Mixtape DJs

Before 2006 became the year that rap took a monumental, life-altering shit, it was supposed to be the year of the mixtape DJ. Fawning stories were published in the otherwise semi-reputable New York Times and USA Today about how the mixtape DJ had become the new tastemaker in modern day hip-hop.

Want to know who’s going to be the next 50 Cent and/or… um, okay 50 Cent? Look no further than the new tape by DJ Such n’ Such. And who can blame the record industry for getting their panties all in a bunch after the mixtape scene’s own Fiddy Cent sold more albums from ’03 to ’05 than Elvis and the Beatles combined?

The record industry is, after all, built on hits. The Roots aren’t going to subsidize themselves, now are they? [Zing!]

As such, a lot of dudes connected to the mixtape scene were on the come-up this year. Mixtape DJs like XXL’s own DJ Drama got their own vanity labels and so-called major label mixtapes. Meanwhile, mixtape rapper Papoose got a deal with Jive Records for $1.5 million. That’s even more than Dr. Dre and Eminem gave Fiddy Cent!

[I was even thinking about getting into the mixtape game myself, except I'm not sure if my laptop has the right ports. Shit, for that kind of money, I might be in the market for an upgrade. I'll see if Elliott wants to put up the money in exchange for some of my side-action once I hit the big time.]

Only thing is, none of these d-bags have produced any actual results. Granted, 50 Cent used to sell a lot of records, but at least he was an actual rapper. Recent major label mixtapes by DJs Kay Slay and Khaled have only sold nine copies combined. I’m pretty sure even a mixtape by DJ Heartless Bastard could beat those numbers.

Which I suppose makes sense. No one buys an album to hear a DJ anyway, even if it’s a good DJ. And a lot of these d-bags don’t even know how to scratch records. If you notice, all of the most popular mixtapes are the ones that feature prominemt artists. I doubt that the people who buy these things give a rat’s ass who put them together.

  • swedish boy

    first

  • swedish boy

    Funk u Bol

  • T-Boye, Boy!!

    Of course, Bol. Because Thr mixtape Dj has found a way to make money off a mix cd by just haveing a major artists on the cover & shouting their names, label , crew over a song selection

  • killa cam

    First!

  • Spark

    I like it bol, good blog ,fukkin mixtapes!!!!!

  • that dude

    umm, ever heard of DJ Clue, “The Professional” ?

    that album went platinum pal

  • http://www.allhiphop.com Rey

    Hmm… You must be warming up for the big “Fire DJ Drama” campaign. (we know it’s coming). Or maybe you’re just systematically elminating your fellow bloggers here on xxlmag. First Tara, now Drama.. Starting with the Crackas first, eh? I suppose Noz is next. (He is white, right?).

    In any event, yeah, mixtape shit is over-rated. 50 hit cuz he had hype, bullet scars, Em, & Dre. The fact that he was a mixtape rapper meant shit to anyone outside of NYC. (i’m on Long Island and nobody out here gave a damm about G-Unit).

    Remember after 8 Mile hit for 100 mil? Everyone made a big damm deal about battling, and that shit disappeared faster than DJ N-Credible. Mixtapes just took a bit longer to faaaaaaade.

    UNO!

  • GI JOE

    (no caps for this nig… i mean dude)dj drama a.k.a. “i took a bribe from cashmoney to not drop gillie’s mixtape”!
    Yep Sickamore, some dj’s^^^ are sooo irrelevant in some cases. You should’ve just put him on blast…FUCK IT!

  • marlon

    DJ mixtapes used to be the shit doo wop, ron g, s and s, they would do mixing, scratching, back to back and innovative shit. then fuckin clue came out with that x cluesive bullshit and then suddenly it wasn’t about mixing and dj skills it was about getting exclusives then the whole 50 cent shit came out and dj’s with skills became completely irrelevant. Grenn Lantern still puts in the effort, dj neil armstrong who i had never heard a month ago is sharp some crzy mixes an innovative and a good original listen, but most of these dipset freestyling over every popular southern song, and gravy and remo and labba not one is inventive, every once in a while a new nice nigga will pop on the mixtape seen but it isn’t what it was or what it should, they’ve gone from being a novel to a newspaper. disposable music.

  • GI JOE

    Damn, my bad son, i called you sickamore…FUCK IT!

  • Mr.Me

    “Fiddy Cent sold more albums from ‘03 to ‘05 than Elvis and the Beatles combined?”
    ^^
    That was a good one Bunsen (no Beaker) but how about comparin Elvis an The Beatles entire catalog to gunits. 50′s music will never have longevity in the industry like those white guys.
    He didnt get big off of no mixtapes. He had a gang of mixtapes before he dropped Power Of A Dolla an that shit went double condom wrapper. Interscope gave him that buzz wit all those “he was shot 9 times” stories. That nigga sold because of great promotion, great beats, an the Makaveli (RIP) formula for rap success.

  • Belize

    Yo bol, is this a dis to DJ N-Credible aka DJ original name, and rey’s favorite Dj Juggles..haaaa

    Did you know that he’s doin Yung Butplug’s debut mixtape?

    True story

  • http://www.allhiphop.com Rey

    DJ ORIGINAL NAME! (name name name)

    YUNG BUTPLUG! (plug plug plug)

    EXCLUSIVE! (-sive -sive -sive)

    THIS ONES CALLED “TEABAG ME”! (me me me)

  • Belize

    Its funny hoe Dj Clue made the bluprint for success and these other Dj’s dont know what to do…

  • Meka Soul

    >Recent major label mixtapes by DJs Kay Slay and Khaled have only sold nine copies combined. I’m pretty sure even a mixtape by DJ Heartless Bastard could beat those numbers.>

    lmao at that one.

    the only current mixtape worth listening to is the clipse’s “we got it for cheap, vol. 2,” and that shit is over 2 years old.

    the bad boy mixtapes from the mid-90s = classicks.

  • Meka Soul

    maybe i should become a “mixtape” dj. what are the requirements, screaming over a shitbag song with some future shitbag artists?

    hey if i become successful, maybe i can own a blog on xxlmag.com & ignore it for 2 months.

  • tHe tRaNsIeNt

    u a faggit ass nigga bol

    now..as much as dj drama a grizzly adams beaver lookin’ cowardly faggit who splinter nigga need to fire his mixtapes are fire..especially “trap or die”, da bun b legsnds one, both weezy “dedication” mixes, da 8ball & mjg mix and da young buck “case dismissed”

  • http://www.allhiphop.com Rey

    lol @ “hey if i become successful, maybe i can own a blog on xxlmag.com & ignore it for 2 months.”

    You know what pisses me off about DJs? When they scratch the beginning of a song and you hear the first 4 bars to a song 262 times. Is there anyone out there that actually likes that?

  • tHe tRaNsIeNt

    word 2 “we got it 4 free volume 2″..dat shit aint 2 years old tho..it came out last year

    da joe budden “mood music 2″ mixtape is dope 2

  • tHe tRaNsIeNt

    flex da worst fo him pullin’ intros 2 songs back about 10 times

    u all sum faggit ass peasant niggas, by da way

  • Mikey Ess AKA SukedowN

    Mixtape DJs and telemarketers still exist because there are people who can be convinced to buy something of poor quality that they truly don’t want.

  • The Dza

    Rey, look at how long your comments are. Look at how often you post them shits. It’s like you actually believe that you’re a blogger for XXL and that someone gives half a shit stain about your opinions. Get a fucking life you lonely lonely loser.

  • tHe tRaNsIeNt

    lol @ drama tryna act like he aint a shook faggit on his radio show on da beanie “cannon” freestyle in da bangers section

    da drama/beanie gangsta grillz will be sick

  • Meka Soul

    mixtape djs are like telemarketers: they always bother you with their bullshit during dinner time, and you hope they catch a karate kick to the face.

    btw rey: i youtubed “yazz flute:” priceless.

  • http://www.allhiphop.com Rey

    The DZA–How sad is your life that you’re wasting it talking about how pathetic mine is?

    Are you like, my Loser Weed Carrier?

    Either way, hop off the dillz unless I owe you money.

    Bitch.

  • http://www.allhiphop.com Rey

    Now you are enlightened, Meka!

  • Belize

    Yall shgould listen to that DJ eggnice Chronic 3000 mixtape…shits pretty sick…thats what ive been bumpim the last 2 days

    He made me like change clothes(?), cz he freaked it over the gin and juice beat

  • Meka Soul

    fuck dj clue with his “fraggle rock” looking ass [no the "sesame street" chracter with AIDS].

  • Belize

    “Are you like, my Loser Weed Carrier?”
    ^haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  • http://www.allhiphop.com Rey

    DJ Clue definitely looks like Bert from Bert & Ernie.

  • Belize

    Yeah im not big fan of clu and his “cluuuminatttii” shit and i think the last time i bumped him was 2002

    But the nigga started the whole mixtape-store cd shit and made it go plat (flex aint do that)..so respect is due, smell me?

  • Belize

    clue had fuked up in that backstage movie..what was that nigga mane that stole on him?

  • e

    Good blog Bol I have never rushed (no bol’s minivan) to a store to buy a mixtape because Kay Slay or Khaled made it. Any time I get a mixtape it’s because of the artist the djs usually bring the quality down by screaming shout outs to random jigs or by playing gunshot sounds continuously.

  • http://www.allhiphop.com Rey

    Yeah, Clue had some good stuff.

  • e

    [no the “sesame street” chracter with AIDS].
    ^^^
    Sickamore?

  • Belize

    My bad
    *clue got fuked up in that backstage movie..what was that nigga name that stole on him?*

  • e

    [no the “sesame street” chracter with AIDS].
    ^^^^
    Sickamore?

  • Belize

    “djs usually bring the quality down by screaming shout outs to random jigs or by playing gunshot sounds continuously.”

    ^I kinda love the gunshots(bangbang)…but then thats just me

  • e

    My bad didn’t mean to post the same comment twice

  • Meka Soul

    i still laugh every time i see beanie sigel “accidentally” sock clue in his mouth in the “backstage” movie. the shot of clue holding his mouth while beans is “apologizing” is priceless.

  • e

    I can see why someone would like the gunshots but I don’t see the purpose of them shouting out random people

  • Meka Soul

    >“djs usually bring the quality down by screaming shout outs to random jigs or by playing gunshot sounds continuously.”

    ^I kinda love the gunshots(bangbang)…but then thats just me>

    the djs in so. cal just loop this annoying foghorn sound for the 1st 2 minutes of the song… annoying shit.

  • Meka Soul

    mixtape djs = ganja mules with a turntable & an ipod.

  • e

    I’ve heard djs that just use foghorns or sirens over and over too

  • k-rizzy

    Bol does this mean that DJ Drama has no real Talent ? I know his blogs are bad when he does blog don’t know much about him being a DJ

  • Fernando

    Mix tape Dj’s are worth listening to ONLY if they make their own beats. I know the Dj Drama legend series with Ball & G is fuckin FIRE. So Ill cope with the worthless yelling, shoutouts and name dropping if they got dope beats. Funk Flex is a turd with eyes.

    Merton Hanks

  • DJ Lucky Luke

    Man, these fools aren’t mixing a damn thing. All they are doing is creating a beat, putting a rappers voice on it, throw in some scratch effects, sequence the songs and call it a mixtape by DJ Drama, DJ Agony, DJ Comedy, or DJ Horror by DJ Lucky Luke. At least my mixtapes actually have me cutting on them–f-ups and all.

    See: “DJ Lucky Luke” on UrbanDictionary.com

  • Fernando

    Mix-Tape Dj’s are like the crust at the top of a milk carton. You know it came from milk…yet it is still disturbing

  • Fernando

    Fuck a Dj…and fuck the worthless scratching. Ive heard probably about 10 songs in my LIFE where scratching actually added to the quality of the song. One of them being that Outkast song on Atliens. If they make beats, Good BEATS, then theyre ok with me. Other than that I could care less

    • http://great-hiphop-music.blogspot.com Vanessa

      Fernando just has been burned too many times by DJs without skills. Once you hear the difference, you’ll understand the difference a good DJ actually makes on a mixtape. I’ve listened to songs that I thought I hated and ended up loving when the DJ made the song better and actually made me like it. Good DJs add excitment and spice to music. Some of them add too much spice which as you know can ruin the meal as well. And some just don’t have the skills the equivilant off adding the wrong spice.

      You need to check out DJs that actually go to town on their mixtapes and their mixes. I suggest you check out http://www.djemir.com, http://www.djcraze.com and http://www.sergsniper.com for some serious mixing and scratching.

  • http://www.allhiphop.com Rey

    I miss the blends and switched-up beats and junk on mixtapes. It really is just DJ Random Jig shouting out a bunch of people that would never actually speak to him.

  • Fernando

    Dj’s who are worth a crap…

    Tony Touch
    Dj Clue
    Dj Drama (when not pushing terrible acts)
    Dj S&S

  • Fernando

    Dj Screw is dead so he doesnt count

  • Belize

    “the djs in so. cal just loop this annoying foghorn sound for the 1st 2 minutes of the song”

    ^like reggea sirens cuz that shit be making dem island gials go crazy (no jeezy)

  • thoreauly77

    fernando, are you forgetting about almost all of premier’s beats/gangstarr’s tracks? i think preemo’s scratching is an integral part to his production style.

  • Belize

    Anybody listen to dem “fuck action” mixtapes? shit is hard as hell

  • soopadoopa

    Mix-tapes aint been the same since wack ass clue fucked up the game, non mixing, non scratching, phat shout out, do remember, yellin his own name out, scrotum face fucker.

    100

  • e

    Drama is a terrible blogger but I respect him as a dj all the gangster grillz mixtapes have been good.

  • marlon

    Meka soul. Mixtape Dj’s bother you while you are eating dinner? I don’t understand.

  • Fernando

    My bad…I did forget about Primo…but I think of him as more of a producer than a “mix-tape” Dj. He doesnt scream like a retard or drop albums with 200 artists on em either.

    Robert Ferguson

  • rizzop

    Only mixtape ill buy is a green lantern mixtape…at least he mixes it up. The best mixtapes hands down!

  • thoreauly77

    automator did a mix called “want to buy a monkey” that was pretty fucking fresh.

  • Fernando

    Automator is off and on to me. He does some dope shit followed by a stool sammich. Green lantern is good, and Dj Shadow had some super sick shit back in the day. I could do without everybody else though

  • Meka Soul

    >Meka soul. Mixtape Dj’s bother you while you are eating dinner? I don’t understand.>

    dj felli fell [yeah...] “spins” from 7p-12a, aka dinner time, the same time telemarketers call u asking to purchase a box of rubber nipples. that foghorn/SOS sound is the tip of the iceberg.

  • Meka Soul

    premier is more a producer than a mixtape dj.

    premier > dr. dre

  • thoreauly77

    and your right fernando, he’s definitely not a mix-tape dj.

  • Fernando

    Thats it though, no more revisions to my list of acceptable Djs. And most of the people I listed arent even “mixtape” Dj’s. Kay Slay is a slovenly old gorilla fart. Funk Flex is a joke. Khaled just points his fingers & makes the piss face. Clue got ghey with the quickness.,

  • e

    Clinton Sparks is alright too

  • Belize

    Meka Soul Says:

    September 7th, 2006 at 3:07 pm
    premier is more a producer than a mixtape dj.

    premier > dr. dre

    ^FUK NO! maybe better DJ but he aint fukin with dre’s resume

  • Fernando

    Primo accounts for about 8 of the 10 songs where the scratching helps the song. Everyone else gets to happy and tries to hard. “JUST SCRATCH TO THE BEAT, ADD SOME TIGHT HIP-HOP QUOTABLES LIKE MOBB DEEP OR NAS & CALL IT A DAY”

  • marlon

    Fernando, you gotta be brand new to say scratching doesn’t make a track good did you listen to hip hop from 92 to 97?

  • thoreauly77

    co-sign meka.
    i think clue should be drawn and quartered for essentially creating the whole “shouting over the artist” bullshit on his tapes. i understand putting drops on exclusives so people won’t want to pirate them and will actually wait fo rthe original, but hearing “CANNON” or “gangsta grizillz!” is fucking tired.

  • http://skibeatz.com DJ Main Event

    Rey – they still have mixtapes like that, 2 dudes out of DJ Drama’s crew (Cannon and Jaycee) actually did something recently called “Deja Vu”.
    It’s an R&B/blends tape, dont know if you’d like it but just thought i’d throw that out there.

    as for the other dj’s… green lantern is one of the few really DOING the crazy mixes these days.

    question for everyone: what DO you want to hear on these things?

  • marlon

    Meka is Dj Felli fell a radio show or a mixtape?

  • Belize

    Best Mixtape DJ’s (right now) are Green Lantern, DJ Drama, Dj Dirty Harry, Dj Skee and DJ OG Ron C

  • Fernando

    I was all over hip-hop from 92-97. Problem is, I fucked with mostly west-coast. Das-efx was was weak to me, I still hate Tribe, De La ghey, and all that other bullshit. Nas, Mobb Deep, Wu, Jay, Bootcamp, Artifacts and a few other East-Coasters I liked never had THAT much scratching in their albums.

  • e

    question for everyone: what DO you want to hear on these things?
    ^^^^
    Blending different music genres is always cool. I don’t mind mixtapes if the artist is good I just hate the weed carrier kids who have raps that are on the level of one of my homies freestlyes(very basic). I also hate the shout outs to random jigs.

  • Belize

    REY- dirty harry just droped unforgiven and has another one dropin..if u like blends check it out and that chronic 3000 too by egg nice

  • http://www.allhiphop.com Rey

    Thanks Main Event.

    LMAO @ Meka. You really should have DJ Drama’s spot on here.

    The scratches on “Down with the King” (Run DMC & Peter Rock n CL Smooth) definitely added, plus that song was fiyaaaaaaah.

  • Fernando

    Fresh Beats, Good / New artist….AND NO BITCH ASS DJ. I dont need to hear your name past the introduction

  • e

    Meka is Dj Felli fell a radio show or a mixtape?

    ^^^
    Radio Show on power 106

  • Fernando

    I hate the Happy scratchers…Especially the backpacker on the radio who reverses the song, scratches it, plays the first 4 lines about 8 times befor he lets the song continue. REAL IMPRESSIVE, You can hit the rewind button. Fucking clown shoes

  • Meka Soul

    >Meka is Dj Felli fell a radio show or a mixtape?

    ^^^
    Radio Show on power 106>

    he also has a handful of fagtacular mixtapes that no one cares to pick up.

  • Prince Of The South

    The reason why Mixtapes are going down is because of the websites that let you listen to new tracks, before they hit the streets, and everyone and they moms is a mixtape DJ.

  • Belize

    Real shit…yall need to get sirus cuz they reeeeaaaallly dj on there
    Dirty harry, whoo kid (whos how is funny as shit), dj skee, drama, kay slay etc… got a show

    Shits sick

  • Meka Soul

    no disrespect belize, if i won’t listen to free radio, why would i listen to pay?

  • Belize

    *whoo kid (who’s funny as shit), dunno y im fukin this typin thang up….

  • Belize

    Negroe, its like 100 buck for life
    and u can listen to it everywhere, matter of fact i was bumpin it in Belize during summer

  • tHe tRaNsIeNt

    clinton sparks actually produces some nice shit fo people on his mixtapes..he done a bunch of beanie joints dat wus ill

    da best version of “cannon” was da remix of da original busta/t.i version with a weezy verse on weezy reebok mixtape he did wit mick boogie

    da dons of da mixtape game are kid capri and screw (r.i.p)

    doo wop and tony touch actually outrhyme a lot of rappers when dey rhyme as diaz brothers

  • Fernando

    Kay Slay ate buffy the body’s ass with cottage cheese and ham hawks. Why does he wear the same thing every day in every video. PUT DOWN THE LEATHER JACKET!

    lmao @ shaq’s verse in the kay slay song

  • e

    tHe tRaNsIeNt Says:

    September 7th, 2006 at 3:32 pm
    clinton sparks actually produces some nice shit fo people on his mixtapes..he done a bunch of beanie joints dat wus ill

    ^^^
    Have you heard the mixtape he did with Lupe Fiasco

  • tHe tRaNsIeNt

    da one song which does actually sound dope with da intro repeatedly scratched back :

    “guess who’s back” wit’ jay’s TALK TO ME, MANNNNNNNNNNNNNNNNN

  • Belize

    Meka:
    Since u asked y to pay..i must ablige:

    1. All the songs are played there before it hits the web (eg. diddy diss from puff)
    2. The Dj’s: as i said all the best dj’s have a show and to hear Dirty Harry mix live=priceless
    3. No commerical-yup zip, zero
    4. No censorship, so if u know how to burn off radio, u dont need mixtapes
    5. 24/7 reggae, jazz (i know u like it too playa, and there’s 3 channels)

    need sum more homie?

  • marlon

    Sirius? need i say howard stern?

  • tHe tRaNsIeNt

    i havent heard dat one, e..is it dope?

  • Fernando

    kick push kick push kick push kick push ……song about Bol on the toilet

  • Belize

    lmao @ shaq’s verse in the kay slay song
    ^ ITS BUTTA…haaa

  • Belize

    lol @ nando at the kick, push thang…shits mad funny

  • e

    Yea its dope

  • john cochran

    Yall niggas are fucking haters. Dj’s rock parties and connect new artists to the clubs, labels, and producers. Bol you a hater and you got all these dickheads in the comment section hatin with you. Next thing you know, you gone come out the closet and niggas is gone come out after you thinkin its cool.

  • Fernando

    I dont have time to listen to the fourth remix of young jeezy’s trap star. Shit just isnt worth it to hear 8 bars of extra rapping from the youngbloodz or whoever else came by to choke herb in the studio that day. Most remixes arent even that much tighter than the original, Plus I hate the Dj screaming his name like he did something magnificent. SOME remixes are good though

  • SONNY CHEEBA

    what happened to Chuck Chillout??? Chill Will from The East Side??? They had Classics!

    @ Meka- those Bad Boy tapes in the mid 90′s were super classics… Big & The Lox over that EPMD beat- still rocks to this day!

    and BTW, Clue was the FIRST mixtape DJ saw pushing a BRAND NEW Ferrari!

    “Cluuuuumanati…”

  • tHe tRaNsIeNt

    i’m suprised bol didnt do a blog about lupe gay album cover (no rainbow bumper sticker)

  • SONNY CHEEBA

    john cochran Says:

    Next thing you know, you gone come out the closet and niggas is gone come out after you thinkin its cool.

    ^^^LMAO

  • Belize

    What yall know about Biggies’ Re-born mixtape..i still got it on TAPE not cd TAPE!

  • Fernando

    John Cochran. Dont get your diesle jeans in a twist. You are a Dj arent you?? Rocking parties is not what we are talking about. So before you use your Ipod to put together a “Bols blog Diss track” with your friends over an old Jay-Z song, understand that we are just hating on the over-abundance of loud, irritating mix-tape Dj’s that put out shitty remixes, yell their names, and serve no purpose other than introducing us to somebody who couldnt make it on their own.

    Roy Tarpley

  • Fernando

    The white Dj clue album was tight as bols moms mouth a.k.a “pussy-mouth”

  • e

    I’m predicting Bol’s next blog will be about Justin Timberlakes cd it will be Bol’s first postive review of an album.(no Pharrell)

  • Fernando

    Belly soundtrack was ill too. “however do you want me…However do you need me” Hype needs to do another movie, I like his over-dramatic style.

  • Fernando

    Bol’s sad sorry ass listens to REM all day erry day. Then drinks himself to sleep with some zima & a MD 20/20. Then I send his mom home to tuck his flabby ass in bed.

  • Belize

    Its’ funny how xxl did that mixtape list but forgot to put the Makaveli bootleg albums on there..one of the main reason i started to cop mixtapes

    By the way its the 7th
    RIP 2pac (da real GOAT)

  • marlon

    on a completely unrelated topic, paris hilton’s album has not sold like they hoped, then today she gets arrested coinciding with her album paris hilton hip hop?

  • Meka Soul

    >Dj’s rock parties and connect new artists to the clubs, labels, and producers.>

    so i guess we should be thankful to dj webstar for unleashing “chicken noodle soup” to the masses.

  • Fernando

    FOR ALL MY THUGS DRINKIN HENNESSEY!!

  • Fernando

    No shit Meka…That alone is reason enough to find all Dj’s and exterminate them.

  • http://www.allhiphop.com Rey

    Didn’t Pac die on 9/13?

  • Fernando

    Chicken noodle soup with a soda on the side. If that whit came from NY I might start blaming that city for everything

  • Meka Soul

    >Chicken noodle soup with a soda on the side. If that whit came from NY I might start blaming that city for everything>

    i already blame them for my gout.

  • Belize

    Rey Says:

    September 7th, 2006 at 4:03 pm
    Didn’t Pac die on 9/13?

    ^but he got shot today

  • Belize

    Didnt he?

  • e

    “lean wit it, rock wit it” > “chicken noodle soup” but thats not saying much its like saying herpes > aids. The lesser of two evils

  • Fernando

    Pac aint dead. He’s ghostwriting for the Game

  • Belize

    Fernando Says:

    September 7th, 2006 at 4:10 pm
    Pac aint dead. He’s ghostwriting for the Game

    ^naw he in Belize hollering at all dem fine ass women (damn i need a trip)

  • Fernando

    There is no excuse for chicken noodle soup. None whatsoever. The fact that this has become popular is about to give me an ulser. If I see anybody with that ringtone…I might be going to jail.

  • Pingback: » Bol wonders, What happened to the mixtape DJ? - XXL

  • Fernando

    Why not just make a song called “african-american youth is a joke” it would probably serve the same purpose as chiken noodle shit

  • http://www.allhiphop.com Rey

    Okay, the chicken noodle soup dance if fucking retarded, but from what I heard (the last maybe 60 seconds of the song), the song itself wasn’t as bad as the minimalist snap shit that was Laffy Taffy or Lean wit’ it..

    You know what’s really fucking terrible? That “do it do it” song by Cherish. Those bitches need to shut the fuck up. They took all the choruses to the worst songs of the fucking millennium and made one horrible new Super-Song.

    *barf*

  • http://www.allhiphop.com Rey

    lol @ Fern

  • http://www.allhiphop.com Rey

    I think ‘Pac got shot on the 8th or 9th.. I know he passed on the 13th. I was in the car with my brother and they played like 4 of his songs back-to-back and we were like, “Shit, 2Pac must’ve died.” They did the same shit the nite Ol’ Dirty died. Now every time I hear 2 songs in a row by the same artist I wonder if they’re still alive.

    RIP, Messrs Shakur & Jones.

  • washington

    Willow The Gaslamp Killer’s Sound In Color mixtape is the best thing ever (it’s primarily instrumentals). Soulseek that shit.

  • armchaira&R

    YO!

    Someone actually telling you clowns the emporer got no clothes on!

  • Fernando

    The chicken noodle crap is WAAAAYYYY worse than any snap song. Its like watching an entire group of bebe’s kids do a shit bag dance while drinkin purple soda in the street. What is redeeming about that>??? At least the snap dance gives me a chuckle and not the feeling that a bunch of rugrats are outside my house plotting on my soup

  • Belize

    Props to XXL on the wire ad..finally something good to eyes than jibbs

  • Fernando

    aaarrrrrghghghg

  • Belize

    armchaira&R Says:

    September 7th, 2006 at 4:26 pm
    YO!

    Someone actually telling you clowns the emporer got no clothes on!

    ^Im luvin the throwback kiddie story…haaa…took a minute too playa!

  • gluvnast

    the only mixtape DJ that i respect is dj michael watts of swishahouse because he’s the only one on a national profile that still uses the basic fundamentals in a DJ as well as continuing in bringing that screw music alive….plus, instrumental in starting off chamillionaire, paul wall, and slim thug’s to stardom

  • Belize

    Anybody remember when that nigga slapped dre at the award show

    Buk stabbed that nigga

    BUT BANKS BITCH ASS RAN AWAY

    look at the tape, cuz we was rollin with laughter

  • The Dza

    Rey = nothing better to do than to pretend to be a hip hop historian and XXL blogger.

    You write more often than any paid blogger on this site you lonely man you.

    This is sooooo amusing lollll.

    Plus you’re using these blogger’s expressions like “weed carrier” to get back at me. lollll

    llllaaaaammmmooooo

  • Belize

    OG RON C > MICHEAL WATTS

  • Fernando

    Of course Banks ran away. G-Unit is a studio gangsters paradise. Tony Yayo seems sumwhat gully and Buck is too stupid to be scared. 50 rolls with about ten bodyguards everywhere he goes.

  • Belize

    MARION JONES NO GUILTY!!!!

    BIG UP TO ANY BELIZEANS THAT READ THAT!

  • Belize

    Tony Yayo seems sumwhat gully and Buck is too stupid to be scared.

    ^real talk..haaaa….i just pictured yayo’s dance when u said that

  • Fernando

    DZA is a bitch. Faggit ass mark. You will get smoked up in this blog room nigga. 187 on a Bol blog hata. fake ass wu tang piece of shit. DZA blowjob cost 25 or 50 cents from your ugly ass mom. Mark from jellystone park.

  • weezybaby

    dedication 2 best mixtape out in years lol but ummm yeh they (dj drama) get the best rappers (lil wayne) and make money off mix cds

  • Belize

    You will get smoked up in this blog room nigga. 187 on a Bol blog hata.

    ^U GOTTA ADD THE BRRRRRAAAAAAAAAATTTTATATAT…HAAA

  • UnFaded Disciple

    I guess the rappers these days makes the DJ’s.

  • http://www.myspace.com/sirjantzversatile Sir Jantz (Thomas Crown)

    Yo! This your bo Thomas Crown (Sir Jantz). I have to admitt, the mixtape game has exploded over the last couple of years. Gangster Grillz to me is one of the hottest mixtapes out right now. I like P.Cutta. Dj Khalid is fire too!! Kay Slay is hot, and I got to rep Greg Sreet cause I’ve been listening to him for years. A-Town (well, I’m from Sylvania actually)!! Also I like King Arthur and B-LOrd cause they rep my part of Georgia…..the south east. I’m telling you its a lot of hot shit down here in the SEA. C-Port (SAVANNAH) got it on lock. Statesboro (GSU) got it on lock. Augusta got it on lock. Even Screven County (SYlvania) got some fire as dj’s. I’m telling you, its not the dj’s man. its the music. People want to hear some new ish. Hey Bryan, if you serious about getting in the mixtape game, shit I got you on the material. I know of so many people and I know some people too. Anyway, the mixtape game is what’s happening right now but that’s gonna get replaced with the mixed dvd game. Well, this your boi Thomas Crown. Dropping nothing but that hot shit!!! I’m out!!

  • http://www.allhiphop.com Rey

    The DZA– Homey, you really don’t want it with me. Either pick another target or drop off this site altogether, cuz you’re looking real stupid right now. You’re not YN and I’m not 50 so hop off my dick. UNO!

  • http://www.allhiphop.com Rey

    In other words: Fuck off.

  • Belize

    Rey u gettin a lil heated huh?

    XMEN still #uno

  • ghostanddarkness

    cosigning da fire da no talentless dj drama

  • http://www.myspace.com.com/donnygoines Donny Goines

    Mixtapes are cool, but as artist

    http://www.myspace.com/donnygoines

    I feel like they are becoming obsolete. Look at my myspace page, I’m clocking 70,000+ plays (damn near 85,000 counting music on other ppls pages) If myspace were a mixtape I’d be a fucken star lol…..

    50 did it best and Papoose defintly did his thing aswell, using it as a great platform to launch there careers but not many enjoy the same success.

  • http://www.allhiphop.com Rey

    Little bit, Beli. Yo, I finally saw the One Blood video.. I don’t give a fuck, I can’t wait for that new Game album. ‘Keep snapping your fingers, i ain’t going away’—Game’s name dropping does get silly but at least he still gives a damm about making music that fuckin’ HITS!

  • SONNY CHEEBA

    Game’s album???

    i don’t know!

    The Chronic 2008!!!

  • Belize

    Yeah that Game shit is bananas, waitin for his shit too. supposedly he got a crack ass song with NAS..we’ll see, hope i dont get DRAG-ÓN’d

  • Loc to tha Brain

    Useless

  • pop a poppa

    DJ Khaled’s Listennn is one of the 5 best hip-hop albums to be released this year.

    THE TRANSIENT Says:

    September 7th, 2006 at 1:43 pm
    u a faggit ass nigga bol

    now..as much as dj drama a grizzly adams beaver lookin’ cowardly faggit who splinter nigga need to fire his mixtapes are fire..especially “trap or die”, da bun b legsnds one, both weezy “dedication” mixes, da 8ball & mjg mix and da young buck “case dismissed”

    ok Transi… but what part did DJ Drama-mine play in all those mixtapes? nuthin’! all he did was put the tracklistings together. if any other mixtape DJ did the same albums it would sound the exact same.

    DJ Drama = no talent

    at least some mixtape DJs do actual “mixing” on their mixtapes!

  • Young Jeezus

    Rey is this blog’s weed carrier. Now gimme that shit…show’s over and a nigga’s about to get high as fuck. …and NO you can’t stick around this time-get the fuck outta here.

  • http://skibeatz.com DJ Main Event

    myspace.com/djmainevent

    Fernando – if youre worried that Chicken Noodle Soup came from NYC, i got bad news. Straight outta Harlem along with Jim “BAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLIIIIIIIIIN” Jones and Jae “wheres the album @” Millz.

    I think Rey DOES need a blog, because he seems to be the only one here who would actually spend money on an album eventually(i dont get the diddy thing, but this is just me talking).

    About Drama, I like what dude has been doing in general (except that Gangsta Grillz with Plies which I hope never sees the light of day). Aphilliates seems to be one of the teams to beat in the mixtape game right now. Cannon got mean beats as well.

    Transient (who needs a blog just to wild out on the OTHER blogs and battle shit out with Rey for supremacy lol)
    made a good point, Clinton Sparks is doin the damn thing right now (getting the first single off of the biggie remix album was a plus) and he doesnt even need an artist (he had an R&B group but i think they went the way of the Detox)

  • gutta

    i dont think mixtape dj are totally useless, i mean someone needs to break new records that come out but, i think anyone came be a mixtape dj which is why nobody will pay for a real album that they bring out. why would someone buy a feature album put out by a mixtape dj when ppl are bootlegging the mixtapes that have better material on them??? DJ clue went platinum on two different albums i think but i honestly cant see any other dj doing that because alot of them are talentless. ESPECIALLY DJ DRAMA!!! all your mixtapes get bootlegged.

  • loosenut

    The Bol strikes again…Tara Henley…Start biting from Bol, fuck OkayPlayer

  • Babyboy

    Belize
    Anybody remember when that nigga slapped dre at the award show

    Buk stabbed that nigga

    BUT BANKS BITCH ASS RAN AWAY

    look at the tape, cuz we was rollin with laughter..

  • Babyboy

    Belize
    Anybody remember when that nigga slapped dre at the award show

    Buk stabbed that nigga

    BUT BANKS BITCH ASS RAN AWAY

    look at the tape, cuz we was rollin with laughter..

  • Babyboy

    Belize
    Anybody remember when that nigga slapped dre at the award show

    Buk stabbed that nigga

    BUT BANKS BITCH ASS RAN AWAY

    look at the tape, cuz we was rollin with laughter..

  • Babyboy

    Belize
    Anybody remember when that nigga slapped dre at the award show

    Buk stabbed that nigga

    BUT BANKS BITCH ASS RAN AWAY

    look at the tape, cuz we was rollin with laughter..

    where can a see dat shit dough??
    Dj drama is a faggit azz Pakistani man, not 2 mention dat ders only 2 nice bloggers in XXLmag, Bol(no Ne-yo), Sickmore(his bad but not like YN or da rest)… why would somebody pay Drama to write some bullshit like Fuck A CRITIC??? Nigga u r a critic what u talkin about?? Fuck Drama, i say we should do a hate campaign somebody fire his azz…

  • daesonesb

    hahah if you are a mixtape dj bol, it has to be under the name “DJ Heartless Bastard.”

    There is no other option.

  • http://G.com DjSnoopALoop

    you fake charles barkley lookalike stop hatin on stuff and at babyboy how the fuck could you see who was there you cant pick out someone like banks from that video you retard

  • Face Phoenix

    Mixtape DJ’s come a dime a dozen. How many MDJ’s bring anything to the game except I Know (Insert Favorite Rapper Name) and he (or she) gave me this exclusive joint. 99% of the MF’s can’t even scratch and would be obliterated by Real DJ’s like Craze, Shadow, Qbert or any of the X-Ecutioners. The Cruddy Crap many of them push out to the masses is straight GARBAGE. Even if you can’t scratch can you at least have some kind of flow. I know 9yr old who put together better tapes. I’m willing to bet they can’t even rock a party.

  • AJTHROWBACK

    Let’s be real here: not only do people in general not buy major-label “mixtapes” by DJs, but they barely go to the stores and buy anybody’s sh** anymore for that matter. In this new era, DJs end up bearing the brunt worse than anyone in terms of that lack of sales. Bottom line is that mixtape DJs–popular or not–are more successful on the underground level because they’re better at breaking artists who haven’t made it to the major level yet or known artists who are building up attention for themselves as relevant rappers. Funkmaster Flex and DJ Clue are probably two of the few DJs that have really sold records like that, and that was years ago when they were going gold and platinum. Kay Slay’s joints were pretty solid releases in terms of quality songs, but he didn’t have as much face time as his fellow DJs to really sell his album like that. If Bol’s assessment of mixtape DJs in general not producing any “actual results” is referring to generating street buzz and respect for unknown or established artists, then his rant might be a little off. However, if we’re talking selling records, then I really can’t argue with him on that one.

  • micguevara

    Whats sad about byron crawfor dis he thinks he knows about hiphop,its so so sad.

  • http://www.myspace.com/bossupdvd BOSSUPDVD

    CATCH THE NU BOSS UP DVD:SEASON 2 Featuring THE REVENGE OF THE MIXTAPE DJ and D.JEDI VS. THE LABEL EMPIRE

  • Unicare

    Got here and seen your stuff – way to go!

  • infinity

    This is great, look forward to looking into every area. Thanks for being there.

  • package

    check this out!

  • Massachusetts

    - – - = = = H i ! _ G a y s _ T h a n k _ y o u _ f o r _ s u c h _ a n _ i n f o r m a t i v e _ w e b s i t e . . V e r i _ i n t e r e s t i n _ a n _ e a y _ t o _ c o m p r e h e n d – T h a n x ! – - = = A l l , N i c e _ s i t e , _ I _h a v e _ b e e n _ s e e i n g _ s o m e _ r e a l l y i n t e r e s t i n g _ c o m m e n t s . . . _ g o i n g _ t o _ t e l l _ m e _ f r i e n d _ l o u i s e _ a b o u t _ t h i s _ s i t e ! ! = = = – - -

  • compare

    Nice! We truly liked this work .

  • gmac online

    Nice work chief ;-)

  • price

    I have been a guest of this home page! ZiPiTiDuYa… ZiPiDiHey…

  • Maine

    I come to your site because it keeps me entertained and aware of new things.

  • diet pill

    My god u kept me entertained.

  • DJ NICK CA$H

    IM A DJ THE MIXTAPE DJ WON’T FADE AWAY SO EASY BECAUSE NOW ARTIST ARE BEING BROKE LIKE GUCCI MADE HIS COME OFF MIXTAPES LIL WYANE GOT HOT OFF OF MIXTAPES THE STREETS REALLY DO CARE AND THE MIXTAPE WILL BE AROUND FOR A LONG LONG TIME I BET YOU THAT THIS IS THE ONLY THING U CAN DO WITH OUT A LABEL OR A DEAL AND STILL BUILD A BUZZ ON THE NATIONAL SCENE THINK ABOUT SO MANY NEW ARTIST ARE MAKING IT OFF MIXTAPES