Gotta catch ‘em all!

Reason hip-hop is dead number 1080: weed carrier beef. Specifically, rappers having their weed carriers battle with other rappers’ weed carriers, Pokémon-style, rather than getting their own hands dirty. What the fuck kind of bullshit is that?

On the one hand, I can see the business case for this. If anything, Jay-Z getting pwned by the Dirt Angel proved that once you get to a certain level in this industry, beefing with other rappers is just not worth it the way it used to be.

I mean, best case scenario, you either win or don’t lose too badly (like when Jay lost to Nas) and you end up with a shiteload of free publicity for your album. But if you’re Jay-Z, you can get free publicity for your album anyway. Shit, you can even get companies to pay you to promote your album.

At this point, I’m not sure how a rapper of Jay-Z’s stature could possibly benefit from beefing with another rapper. People who still think he’s a good rapper aren’t going to be swayed either way by a few battle raps, and you always run the risk of getting shot.

If you somehow managed to lose a rap battle though, especially to someone who’s not even that good, it could fuck your whole shit up. It’d almost be like getting beat up by a girl, out in public where everyone could see. Something like that could ruin a man.

With all of the money and BS that went into promoting Jay-Z’s botched abortion of a comeback Kingdom Come, you have to assume that his handlers didn’t count on him being pwned so badly by Capo Status. I mean, why even run the risk?

Is it any surprise, then, that Jay-Z’s main tack for ’07 seems to be playing the background while his new weed carrier Tru Life – his Pikachu, if you will – fights little bullshit proxy wars against not only the Dirt Angel, but several other Dipset second stringers.

[Not to be outdone, I see Memphis Bleek is getting in on the action. I wonder if that was a direct order from the captain, along with picking up ribs from Outback (as depicted in Fade to Black) and what have you. What a loyal soldier he is.]

But who gives a fuck about Tru Life vs. Dipset anyway? More interesting is that it looks like Jay will also be having his Pikachu attack Lil’ Wayne, whom you’ll recall pretty much dared Jay to step into the arena with him a couple of months ago.

The following exchange is from an interview Pikachu did with with Hip-Hop Game:

HipHopGame.com: Are you going at Lil’ Wayne for his comments to Jay-Z in his interview with Complex Magazine?

I’m going at anybody that disrespects the team. It’s whoever. It’s Rocafella for life. It’s Roc la Familia and Ghetto Inmates forever. Tell Whoopi Goldberg to go work on Sister Act 3 or keep hosting the Apollo.

Admittedly, Lil’ Wayne does kinda look like Whoopi Goldberg. I’ll give Pikachu props on that one, but that’s it. Being another man’s pokémon is pretty weak, even by today’s hip-hop standards.

  • My Effin’ Opinion

    I’m pretty sure somebody will disagree with me but my effin’ opinion is that no one on the ROC (excluding Jay) can get wit 40 Cal in a lyrical rap battle …

    Is Beans still on the ROC? cuz i’d hafta exclude him too. I think Jada is hotter than Beanie (no Omar from “The Wire”) overall but Beanie gave ‘em the business on that one flow where his said something like “kick the ball over the fence and show ‘em who’s yard is this” …

    Making a hot song and writing a hot flow are 2 different things. That’s why I think 40 Cal will serve most of the ROC

  • mannyworld33

    TOILET BOL!

    I KNEW IT WAS COMIN’…A JAY-Z POST TO GET YA’ COMMENTS BACK UP!
    YOU ARE SO PREDICTABLE!
    GET YA WEIGHT UP(or in your case down), NOT YA’ HATE UP!

    FUCK BOL!(NO WRS REVIEWS)

  • slick

    FIIIIIIIIIIIIIRSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSST

  • jacquez
  • Fin

    It’s pretty clear to anyone that follows rap that Jay Z is trying to fight a proxy war through tru-life (I think Bleek is just trying to get back in however he can). But Jay def put the battery in tru’s back to go after not only the Dips but also Weezy. It’s a suicide mission, but Jay avoids taking the L.

  • jacquez
  • EReal

    Firstly, LOL @”Tell Whoopi Goldberg to go work on Sister Act 3 or keep hosting the Apollo.” Tru Dike should be a professional shit talker, he’s better at that than rappin.. its all he does anyway is run his mouf.
    Anyway,
    If I remember correctly, I didnt see Capo jumpin on any of the Diss Tracks yet to date, (feel free to correct me), or Cam, or Juelz for that matter. Its HellRell and the other Dipset weed carriers goin against JayZ newly hired weedcarrier extrodinaire, Tru Dike.
    The whole shit is stupid, and it would seem that Tru Dike was signed for this purpose which makes it even worse.
    Jay seems to really be lettin The Dips get under his skin and thats where he went wrong. He shoulda stuck with the “Fuck them bummy nukkas” attitude. Instead he goes and signs this dude, wtf.
    No offense to Tru Dike fans, but this dude sucks ass. The songs Ive heard from both him and Jay are all talk, just a couple bars and Tru Dike runnin his cocksucker like he loves to do on all those DVD’s and YouTube’s that seem to be his claim to fame. If Im wrong, then show me a dope ass track by Tru Dike.
    I thought Jay had this beef in hand, and even tho this is an obvious shit stirrin, attack JayZ and watch his stans go crazy to get me some blog hits, unpolishable turd of a blog post ala Bol..
    Im gonna hafta say that JayZ lost one, one, one, one.
    Before yall go crazy, its not because Jay’s album sucked(No First Sayers), or that He isnt one of the best rappers of all time. I like Jay, exspecially his old shit(heh)..Its just these decisions that he’s made pertaining to this Dipset “beef” that make me say that. Plus I havent seen any ethering disses comin from ROC at all, and Dip has been gettin at them pretty bad. (even tho im feelin the bleek shit, sorta)
    Just my opinion, but Im still on the fence. So, dont bitch.. convince me Im wrong.

    Bol, you still suck.(No Raining Men)
    You just basicly did what I told you in the last post, LOL.
    “Why dont you just write another post with some more JayZ hates and Dipset dickrides(No Bol)” Remember that? look it up homie, LMFAO.
    Oh yeah, BOL, are you gonna update your blog while you’re out on the Homorevolution tour with all your Gayngsta Rap buddies, watchin “My Sweet 16″ while you wear dresses and pretend you’re at the party too? I heard your boy Weezy F(ucks) Baby just signed up.

    1 hunned.

  • skip

    ????????????? what a worthless post u r not saying nothing jay hasn’t said himself he’s in a lose/lose even when he wins

  • Moe Real

    Shit. EREAL is pretty much devoted to Bol. Take that somewhere else, fanboy.

  • deezhul

    I feel what u sayin bol(No Homo-revolution).tru dyke a bum ass nigga who never gon go plat,or make anything of himself as far as hip-hop.he trash & his flow sucks(no Homo Thugg LA rapper Deadlee).bleek better than him & that definatly aint sayin much(i.e. his Backdown Freestyle.TERIBLE!fuck cock-a-fella!!!!(no weezy goldberg).

  • http://myspace.com/rebeldr G’s up

    well…i think tru life doesnt have a chance against dipset! but i would really enjoy hearing a jay vs wyane battle..

    has anybody seen tha video of nicks gettin punched! i mean he did get on that fags face and said a nice line!

    “ohh you mad cuz im stylin n yah!”

    sick!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Wab

    Is it gay if you are a writer who knows a lot about Pokemon? Even by today’s standards?

  • BlackBoy

    LOL@ Pikachu. Damn, Bol I think you just gave Jimmy a free one. (no homo)

  • BlackBoy

    … I mean I really think niggas are going to start callin’ that nigga Jay’s pokemon

  • DEESENOTS

    POKEMON STYLE! FUCKIN HILARIOUS!!

  • Tyler

    ^^^^^^^^ Yea’ I didn’t get that whole Pokemon angle either. Guess I have 2 ask my 7 year old nephew about ‘dat one but yea’ Bol, again U funny as hell man and the people that try and take your post 2 serious are missing the point even though much like this post you make good points. U are the King of all Haters Bol, love ‘dat title and run wit’ it bro. Jay Z sucks. Tru Dyke is gangsta, do your homework even though he can’t rap worth a shit and he better leave that boy beast, Wayne alone. U see Jay didn’t want no parts of him so don’t get set up 2 get wet up ya’ dig. Peep the heat at:
    http://www.myspace.com/marusorealiusmusic
    http://www.myspace.com/marcmaysrockandrollthug

  • Chicago

    I have no clue why you always focus on Jay so fuckin much. If your playing basketball your not going to foul out when you know your winning the game and your team needs you. Its true Jay is letting Tru-Life lead the campaign. Dipset has no lyrical ability to compete with him. If you need to bring hype to your album or career your obviously going to go at the best. Thats the only way Jim Jones and the rest of them fagots could sell over a thousand records. Bol u are a fuckin idiot if you believe Jim Jones hurt his career. No matter how long this man raps he still going to out sell all these clown as rappers.

  • Chicago

    I have no clue why you always focus on Jay so fuckin much. If your playing basketball your not going to foul out when you know your winning the game and your team needs you. Its true Jay is letting Tru-Life lead the campaign. Dipset has no lyrical ability to compete with him. If you need to bring hype to your album or career your obviously going to go at the best. Thats the only way Jim Jones and the rest of them fagots could sell over a thousand records. Bol u are a fuckin idiot if you believe Jim Jones hurt his career. No matter how long this man raps he still going to out sell all these clown as rappers.

  • CHIZAMP

    what the fuck? Yo…tell me how in the fuck did Jim Jones own Jay? What in the hell are you talking about? Nigga…stop this shit man…it’s sad. It’s one thing to go for the underdog…but god damn Bol…get off his dirty little dick…damn…and your last few posts were as you would say it “shit sandwiches” so i guess when all else fails…name Jay Z in your posts..that will get the fish biting…

  • OG Frank

    First: Who Gives a fuck about Pokèmon?
    Second: Stop callin’ out Jigga,you uselless fuck
    Third: Jay is still at it
    Fourth: Dipset Vs. ROC It’s a stupid beef

  • derfla the hus’la

    fuck this bol dude

  • Fernando

    Bol,

    You are an Idiot. But I like the analogy.

    Unrelated Story –

    Cleveland Cavaliers came to Portland to play the blazers, and being the type of cat that frequents high-end steak joints, I found myself there on the night that the players came bye after the game. Lebron, Darius Miles, Larry Hughes, etc. were all there with little fanfare. Then Drew Gooden came in looking about a 5 on the 1-Thug scale. 4 minutes later, three 16-18 year old Pokemon sauntered in wearing ridiculous hoodies, hats, & size 50 jeans and the entire restaurant felt uncomfortable. It was great.

  • Meka Soul

    >…while his new weed carrier Tru Life – his Pikachu, if you will…>

    best. line. ever.

  • dez

    50 look like a pokemon

  • Meka Soul

    i guess that makes the diplomats team rocket now.

  • Incilin

    I gota admit, you make a pretty good argument here. Although I really like Tru Life. Not because of his raps, as much as his robbery of Mobb Deep as shown on Beef 3. Hey you never know, maybe he’ll rob Jim Jones and give him a kufi to wear.

  • Gama AKA Tha Black Hulk

    See BOL you say quotes from his interview with hiphopgame.com but did you care to read the whole thing tru been fucking with jenny jones before he was fucking with jay-z the shit he saying about them niggas isn’t even on behalf of hova it’s because them niggas fake and they need to be exposed you always got something to say about jay-z how many time’s have you gotten the cover of the xxl? do you even get paid to do this shit? hova probably makes in a minute what takes you a year now im not saying the ROC and DIPSET battle is good but tru life is serious with them niggas and if I were you i would stay out the middle of that.

  • Combat Jack

    Your Tru Life = Pikachu analogy = Classis ish!

  • Philly Hustler215

    I still waiting on the Hova dick riders to save the day. Cmon, everyone know Hova lost. What ever happened to “I’m in da air I don’t hear niggas corny raps”? Jay is a bullshitter, he let the m DIPSET niggas get under his skin and it showed. Now he signs that pathetic excuse for a rapper Tru-Life to fight his battles and drags in Bleek? Thats another loss right there. Oh yea, Bol that Pokemon shit was funny, good angle. Rocafella stay losing, Philly Stand Up, Dipset Byrdgang all day.

  • http://Ifux.blogspot.com I Fux

    Unrelated Story –

    Cleveland Cavaliers came to Portland to play the blazers, and being the type of cat that frequents high-end steak joints, I found myself there on the night that the players came bye after the game. Lebron, Darius Miles, Larry Hughes, etc. were all there with little fanfare. Then Drew Gooden came in looking about a 5 on the 1-Thug scale. 4 minutes later, three 16-18 year old Pokemon sauntered in wearing ridiculous hoodies, hats, & size 50 jeans and the entire restaurant felt uncomfortable. It was great.
    ^^^

    Good Story ‘Nando

    Unrelated but Tru Life has nice Ponytails, No G-Child

  • 6 100

    Bol, you look like a black, grown-up Squirtle pokemon.

  • Belize

    NEWS FLASH: Homo Thugg LA rapper Deadlee is gonna add xxlmag.com’s blogger Byron “BOL” Crawford as the main headlineing act for the “Homorevolution Tour”.

    Bol, just wanna say that im proud of you for cleaning your closet…

  • http://www.myspace.com/gopentertainment Sayso is Donny Slaughter

    Whut is it wit Bol and Jay Z, dayum U’d think he poked his mamma tha way Bol hates, it ain’t a week that goes by that a “I hate Jay Z” Blog gits throw’d our way!!! Did he piss on U Bol or whut??? I’d like to see Bol vs. Jay-Z in a battle, then Bol could git all his little frustrations out!!! Is this whut happens when XXL pays it’s writers minimum wage??? I’m quite sure U can make more money trickin’ for Dipset

  • http://www.xxlmag.com Ra

    lol im lovin this pokemon analogy.

  • http://www.xxlmag.com chillywilly da3rd

    i dont know jay did his self dirty by not taking the dips for serious but its alot of real personal stuff wit this one the big pun refrence tru life sending his goons out to get the one eyed willy and purp city chain and a whole lot of other shit that will probley come to the serface these guys really know each other this one could get out of hand and make for some good you tube in the process but as far as the diss records all that shit is trash the dips going about the shit like jay anit even who he is and that the roc on a whole are real lame ducks hova did it too him self but he might not be ready for the new blood this a young mans sport

  • http://www.xxlmag.com chillywilly da3rd

    esco better get in there ya boy need help

  • bk home of biggie

    Philly Hustler215 Says:

    January 24th, 2007 at 3:54 pm
    I still waiting on the Hova dick riders to save the day. Cmon, everyone know Hova lost. What ever happened to “I’m in da air I don’t hear niggas corny raps”? Jay is a bullshitter, he let the m DIPSET niggas get under his skin and it showed. Now he signs that pathetic excuse for a rapper Tru-Life to fight his battles and drags in Bleek? Thats another loss right there. Oh yea, Bol that Pokemon shit was funny, good angle. Rocafella stay losing, Philly Stand Up, Dipset Byrdgang all day.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    sorry to bust your bubble dummy but your dipsets are crying like lil bitchies saying koch aint paying them right maybe you haven’t heard but that bitch can’run was with kayslay crying like a hoe he’s broke as hell so who won then?… jigga getting more money dipset are broke ass a bitch sorry man dipset lost

  • http://www.theartistwithwords.blogspot.com Davinche

    Fucking funny post bol.

    And why all the liars out there? we all know you fucked with pokemon..sheeet I know I did back in the day. This is the fucking internet, what have you got to be embarrassed about?

  • giantSupreme

    i promise you jay is scared of weezy. he knows what time it is. he can’t afford to lose another battle (i.e. naS). dis clown tru dyke is never going anywhere (i.e. m.o.p., n.o.r.e., damn these abbreviations), i know people i know ain’t looking for him. weezy declared war on jay & clipse and neither has responded on wax.

  • E AKA THE REAL NORIEAGA

    Tru-Life isn’t that wack of a rapper considering every hip hop fan knows him and he hasn’t dropped an album yet.

    As for the beef vs. Dipset if Hov were still in his prime he could single handedly murk them but he’s not. Jay should sign some propper battle rappers to go at Dipset like Cassidy, Chino Xl, etc.

    LMAO @ Weezy F. Goldberg

  • Danja29

    Bol… does Jay owe you money or somethin’? Cause you’ve been ridin’ that nigga (no Tupac @ 16 on that home video) for like 4 months now.

  • Tha Blueprint

    I give ur posts lately a c/ c-

  • Cuban Link

    Danja29 Says:

    January 24th, 2007 at 7:48 pm
    Bol… does Jay owe you money or somethin’? Cause you’ve been ridin’ that nigga (no Tupac @ 16 on that home video) for like 4 months now.

    ^^^^^^^lmfao.Funny post thou

  • thththt

    i dont understand why u jay haters keep thinking jim jones pawned jay-z .if anything its jimmy and the dips who got pawned by jigga.

    u seem to forget that after all the negative reviews kingdom come was getting,along with the major album leak.jay neded to get the buzz back to his joint.

    THAT AND THAT ALONE is the only reason he went at jimmy with a lil subliminal shot and it worked.jay dropped the freestyle one week before his album dropped.and jimmy and the dips responded by dedicating the whole week to dissing him on record.helping him sell 700k the first week instead of flopping like u (bol)said he would.

    jay pimped those niggas.

  • 100 Dollars

    Lol funny post.

  • Hurricane Game

    Moe Real Says:

    January 24th, 2007 at 2:17 pm
    Shit. EREAL is pretty much devoted to Bol. Take that somewhere else, fanboy.
    —————————————Co Sign. No One likes Bol(Maybe Rey) But you come on and talk bout him in every post. Stop Man You Ether yourself(no Jay-Z Tryin to diss Dipset) In every post. You gettin hated on more than SUPERMAN used to get dissed.

  • http://www.myspace.com/shoduction sam

    “Admittedly, Lil’ Wayne does kinda look like Whoopi Goldberg.”

    AHAHAHAHA

  • che

    a post about pokemon? what the fuck?

  • ill will

    if you say hip hop is like pokemon then its gona die like pokemon did.

  • http://xxlmag.com DARK

    Bol you godamn faggot get your fat nerd ass off the computer and do somethin you wannabe hard ass bitch.bol shut your i wish i was down but im only really down in my computer chair ass up your fuckin embarassin your fuckin disgraceful your the most ignorant piece of shit.bol you might want to stck that dick back in yo muth cause yo sparyin yo shit all over.your a punk a straight up bitch fuck you.

  • http://www.allhiphop.com Rey

    This was pathetic. Your clock reads 14:59, Ashlee. Jay-Z on Beach Chair > Anything the DipSet has ever done or will ever do. UNO!

  • RAP FAN

    LOL THE BIGGEST JAY-Z HATER EVER…HAS GOT TO BE YOU seriously stop man b4 niggas thro the roc sign outside of ure civic

  • too much

    ha ha that nigga said tru is pikachu

    lmao

  • RAP FAN

    roccccc

  • woman wit money

    hex naw yall niggas funny after reading the comments. good post bol them tv posts was BORING. jay knoes he cant step on waynes level waynell murk him.

  • http://360.yahoo.com/deshawn772004 Anton aka Ranga 22

    Man, I ain’t even gon comment on this one… this goes out to faggot ass myspace.com/southcrak. Ya GOBIJ(Trash)! STRAIGHT UP GOBIJ! Nigga, I ain’t never heard no bullshit like that in my life… Man, Tru Life could probably fuck you up. You suck. Nigga, Ranga 22 said so.

  • http://360.yahoo.com/deshawn772004 Anton aka Ranga 22

    Anybody that don’t agree, go to South Crak’s page and destroy your ears… see If I’m lying. Once again, you GOBIJ!

  • http://... J Beezy

    Bol is so wack these days its not even funny no more, stop cowboy ridin Jay dick and come up wit something decent, Tara Henley blog shittin all over this nigga right now

  • Hurricane Game

    Man I got love for the Dipset But Damn! Bol Get off Jim Jones Dick. You are the Dipset weed carrier. You mad at Jay cause He wouldnt take you on tour.
    Your Columns now are STRAIGHT GARBAGE!!!
    You aint gettin comments no more. So You Make some shit ass article which people will get mad at and comment on. Example. Your Own Website you wrote an article bout how you wanna Fuck Dakoda Fanning. 13 YEAR OLD DAKODA. Fuckin Paedophile. Fuck You and your wack ass articles.

  • http://www.myspace.com/jokkjazzz JokkJazz

    Wanna check some real music?

    http://www.myspace.com/jokkjazzz

  • http://XXL SRBMF

    Once again,its the shi**y blogman!!!
    (Amma hit Bol (no omar) all the way from Rotterdam!!!-if youz dont know where thats at YOU NEED 2 check “the WIRE”-)

    I knew you wuz a lazy ass bstrd, coz otherwise you wouldn’t be such an non-depht blogger, but this Jigga BSB(bullsh*tblogging)is so obvious. Like a GREAT producer has do to do a GREAT ammount of cratediggin to get bring his A-game, thats also how a GREAT reporter should operate (not that you are in this category BOL, but you vein enuff to think you are)!!!Topic-diggin I like 2 call it. I know this concept is litteraly strange to cuz the ONES you hate on are the ONES that pay your billz. Admit that fact and earn at least a little credit-my thought is you so little(no brother)you only care ’bout getting your checks so can ‘njoy girlshows,girlbands,girlyartists everything girly except actual girls.
    I’m a SeRB(so that makes me white) and I’m from Holland (so that makes me European) and evn my brother and I think youz effin gay(black George Michael)and you needz either to step up your game or step outta that closet.XXL is RAP/HIP_HOP not Rolling Stone Mag-so get your act 2gether or start BSB-ing in RnR or TV blogs.
    And if you think you are some strategy-analist (dirt angel pwned JIGGA?!?!) and constantly creditting the AFGHAN WIG(white music group that I’m sure BOL knows of)whit some mastermind moves on JIGGA, then I would recommend and check your stat-sheets!!!Cuz grown men(including the Afghan Wig aka dirt angel)only ’bout grown men stuff like dollars (and not ringtones. Cuz if that were the fact then the Afghan Wig should just make ringtones and then he WOULD be at least the RING(a-ding)TONE KING of NY!!!Last time I checked I wasnt on Jiggas payroll, so dont even try it, amma deny it, you aint got SH*T on me……..

  • http://XXL SRBMF

    ****Correction****

    Once again,its the sh***y blogman!!!
    (Amma hit Bol (no omar) all the way from Rotterdam!!!-if youz dont know where thats at YOU NEED 2 check “the WIRE”-)
    I knew you wuz a lazy a$$ bstrd, coz otherwise you wouldn’t be such an non-depht blogger, but this Jigga BSB(bulls**tblogging)is so obvious. Like a GREAT producer has do to do a GREAT ammount of cratediggin to bring his A-game, thats also how a GREAT reporter should operate (not that you are in this category BOL, but you are vein enuff to think you are)!!!Topic-diggin I like 2 call tis concept. I know this concept is litteraly strange to you cuz the ONES you hate on are the ONES that pay your billz. Admit that fact and earn at least a little bit of credit-my thought is you so little(no brother)you only care about getting your checks so you can ‘njoy girlshows,girlbands,girlyartists everything girly except actual girls.
    I’m a SeRB(so that makes me white) and I’m from Holland (so that makes me European) and even my brother and I think youz effin gay(black George Michael)and you needz either to step up your game or step outta that closet.

    XXL is RAP/HIP_HOP and no Rolling Stone Mag-so get your act 2gether or start BSB-ing in RnR or TV blogs.

    And if you think you’re some strategy-analist (dirt angel pwned JIGGA?!?!) and constantly creditting the AFGHAN WIG(white music group that I’m sure BOL knows of)whit some mastermind moves on JIGGA, then I would recommend you check your stat-sheets!!!Cuz grown men(including the Afghan Wig aka dirt angel)only care about grown men stuff like dollars (and not ringtones). Cuz if that were the fact then the Afghan Wig should just make ringtones and then he WOULD be at least the RING(a-ding)TONE KING of NY!!!
    Last time I checked I wasnt on Jiggas payroll, so dont even try it, amma deny it, you aint got SH*T on me

  • http://XXL SRBMF

    ***CORRECTION***

    Once again,its the shi**y blogman!!!
    (Amma hit Bol (no omar) all the way from Rotterdam!!!-if youz dont know where thats at YOU NEED 2 check “the WIRE”-)
    I knew you wuz a lazy ass bstrd, coz otherwise you wouldn’t be such an non-depht blogger, but this Jigga BSB(bullsh*tblogging)is so obvious. Like a GREAT producer has do to do a GREAT ammount of cratediggin to bring his A-game, thats also how a GREAT reporter should operate (not that you are in this category BOL, but you are vein enuff to think you are)!!!Topic-diggin I like 2 call it. I know this concept is litteraly strange to you cuz the ONES you hate on are the ONES that pay your billz. Admit that fact and earn at least a little credit-my thought is you so little(no brother)you only care about getting your checks so you can ‘njoy girlshows,girlbands,girlyartists everything girly except actual girls.
    I’m a SeRB(so that makes me white) and I’m from Holland (so that makes me European) and even my brother and I think youz effin gay(black George Michael)and you needz either to step up your game or step outta that closet.XXL is RAP/HIP_HOP not Rolling Stone Mag-so get your act 2gether or start BSB-ing in RnR or TV blogs.

    And if you think you are some strategy-analist (dirt angel pwned JIGGA?!?!) and constantly creditting the AFGHAN WIG(white music group that I’m sure BOL knows of)with some mastermind moves on JIGGA, then I would recommend you check your stat-sheets!!!Cuz grown men(including the Afghan Wig aka dirt angel)only care about grown men stuff like dollars (and not ringtones). Cuz if that were the fact then the Afghan Wig should just make ringtones and then he WOULD be at least the RING(a-ding)TONE KING of NY!!!

    Last time I checked I wasnt on Jiggas payroll, so dont even try it, amma deny it, you aint got SH*T on me!!!

  • http://whocareswhatpeoplethink thecollinb

    for the record Bol i think you have the comedic intelligence of Condoleza Rice at Amateur Night at the Apollo but…
    “I wonder if that was a direct order from the captain, along with picking up ribs from Outback (as depicted in Fade to Black) and what have you. ”
    that shit was funny

  • DippMyNuttsInJimJonesMouth

    Bol get a life you fat SAM L Jackson crack head mother fucker…Jay-Z is hot and your blog is not! pure hatered running through your blood..yeah his last album wasnt great but for you to keep talking about him when you need some hits on the site is sad…BOL HAS A MAN CRUSH ON JAY-Z and it is soooo clear…you need a woman in your life and stop hatin so much…ya heaaarrrrd

    p.s. Your mom doesnt count as a woman in your life either (NO HOMO)

  • EReal

    Hurricane Game Says:

    January 24th, 2007 at 8:45 pm
    Moe Real Says:

    January 24th, 2007 at 2:17 pm
    Shit. EREAL is pretty much devoted to Bol. Take that somewhere else, fanboy.
    —————————————Co Sign. No One likes Bol(Maybe Rey) But you come on and talk bout him in every post. Stop Man You Ether yourself(no Jay-Z Tryin to diss Dipset) In every post. You gettin hated on more than SUPERMAN used to get dissed.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Thats the most retarded shit Ive ever heard. Read any comment on a Bol post and you can see thats bullshit.
    I have an opinion, unlike you. Both you little haters opinions are about me. So why dont you little butt buddys gett off my tip for a second and say something worthwhile?

    *crickets*

    1 hunned.

  • EReal

    dez Says:

    January 24th, 2007 at 3:23 pm
    50 look like a pokemon
    ^^^^^
    LOL!
    _____
    Hurricane Game Says:

    January 25th, 2007 at 7:44 am
    Your Own Website you wrote an article bout how you wanna Fuck Dakoda Fanning. 13 YEAR OLD DAKODA. Fuckin Paedophile. Fuck You and your wack ass articles.
    ^^^^^^^^^^^^^
    Probably the funniest thing this dude has ever said.
    LMAO

  • ATL Southside

    damn i like wayne but he cant fuck wit jay, he a damn good rapper but come on he got his style from jay now he mad cause he cant have the whole best rapper alive thing to hisself jay didnt even mind him callin hisself best rapper alive….wayne started this bullshit…he the fisrt one to start wit dis records…jay z gonna end his chapters

  • The DJ Formerly Known as N-CREDIBLE

    When you think about it this beef is a lot like messageboard beef…lame and pointless…the one purpose it does serve is to keep your name floating around…beef is good for the up and coming artists like tru life and hell rell and jr writer but for people knee deep in the game its worthless and like oreo said risky…seasoned vets would do better by beefin with God for example…like the confused lost Prodigy did…the Camel knows he isnt equiped to beef with the likes of DipSet…so he pays Tru Life a few stacks to handle it for him…well Jay needs to either fire Tru Life or do like Bush and send more troops…while on the subject of Jay-z…this dude really needs to retire…unless he is coming out with something to top blueprint…hang it up…you know what i want from Jay-z…give me something creative and unique…i dont want to hear no button up BS…give me something out of the ordinary…that grown man stuff doesnt have a market…

  • http://ALLHIPHOP REGION HATERS HATER

    tru cunts is security for jay who needs all the help he can get right now sense know one under thirty bought his cd unless it was a present for the holidays. dipset has there flaws too but they aint region hatin the world like cock a fella and cock la famila so much homo intendid like the homorevolution. this is so funny to me too. no deadlee hahahaha

  • thatdukeSuave

    -’It’d almost be like getting beat up by a girl, out in public where everyone could see. Something like that could ruin a man.’

    Obviously something bol knows something about from experience. Anything you need to talk about? Or is that why you stay in ya basement?
    Hey its cool, you probably not the only shit-talker that got stomped out by a female, you just the only one that takes it out on Jay-Z on a constant basis!

  • The DJ Formerly Known as N-CREDIBLE

    Finally someone on the same page as me…i been saying this for the longest but people mark me as a hater when im just telling the truth and calling it how i see it…here is a the comment i put up in Bol…i mean Oreo’s column…

    …When you think about it this beef is a lot like messageboard beef…lame and pointless…the one purpose it does serve is to keep your name floating around…beef is good for the up and coming artists like tru life and hell rell and jr writer but for people knee deep in the game its worthless and like oreo said risky…seasoned vets would do better by beefin with God for example…like the confused lost Prodigy did…the Camel knows he isnt equiped to beef with the likes of DipSet…so he pays Tru Life a few stacks to handle it for him…well Jay needs to either fire Tru Life or do like Bush and send more troops…while on the subject of Jay-z…this dude really needs to retire…unless he is coming out with something to top blueprint…hang it up…you know what i want from Jay-z…give me something creative and unique…i dont want to hear no button up BS…give me something out of the ordinary…that grown man stuff doesnt have a market…

    …Jay-z doesn’t deserve the credit he gets(with the help of the media)…he got to where he is because of the deaths of Big and Pac…this dude need to transfer to marketing and promotions…and leave this music ish to those with a commitment…and you people wanna complain about hip hop being dead…start with Jay-z because he is the essence of commercialism…i understand why Weezy was going at him its because this dude is claiming i position he no longer holds…he is calling himself the best…i thought that was up to the people…he is to cought up in himself to realize that he is losing favor…a lot like Bush…but really people…re evaluate your view of Jay…this dude is recieving far more credit than he deserves…

  • babyboy

    Hatin on Jy aint gon get u any wher so Stop It, u bein like Cam, No 1 cares abt what u say u d bag mother fucker shusshhh ur azz

  • gwel

    NO LIFE
    THAT’S ALL I CAN SAY ABOUT BOL
    NO LIFE
    U STILL A PUSSY FOR THAT J DILLA BLOG U WROTE FAT FUCKER
    GET A LIFE

  • Prince Of The South

    Knew this was comming once bleek put out that record. Real talk though all this show is that Jay willing to play these games with dudes. Dipset, minus Jimmy, are idiots. They went at Jay and people started talking about Jay and you had some buy the album just because they wanted to see if he was going to respond, but then Jim Jones got him with that beef remix, I don’t think anyone would have thought he could be that smart. Then You have Jay give Cam a few bars and set tru life up, because he got a record comming out. He goes at Dipset then Weezy and gets a little buzz up. Same with Bleek because they got albums dropping. Jay making a move on them, I don’t think he’s running. The only ones they not going to get at are Kanye and Freeway because they work with them.

  • Malik B

    Baaaaalllllin!

  • Trife Da SoulRipper

    Yo, you Jigga stans gotta learn when its time to fall back, yes Bol doesnt particularly like Jay Z, does that mean what he’s sayin is lies? Hell no, so yo, pop in resonable doubt and pertent he aint holdin Tru Life by wires makin him slap box with the Dipset.

  • blaQ

    Jay saw he was in a lose/lose, so of course he would use his weed carrier…i would too. He cant just do nuthin….he’s an MC at heart. he still outselling the whole of Dipset…so I dont know how you conclude Jenny won. Oh, i forgot Bol has a thing for Jimmy’s tight jeans.

  • Bol wtf?

    Bol wtf?

  • Hurricane Game

    EReal Says:

    January 25th, 2007 at 9:50 am
    dez Says:

    January 24th, 2007 at 3:23 pm
    50 look like a pokemon
    ^^^^^
    LOL!
    _____
    Hurricane Game Says:

    January 25th, 2007 at 7:44 am
    Your Own Website you wrote an article bout how you wanna Fuck Dakoda Fanning. 13 YEAR OLD DAKODA. Fuckin Paedophile. Fuck You and your wack ass articles.
    ^^^^^^^^^^^^^
    Probably the funniest thing this dude has ever said.
    LMAO
    ———————-Hey It’s true.
    Byron Crawford.com He says he got A thing for Dakoda