rants, YN has done alot of big things man. How you an EIC and dont know how to write?
    Just sayin, ur throwin rocks at the throne of XXL homie.

  • J.R.O.

    Davin J Says:

    July 5th, 2007 at 5:05 pm
    Coming from a guy called Purple hulk I would actually find that a compliment.

    Pusha and Malice are both sick, but Pusha is better in flow and lyrics. Listen to first verse of trill.
    ^^^^^^^^
    Pusha T on that song sounded a whole lot like Biggie on Hypnotize, don’t you think?

    Oh, by the way, that’s some good writing on a terrible subject, YN. Dude is completely horrible, but it’s all style over substance, now days, so he probably has a chance.

  • Looms

    Felli Fel should spend some time learning how to DJ rather than rap. But I guess to be a radio or mixtape DJ, having any sort of talent, or self worth isn’t a requirement.

  • http://www.myspace/freespiritent getbusy07

    the only thing that sound good on his verse was dj paul in the background saying “hey” a whole bunch of times

  • Purple Hulk

    #
    EReal Says:

    July 6th, 2007 at 2:38 pm

    Purple Hulk Says:

    July 6th, 2007 at 11:09 am
    Do you even know who you’re talkin to?
    *SMH*

    HE SUPPOSEDLY RUNS THE SITE
    ^^
    He actually has done alot more than that. As much as I hate to admit it, because of YNs constant self congradulatory ego boosting rants, YN has done alot of big things man. How you an EIC and dont know how to write?
    Just sayin, ur throwin rocks at the throne of XXL homie.

    WHEN HE WRITES GOOD ARTICLES I DONT TALK SHIT, BUT SHITTY ARTICLES ARENT ACCEPTABLE

  • Pingback: XXLmag.com | Hip-Hop On A Higher Level | » Man… Hol’ Up