Outlawz: “Funkmaster Flex Shoulda Been More Responsible”

Following footage of Funkmaster Flex’s rant against 2Pac recently hitting the ’Net, XXLMag.com hit up the deceased rap legend’s crew the Outlawz to find out their reaction to the Hot 97 DJ’s outspoken comments. While it may have come as a shock to some fans, it didn’t surprise the West Coast trio. In our interview, the Outlawz claimed that FMF is a hypocrite, revealed how they were never allowed on Flex’s show as group and recalled how when Hussein Fatal showed up as Ja Rule’s guest, the radio personality tried to play him out.

Check out our full discussion with E.D.I. Mean, Young Noble and Fatal below.

XXLMag.com: What’s your response to Funkmaster Flex’s recent comments about Pac?

Young Noble: We just released a lil’ response [record] to him yesterday, a lil’ light jab to him. I just think he should know better. ’Pac is restin’ in peace, it’s just very disrespectful, for him to be who he his, at the height of who he is, being one of the top dudes on radio in NY. You’re supposed to have more respect for the music Pac brought to the game. I know [The Notorious] B.I.G. was his peoples and all that but he’s supposed to be over that by now. For him to still be on stage like, “I don’t fuck with 2pac” is like just way way uncalled for. So we gave him a light jab.

E.D.I. Mean: I just feel like somebody his age should just know better than that. I would expect that more from someone younger than him, he’s supposed to be an elder statesmen in this hip-hop game. His words hold a lot of power and they affect a lot of people and ’Pac had a lot of people that love him. You got to be very careful when you be disrespectful towards anybody that’s not here to defend themselves. I could see if ’Pac was still alive walking around to be able to call Hot 97 and [say] how he feels about it. But he’s not even here. I think we just— and everybody, hip-hop as a whole kinda expected more from Funkmaster Flex. This dude been in the game for like 30 years now and that’s like real immature. So we had to make our statement on it. And that was really light, that was just some body work right there. Flex shoulda just been more responsible.

Have you ever met him in person?

E.D.I. Mean: I met Flex in person one time. When I first met dude it was a cold experience. It was obvious he ain’t have no love for me or none of the people I was with.

What year was that?

E.D.I. Mean: Like 2007

Hussein Fatal: I remember I went to Hot 97. I went up there with Ja Rule and all them. [But] First of all for that response, who cares about what Flex says. He’s a fucking mut, his drivin’ shit was weak, he look like a fat midget with lil’ titties, nobody cares about him. Nobody cares about what he says. I’m sure he got kids out there. ’Pac has a mother out there, ’Pac got family. He hurtin’ a lot of people out there. Nor did you lose anybody through that whole thing.

[But] yeah, I wounded up meetin’ the nigga up there at Hot 97 and just like E.D.I. said it was clear that he didn’t have any love. Like Irv [Gotti] had to basically beg him to let me up there and freestyle, talking like he kinda leaned on B.I.G. pretty heavy there. He never wanted to let that shit go. Then when he did finally let me spit up there he winded up playing me out, throwing on some motherfuckin’ “Who Shot Ya” beat, but I took it on the chin ’cause it was nothin’. But I don’t like the nigga anyway. Who cares what he says.

He went on the air last night an issued an explanation for his statements. He basically said, and I’m paraphrasing, No disrespect to ’Pac, but me, personally, I don’t like him.

E.D.I. Mean: He don’t gotta like ’Pac, but he definitely gotta be respectful to ’Pac’s memory and the family and fans that ’Pac still has to this day. Everybody aint gotta like everybody.

Hussein Fatal: But you’re gonna have to respect somebody or fear somebody. Either or. That’s how that goes down.

Young Noble: I heard his reply. He was saying about the negative energy and all that. That was just a real hypocritical thing to say. He supports anything negative anybody does nowadays. Whoever the hot dude in NY is and they got new diss records or whatever, they go out and [support] it and he be lovin’ it….that’s very hypocritical. That’s the kind of shit, I’m not surprised we done been to NY plenty of times, and I remember at least two or three times that we was in NY our people was reaching out trying to get us on Hot 97 and now I’m realizing why we probably never been up there. We never been on Hot 97 before and I’m realizing now, damn, that’s probably why.

But didn’t Fatal go on?

Young Noble: He was with Rule up there, I’m talking about some Outlawz shit…[Now] with that whole beef shit, we was ridin’ with ‘Pac, that’s our big homie, but Big rests in peace man, we would never disrespect B.I.G. period. You got respect that man ‘Pac’s mind, Biggie’s mind… we been let that go, a long long time ago. You gotta grow up, Come on man.

E.D.I. Mean: I wanted to make a comment on the fact that he said he didn’t like ‘Pac ’cause he said ‘Pac had negative energy, it’s hypocritical but what he was saying on stage that night that was stirring up more of that negative energy so I don’t know what he was trying to accomplish by doing that. I really feel like he was just playin to the crowd…because you can’t say you don’t like his negative energy when that’s all you doing is stirring it back up.— Jesse Gissen

  • http://citysocialites.com jane

    Way to go Flex kick a man when hes dead

  • that nigga

    Flexx, you should be more careful walkin around outside. Im not the biggest Pac fan either. Kinda think dude was overrated by many. Still, I love dudes music. But, Pac has a lot of fans and I;ve seen some shit happen to niggas over mere arguments. Seriously, Flexx you should chill regular. And Im from Jersey.

  • Face Phoenix

    Personally I respect him for saying what he said. When people are afraid to voice an unpopular opinion are you not “keeping it real”. I like 2pac but never to the level many people have taken it to. He was simply a man you are entitled to love or hate him. Too many people want to act like he is talking ill of the dead when in fact he is just saying he doesn’t particularly like his music or just him as a person. Even in the civil rights era there were people within the CRM who didn’t particular like Malcolm or Martin but that is just an opinion… the point is you don’t have to like someone to respect them or work with them. Better he voice his viewpoint and be a man rather than act like a bitch and be PC and kiss everybody’s ass. Too many fools take every comment too far esp when it is not directed at them. I tell you now I don’t fight my friend’s battles… I might take offense to comments made but I leave their rep to them. It’s one thing to defend your family and wife’s honor but I draw the line there. The poor excuses we have for men today are some of the silliest, most sensitive, overreacting bitches I have ever seen. Maturity and respect is in small supply today and the two usually go hand in hand.

  • black jesus

    fuck flex.

  • Los Angeles Angelz

    Dude is dead, you don’t kick dirt on a dead man and his family. Str8 up blood, next time Flex is in L.A. he gotta pay for that. Flat.

    • ZONEDOUT559

      ya fuck he gonna rip lyke big

  • M. Baby!

    I never liked his ol hypocrite/ball sucking azz anyway…He’s always riding somebody’s d!ck. Whoever’s Hot at the time he’s a d!ck rider, unless its Jay-Z.

  • sealsaa

    I can understand people getting upset about Flex going in on him umpteen years later, but beyond that, I feel the same way. I’ve never cared for his music, and he started alot of negative shit, which resulted in his and Biggie’s deaths.

    And i’m not the least bit interested in hearing any Stan conspiracy theories about how he was this “black leader” who was assassinated by the government, or any other such horse shit. Flex’s timing is odd, but so what? Believe it or not, some people just don’t consider Tupac the GOAT.

    • LP

      where not saying you have to considered him the greatest all time we’re just saying respect him since hes dead cuz if you read some people have said they were never really the biggest tupac fans but they still agree what flex said was uncalled for. so we’re just saying respect him since he aint here

  • steve montley

    honestly kudos to the outlawz, that was a real interview they did and they seemed to be very honest bout things. Now a days you dont get many artists who speak real. Funk master flex is a silly pathetic man, who i do agree is very hypocritical because the guy has been holding a grudge for fifteen years against 2pac and the outlawz and the whole west coast.

  • Rick

    Who gives a fuck what Flex said….I dont like Pac, never did. Dude is the most overrated rapper EVER!! yeah i said it…EVER!..Dude isnt even in my Top 20 MC’s…Oh, Im in Los Angeles too…EAST LOS ANGELES BITCH!!….and before you wanna test me…do your homework young punks!!!….oh and F your Thuglife or thug whatever…grow the fuck up…….HIP HOP SINCE ’86 ..bring it!

    • LP

      Come on dawg thats your opinion but just keep it to yourself cuz hes dead. how would you feel it someone said that about your dead love ones

  • LP

    All of you saying it was right for Flex to say what he said come on think about what your saying tupac is dead so you can have your opinions about him but keep them to yourself cuz he aint alive. if you were dead would you want someone disrespecting you what your not there to defend yourself or think about if someone said something about one of your dead love ones how mad would you be? And all of you saying tupac did bring negative energy cuz of his beef with biggie well raekwon ghostface and nas were beefing it with biggie too before tupac was but i dont hear you guys saying they brought negative energy to the rap game cuz they didnt none of them did the media is the one that made this a big deal

  • rick

    Im just saying I dont like his music……im just expressing my opinion. ….Some dudes get all hurt when someone talks bad about pac. or even say he wasnt that good. man, everyone is entitled to their own opinion……and youre right about GFK, Rae & Nas. But i think the difference is that they went at BIG without naming names you know…Like in “Shark Niggas” GFK & Rae didnt mention Biggie..but if you knew whats up you knew who they were talking about. …pac was just a loud ass dude…and became that way after his role in Juice…

    • LP

      Yea your right my nigga they didn’t say biggie’s name and your right your allowed to voice your opinion but flex and you can voice your opinion without disrespecting him. thats all I’m saying

  • gtfo

    who says kudos? kill yourself flex

  • sealsaa

    @LP

    With top 5 dead or alive list still being thrown out there, why should people keep their opinions of Tupac’s music to themselves? I’m sorry the man’s dead, but that doesn’t make him exempt from criticism.

    Besides, there are plenty of people out there who swear up and down that he’s the GOAT, so why shouldn’t the people who feel differently be allowed to voice their opinions?

    As for your contrast of Nas, Rae, and GFK’s beef with Biggie to Tupac’s, C’mon son. Its funny, Pac fans won’t hesitate to tell you how much influence he had over the black community, yet they have a difficult time owning up to the fact that the bulk of that beef and the violence that ensued was mostly his fault.

    Now you can scream media sensationalism all you want, but there’s only so much shit that they can fabricate. Tupac never hesitated to tell the world what a sack of shit he thought Biggie Smalls was, unlike Biggie, who pretty much kept his mouth shut during the entire ordeal. And yes, Suge Knight was a big part of that negativity, but Pac was a grown man, and he made his choices. At some point, he could’ve put a stop to all of that shit, but he let it, and himself spiral out of control.

    • LP

      No you misunderstood me i never said you were wrong voicing your opinion about his music because you have a right to and when you do that your not disrespecting him your just what you think about his music cuz not everyone is going to have the same opinion about his music. what i am saying is that by flex saying “I DON’T FUCK WITH TUPAC. FUCK NIGGAS SUCKING TUPACS DICK.” that’s disrespectful and so I’m saying you cant say what he said was ok cuz you know it wasn’t. See the way your telling me all this isn’t in a bad way and that’s how flex should have been if he wanted to voice his opinion

  • L ( Twin Cities Spokesman)

    Rick…c’mon lost homie. Who the fuck internet bangs! Hit the block with that stupid shit. Hip hop since 86 – you probally just as played out! Pac put on for LA you dumb Fuck! Whos your # 1 mc… bow wow or soldja boy LOL!

  • real talk

    1. overrated or not tupac goes down as one of the most profound speakers ever. thats why people admire him
    2. WTF!?!?? you don’t diss any rap legend. trust me it would be bad if he would’ve dissed B.I.G, Jay, Nas, anybody.
    3. why the fuck do people lingr on lyrical? its what you sayin that makes you great and nobody was more profound than Pac.

  • http://XXLMAG.COM FUCK U PAY ME

    MAN FUCK FLEX AND ALL YALL HATEN ASS NIGGAS PAC WAS AND STILL IS THE GOAT. IT AINT BEEN NOBODY OUT YET THAT BRING IT LIKE PAC DID AND TALKIN BOUT OVER RATED HOW THE FUCK IS BIGGIE EVEN CLOSE TO PAC AFTER ONLY 2 ALBUMS NIGGA PLEASE. KEEP IT REAL AND THAT AINT EVEN BOUT EAST OR WEST. CUZ IF PAC WAS REPEN THE EAST IT WOULD BE WAY DIFF. SO FUCK FLEX AND ANY BODY DOWN WIT THAT BITCH ASS NIGGA

  • http://MYSPACE.COM HELTAH SIN SAY

    OUT HERE IN LOS ANGELES WE DONT EVER SPEAK ILL OF BIGGIE! THATS NOT EVEN IN OUR MINDS! ON THE GAMES SONG WITH WAYNE(my life) TEH GAME ACKNOWLEGES THAT BIG WAS SHOT “FOR NO FUCKEN REASON” AND WE LOVE BIG! NOW THIS MOTHERFUCKER FAT MASTER FLEX WANTS TO BE A DICK AND POUR HIS FEELING OUT LIKE THAT, WELL THEN HES GOING TO GET CHECKED FOR THAT SHIT! FOR REALS! SOMEONE IN L.A WILL CHECK HIS ASS TOO! EVERYBODY KNOWS CALI, LOS ANGELES GOT MAD CODES! AND FLEX BROKE ONE OF UM! WE DONT GIVE A FUCK ABOUT HIS OPINION AND WE ARE NOT BUTT HURT OVER HIS COMMENTS, WE ARE FUCKEN FURIOUS, CAUSE L.A D.JS AINT DISSING BIGGIE AND THEY KNOW BETTER TO KEEP THERE JEALOUS ASS THOUGHT TO THEY SELF!

  • DJ

    Flex as a grown man shouldve never spoke his opinion so many years after Pac’s death, That was a cowardly move.And really theres nothin worst than a hater.But Pac has never been overrated,he spoke the truth and talk about the struggle and frustrations of poverty and if u dont like his music u just cant relate.

  • Takesheart

    Flex is a coward for saying that on stage and creating so called “negative energy” himself. Funk Master Flex has to be one of the most over rated dudes out there. Tupac is a legend, not the greatest lyricist but he was good at making uplifting music and was one of the realest rappers ever. Let him rest in peace.

  • steve montley

    OUTLAWZ FUKN RODE HARD ON THIS PUNK ASS FLEX, I LUV DA WAY THEY KEEP IT REAL. THEY REPRESENTING THE REAL HIP HOP NOT THIS CHEEZY ASS CRAP MUSIC THEY KEEP PLAYING ON THE RADIO NOW ADAYZ

  • http://www.unlimitedent.co.za Unathi Jizzle Jimba

    Funk Master Flex is a fuckin coward! i hate him too! You bottle shit up until you’re sure Pac is dead, then you start saying some immature and disrespecful shit. Whether you like it or not Pac was the greatest, still is. I hope when you die you burn in fuckin hell for this. God bless you. Rest In Peace Makavelli.

  • Money Mitch

    Did xxl really just call three guys from New Jersey a west coast trio??

  • Magnetic

    I fucks with Pac and Biggie. Personally Biggie put out alot of foul lyrics with his music, his mother even acknowledged that. Pac did too, but he got equal amount of positive joints too. “Keep your Head Up”???? OMG, thats talent!!!! But regardless of who was better doesn’t have shit to do with this, Flex being who he is and also being a grown man should’ve known that saying some bullshit would ruffle some feathers such as people like the Outlaws and the potential to stir the shit up all over again, seriously dude needs to think before he speaks. Its one thing for fans to voice their opinion altho disrespect is disrespect period, but Flex is different because he’s a public figure and his bullshit went public and thats why its a problem. Theres no justification at all, they’re both dead, let them and their families be at peace

  • http://www.yahoo.com Shanna

    That made me mad of how flex was dissing pac i’m a big pac fan, and that was uncalled for thanks to the outlawz for dissing back. I probaly would have done the same if that was my brother or cousin.

  • aDDF

    FUCK FLEX period

  • gift

    HOw can Tupac be overrated? Dude still has shit dropping to this day, and he’s deceased. how many other rappers in the game have that? No dis to Biggie, but dude only dropped 2 albums. Pac had a harder work ethic, he was profound, and as far as negativity, alot of artist brought that to the game at some point. Jigga stabbed Un-rivera, saigon sucker-punched prodigy, game stay on some hoe-ass twitter beef, and yall niggas ain’t said shit about any of that negative energy. Let Pac rest in peace, and haters, I hope somebody talks shit about one of your deceased relatives and see how you react. SMH.
    p.s. fuck fmf

  • ZONEDOUT559

    FOR ANYONE TO KALL BIG GREASTEST OF ALL TIME SUCK A DICK HE HAD ONE ALBUM B4 HE DIED SO HOW THA FUCK IS THAT GREAT, IN OTHER WORDZ YOU REAL NEW YORK FAGS ARE TRYIN 2 SAY IF NELLY DIED WHEN Country Grammar CAME OUT AND DIED B4 NELLYVILLE CAME OUT WOULD HE BE GREAT 2 FUCK BIGGIE AND ANYONE THAT SAID HE WAS BETTER THAN PAC, PAC ALWAYS KEPT IT 1000, BIGGIE REST IN PISS AND DATS ON MY HOOD SOOO WOOOOOOOOOP

  • haterslayerzmafia

    I love Pac and the Outlawz have from day one and will till I die, I also love Biggie, now keep in mind I love Pac more but I will never disrespect Biggie on any level, I hated the fact that they weren’t taking this game over side by side, they were the best and for people to be making comments like Flex after the fact is so bitch made it is not worth mentioning, what do real street dudes do when someone makes a (cowardly) comment like Flex they laugh it off and when they see him they just act cool and wish that same nigga would try to even look at em funny he will get his one day Flex is a fat gorilla faced bitch, he dont want to see the west or the true Pac riders out here. Tell him to get at the real Blood mafia and we can handle this like men ( no punch lines just str8 nines)

  • monstergameinckeepmynameoutyamoufbeeyach

    FUCK FLEX U bitch nigga! UZ THE HOMIE R.I.P. MAKAVELI we still ride for you.

  • uzziweighsaton

    A faggot nigga trying to make a living out of dissing, FUCK FLEX FUCK FLEX FUCK FLEX FUCK FLEX FUCK FLEX FUCK FLEX FUCK FLEX FUCK FLEX FUCK FLEX FUCK FLEX FUCK FLEX FUCK FLEX OH FUCK BOY FLEX! come down south and get knocked out popped out!!!!!!